1.8 vs 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27-08-2006, 21:55 1.8 vs 1.8 GDI
|
|
|
Witam, jako że się przymoierzam do zakupu Carismy zastanawiam się nad silnikiem między takimi jak w temacie. Zupełnie nie wiem który lepiej brać.Silnik raczej nie bedzie gazowany bo to mi sie z kosztami minie. Samochód będzie głównie używany w mieście. I teraz własnie nie wiem co lepiej brać , z którego motoru bedę bardziej zadowolony. GDI niby mniej pali ale rózne opinie o niej słysze i dlatego mnie to bardzo nurtuje. Nie wiem może wy doradzicie z waszego odczucia który będzie bardziej opłacalny? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-08-2006, 22:35
|
|
|
Hej! Powiem Ci tak, ja mam już dobrych pare latek GDI-ka i jak do tąd (tfu tfu) nie zawiodłem się na niej ani razu! Silnik bajka-dynamiczny( na hamowni miałem wynik 9,87...do setki),a zarazem oszczedny na trasie komp wskazywał mi 4,4 l/100KM!!! Oceń sam... Samochód jak każdy japończyk-BEZAWARYJNY-gorąco polecam.
Co do "zwykłego" 1,8 nie mam pojęcia, ale poczekaj na chłopaków... jak wrócą ze zlotu to napewno coś napiszą...
Pozdrawiam
...aha jeszcze dodam, że jeśli poprzedni właściciel GDI-ka dbał o niego( przeglady, olej-tylko dobry!) nie musisz się o nic obawiać. Jeśli będziesz dbał o GDI-ka to on odwdzięczy Ci się tym samym...poczytaj troche postów
samochodzik jak dla mnie REWELACJA-po prostu ideał (ale to tylko moja opinia )narqa |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 28-08-2006, 02:21
|
|
|
Jesli nie gazujesz to wylacznie GDI.
Silnik ma ta zalete ze jesli nie wariujesz jezdzic jak w instrukcji napisano to mozesz zejsc do 5.5-6litrow na trasie (ja zeszlem do 6.4-.6,6). Jesli depniesz to pali jak 1.8 i niczym sie nie rozni w spalaniu. A jesli skusi Cie cos do gazowania to tylko 1.8. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-08-2006, 08:47
|
|
|
Nie no gazować nie będe jak pisałem. Teraz jest tylko problem znaleźć zadbane GDI bo różnie to bywa. Jestem ciekawy czy z niemiec są bardziej zadbane niż te polskie(chodzi mi o silnik) |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 28-08-2006, 10:58
|
|
|
mniej wiecej tak jak pisza koledzy wyzej.
Rozumiem ze szukasz autka w okolicy roczników 97-98, bo wtedy bylo przejscie ze zwyklego 1.8 na GDI (ja kupowałem w salonie w lipcu 1997 roku a zaraz pojawiły sie juz GDI). Roznice zgrubsza są takie, że właśnie jak masz delikatną nogę to silnik spala deczko mniej benzyny. w GDI dodatkowe 10KM mocy, czego raczej w porównywalnych egzemplarzach (wiadomo, to auta używane, zależnie jak właściciele o nie dbali) nie powinno robić wielkiej różnicy. No chyba, że masz tak wrażliwe zmysły, że te 10 KM więcej wyczujesz . W przypadku nogi deczko cięższej to spalanie na pewno nie jest niższe.
