Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 vs 1.8 GDI
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-08-2006, 21:55   1.8 vs 1.8 GDI

Witam, jako że się przymoierzam do zakupu Carismy zastanawiam się nad silnikiem między takimi jak w temacie. Zupełnie nie wiem który lepiej brać.Silnik raczej nie bedzie gazowany bo to mi sie z kosztami minie. Samochód będzie głównie używany w mieście. I teraz własnie nie wiem co lepiej brać , z którego motoru bedę bardziej zadowolony. GDI niby mniej pali ale rózne opinie o niej słysze i dlatego mnie to bardzo nurtuje. Nie wiem może wy doradzicie z waszego odczucia który będzie bardziej opłacalny?
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-08-2006, 22:35   

Hej! Powiem Ci tak, ja mam już dobrych pare latek GDI-ka i jak do tąd (tfu tfu) nie zawiodłem się na niej ani razu! Silnik bajka-dynamiczny( na hamowni miałem wynik 9,87...do setki),a zarazem oszczedny na trasie komp wskazywał mi 4,4 l/100KM!!! Oceń sam... Samochód jak każdy japończyk-BEZAWARYJNY-gorąco polecam.
Co do "zwykłego" 1,8 nie mam pojęcia, ale poczekaj na chłopaków... jak wrócą ze zlotu to napewno coś napiszą...
:mrgreen: Pozdrawiam
...aha jeszcze dodam, że jeśli poprzedni właściciel GDI-ka dbał o niego( przeglady, olej-tylko dobry!) nie musisz się o nic obawiać. Jeśli będziesz dbał o GDI-ka to on odwdzięczy Ci się tym samym...poczytaj troche postów
samochodzik jak dla mnie REWELACJA-po prostu ideał (ale to tylko moja opinia :mrgreen: )narqa
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 28-08-2006, 02:21   

Jesli nie gazujesz to wylacznie GDI.

Silnik ma ta zalete ze jesli nie wariujesz jezdzic jak w instrukcji napisano to mozesz zejsc do 5.5-6litrow na trasie (ja zeszlem do 6.4-.6,6). Jesli depniesz to pali jak 1.8 i niczym sie nie rozni w spalaniu. A jesli skusi Cie cos do gazowania to tylko 1.8.
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-08-2006, 08:47   

Nie no gazować nie będe jak pisałem. Teraz jest tylko problem znaleźć zadbane GDI bo różnie to bywa. Jestem ciekawy czy z niemiec są bardziej zadbane niż te polskie(chodzi mi o silnik)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 28-08-2006, 10:58   

mniej wiecej tak jak pisza koledzy wyzej.
Rozumiem ze szukasz autka w okolicy roczników 97-98, bo wtedy bylo przejscie ze zwyklego 1.8 na GDI (ja kupowałem w salonie w lipcu 1997 roku a zaraz pojawiły sie juz GDI). Roznice zgrubsza są takie, że właśnie jak masz delikatną nogę to silnik spala deczko mniej benzyny. w GDI dodatkowe 10KM mocy, czego raczej w porównywalnych egzemplarzach (wiadomo, to auta używane, zależnie jak właściciele o nie dbali) nie powinno robić wielkiej różnicy. No chyba, że masz tak wrażliwe zmysły, że te 10 KM więcej wyczujesz :) . W przypadku nogi deczko cięższej to spalanie na pewno nie jest niższe.
Tyle zalet, do wad zaliczyć należy konieczność tankowania dobrego paliwa (a jak wiadomo u nas z tym różnie), po drugie silnik wymaga dbania o niego(ponadprzeciętnie). Świece do GDI są dużo droższe ale z tego co się oriętuję starczają na dłużej. Wymiana rozrządu z tego co się dowiadywałem też jest deczko droższa w GDI (w ASO różnica ceny jest znacząca, u klubowego mechanika pewnie różnica już nie jest tak kolosalna). W każdym razie jeśli zamierzasz autkiem kilka lat pojeździć, różnica w kosztach rozejdzie się po kosztach. Ogólnie rzecz biorąc GDI są bardziej delikatnymi silnikami. Wystarczy poszukać na forum ile osób miało problemy z GDI (z różnych przyczyn, czasem z zaniedbań po poprzednim właścicielu, czasem z racji paliwa a czasem jeszcze z innego powodu). O zwykłym 1.8 tylu postów nie znajdziesz. Zwykłe 1.8 jak wychodzi z moich doświadczeń i z obserwacji forum są praktycznie bezobsługowe. Wymiana oleju, filtrów, lanie benzyny i do przodu. Do gazu się nadają idealnie, no ale widzę, że nie masz zamiaru gazować także to nie ma znaczenia.
I tyle w sumie. Reasumując GDI "tak", jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz, bo w przeciwnym razie doprowadzenie go do stanu używalności będzie w większości przypadków droższe niż zwykłego 1.8. I należy się liczyć z tym , że jednak coś tam przy autku robic będziesz musiał, choćby standardowe czyszczenie przepustnicy, które jak widzę po forum, jest podstawową czynnościa przy tym silniku i jeśli ta czynność nie rozwiązuje problemu dopiero się szuka dalej :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 11:06   

Ja dodam od siebie, że do GDI polecane są specjalne oleje - 0W30 lub 5W30 (ew. inne z notką, że są do silników z bezp. wtryskiem benzyny - syntetyczne). Inne szybko tracą właściwości smarne (przez spalanie ubogiej mieszanki) i powodują przedwczesne zużycie np. kompensatorów hydraulicznych w rozrządzie.
A oleje te tanie nie są.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2006, 13:15   

...tak, czy owak spróbuj znalźć egzemplarz z książką gwarancyjną!! wypełnianą oczywiśćie w ASO. Przynajmniej będzie widac, że poprzedni wlasciciel dbal mechanicznie o swoje auto!!!
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-08-2006, 13:43   

Hymmm cięzki orzech do zgryźenia. Auto być może będzie wogóle sprowadzen z zagranicy i zależy co się znajdzie bo szczerze mówiąc zwykły 1.8 też starczy bo 10km to nie jest taka kolosalna różnica.Wole dobre autko z 1.8 niz gorsze ale z GDI bo aż takich rewolucji widze nie ma między nimi.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2006, 14:35   

rewolucja jest :mrgreen: , tylko różnice są małe :D ;p
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-08-2006, 21:08   

Nie no bezpośredni wtrysk jest rewolucją :D ale wiesz o co mi chodzilo chyba :mrgreen:
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2006, 23:19   

...jasne... :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 23:36   

Robson86 napisał/a:
( na hamowni miałem wynik 9,87...do setki)


a moglbym wiedziec co to za hamownia mierzy przyspieszenie do setki? bo chyba nie podwoziowa :mrgreen:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2006, 23:57   

no może się trochę źle wyrazilem-sprawdzili
m.in
-moment obrotowy
-moc silnika
-ciśnienie powietrza
-temperatura
-mocy strat
...a co do przyspieszenia to jest taka dodatkowa opcja jak cyt."Symulacja jazdy- Długotrwały test umożliwiający określenie zużycia paliwa, przyspieszeń, prędkości maksymalnej, itp. "
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 29-08-2006, 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 00:01   

chodzi o to ze na hamowni podwoziowej nie ma takiej mozliwosci sprawdzic tego dokladnie bo samochod porusza sie na rolkach.

jezeli byla to hamownia przenosna czyli przyczepiana do kola to inna bajka
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-08-2006, 00:16   

...jednak jest taka funkcja, która nazywa się Symulacja jazdy: Długotrwały test umożliwiający określenie zużycia paliwa, przyspieszeń, prędkości maksymalnej, itp.
Pozdro4U
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.