Tyle zalet, do wad zaliczyć należy konieczność tankowania dobrego paliwa (a jak wiadomo u nas z tym różnie), po drugie silnik wymaga dbania o niego(ponadprzeciętnie). Świece do GDI są dużo droższe ale z tego co się oriętuję starczają na dłużej. Wymiana rozrządu z tego co się dowiadywałem też jest deczko droższa w GDI (w ASO różnica ceny jest znacząca, u klubowego mechanika pewnie różnica już nie jest tak kolosalna). W każdym razie jeśli zamierzasz autkiem kilka lat pojeździć, różnica w kosztach rozejdzie się po kosztach. Ogólnie rzecz biorąc GDI są bardziej delikatnymi silnikami. Wystarczy poszukać na forum ile osób miało problemy z GDI (z różnych przyczyn, czasem z zaniedbań po poprzednim właścicielu, czasem z racji paliwa a czasem jeszcze z innego powodu). O zwykłym 1.8 tylu postów nie znajdziesz. Zwykłe 1.8 jak wychodzi z moich doświadczeń i z obserwacji forum są praktycznie bezobsługowe. Wymiana oleju, filtrów, lanie benzyny i do przodu. Do gazu się nadają idealnie, no ale widzę, że nie masz zamiaru gazować także to nie ma znaczenia.
I tyle w sumie. Reasumując GDI "tak", jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz, bo w przeciwnym razie doprowadzenie go do stanu używalności będzie w większości przypadków droższe niż zwykłego 1.8. I należy się liczyć z tym , że jednak coś tam przy autku robic będziesz musiał, choćby standardowe czyszczenie przepustnicy, które jak widzę po forum, jest podstawową czynnościa przy tym silniku i jeśli ta czynność nie rozwiązuje problemu dopiero się szuka dalej
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 11:06
|
|
|
Ja dodam od siebie, że do GDI polecane są specjalne oleje - 0W30 lub 5W30 (ew. inne z notką, że są do silników z bezp. wtryskiem benzyny - syntetyczne). Inne szybko tracą właściwości smarne (przez spalanie ubogiej mieszanki) i powodują przedwczesne zużycie np. kompensatorów hydraulicznych w rozrządzie.
A oleje te tanie nie są. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2006, 13:15
|
|
|
...tak, czy owak spróbuj znalźć egzemplarz z książką gwarancyjną!! wypełnianą oczywiśćie w ASO. Przynajmniej będzie widac, że poprzedni wlasciciel dbal mechanicznie o swoje auto!!! |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-08-2006, 13:43
|
|
|
Hymmm cięzki orzech do zgryźenia. Auto być może będzie wogóle sprowadzen z zagranicy i zależy co się znajdzie bo szczerze mówiąc zwykły 1.8 też starczy bo 10km to nie jest taka kolosalna różnica.Wole dobre autko z 1.8 niz gorsze ale z GDI bo aż takich rewolucji widze nie ma między nimi. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2006, 14:35
|
|
|
rewolucja jest , tylko różnice są małe ;p |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2006, 23:19
|
|
|
...jasne...
Pozdrawiam |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2006, 23:36
|
|
|
Robson86 napisał/a: | ( na hamowni miałem wynik 9,87...do setki) |
a moglbym wiedziec co to za hamownia mierzy przyspieszenie do setki? bo chyba nie podwoziowa |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2006, 23:57
|
|
|
no może się trochę źle wyrazilem-sprawdzili
m.in
-moment obrotowy
-moc silnika
-ciśnienie powietrza
-temperatura
-mocy strat
...a co do przyspieszenia to jest taka dodatkowa opcja jak cyt."Symulacja jazdy- Długotrwały test umożliwiający określenie zużycia paliwa, przyspieszeń, prędkości maksymalnej, itp. " |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
Ostatnio zmieniony przez Robson86 29-08-2006, 00:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2006, 00:01
|
|
|
chodzi o to ze na hamowni podwoziowej nie ma takiej mozliwosci sprawdzic tego dokladnie bo samochod porusza sie na rolkach.
jezeli byla to hamownia przenosna czyli przyczepiana do kola to inna bajka |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-08-2006, 00:16
|
|
|
...jednak jest taka funkcja, która nazywa się Symulacja jazdy: Długotrwały test umożliwiający określenie zużycia paliwa, przyspieszeń, prędkości maksymalnej, itp.
Pozdro4U |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|