Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:43
WItam Wszystkich!
Autor Wiadomość
trampol 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 28-09-2009, 13:50   WItam Wszystkich!

witam!
Właśnie niedawno postanowiłem kupić pierwsze auto w życiu. Mam dość pożyczania od ojca :)
Wybór padł na Carismę, kiedyś myślałem o nissanie almerze ale odpada. Carisma piękniejsza:) oczywiście grzebałem wiele na tym forum, no ale ile można, pojawiły się dla mnie pytania na które nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
oto moje upatrzone auto:

Carisma

powiem szczerze ze kontaktowałem się z wieloma sprzedawcami ale tylko właściciel w/w auta sprawiał dobre wrażenie, pozostali zachowywali się jakby robili mi łaskę udzielając informacji o samochodzie.

Moje główne obawy dotyczą silnika. GDI. czy naprawdę jest on taki uciążliwy? naczytałem się tu o falujących obrotach itp. Powiem szczerze ze nie mam pojęcia o technicznej stronie samochodów, chcę mieć auto nad którym opieka będzie kończyła się na laniu paliwa. nie stać mnie na nowe auto, oczywiście wiem że czasem trzeba pojechać do serwisu, ale np jak są (wg mnie) problemy konkretne jak np zawieszenie. Coś co wiele osób nazywa falującymi obrotami musi być strasznie upierdliwe i irytujące, a jeśli o mnie chodzi to wole żeby auto nie jeździło niż ma jeździć z problemami. Pełno tutaj speców którzy rozmawiają między sobą o przepustnicach, a ja jedynie domyślam się co to jest :) być może będę się musiał paru rzeczy nauczyć o autach, nie wątpię.

mam kolejne kilka pytań ale napisze od myslników bo to jest dla mnie często czarna magia:
-o co chodzi z podpinaniem auta pod komputer i co to daje? można to robić samemu?
-czy to prawda ze nie warto jeździć do ASO i że lepiej w mniejszych zakładach naprawiać auto?
-czy carisma ll była produkowana w opcji z jedną poduszką powietrzną? jeden sprzedający mi tak powiedział, ale dla mnie to trochę bez sensu. pomyślałem ze jak auto ma tylko jednego airbaga to jeden musiał być wystrzelony...
-nie planuje dużo jeździć, myślę ze nie więcej niż 5000 km rocznie. jak wygląda eksploatacja auta z takim zakładanym przebiegiem?
-w tym aucie do którego dałem link jest jedna rzecz absolutnie do bani-tapicerka. kojarzy mi się z wykładziną z pokoju ośmiolatka. Można samemu zmienić tapicerkę w Cari? Bo oddanie auta do tapicera to wydatek min 3000 zł!
-i chyba najważniejsze pytanie: czy carisma jest dobrym autem, zwłaszcza dla takiego laika jak ja?

Zarejestrowałem się na tym forum właśnie po to by rozwiać swoje wątpliwości. Ogólnie bardzo przeżywam zakup pierwszego auta, i wiele mnie kosztowało zgromadzenie środków na to. Dlatego nie chce zaliczyć wtopy.
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-09-2009, 17:31   Re: WItam Wszystkich!

trampol napisał/a:

Moje główne obawy dotyczą silnika. GDI. czy naprawdę jest on taki uciążliwy? naczytałem się tu o falujących obrotach itp. Powiem szczerze ze nie mam pojęcia o technicznej stronie samochodów, chcę mieć auto nad którym opieka będzie kończyła się na laniu paliwa. nie stać mnie na nowe auto, oczywiście wiem że czasem trzeba pojechać do serwisu, ale np jak są (wg mnie) problemy konkretne jak np zawieszenie. Coś co wiele osób nazywa falującymi obrotami musi być strasznie upierdliwe i irytujące, a jeśli o mnie chodzi to wole żeby auto nie jeździło niż ma jeździć z problemami. Pełno tutaj speców którzy rozmawiają między sobą o przepustnicach, a ja jedynie domyślam się co to jest :) być może będę się musiał paru rzeczy nauczyć o autach, nie wątpię.

mam kolejne kilka pytań ale napisze od myslników bo to jest dla mnie często czarna magia:
-o co chodzi z podpinaniem auta pod komputer i co to daje? można to robić samemu?
-czy to prawda ze nie warto jeździć do ASO i że lepiej w mniejszych zakładach naprawiać auto?
-czy carisma ll była produkowana w opcji z jedną poduszką powietrzną? jeden sprzedający mi tak powiedział, ale dla mnie to trochę bez sensu. pomyślałem ze jak auto ma tylko jednego airbaga to jeden musiał być wystrzelony...
-nie planuje dużo jeździć, myślę ze nie więcej niż 5000 km rocznie. jak wygląda eksploatacja auta z takim zakładanym przebiegiem?
-w tym aucie do którego dałem link jest jedna rzecz absolutnie do bani-tapicerka. kojarzy mi się z wykładziną z pokoju ośmiolatka. Można samemu zmienić tapicerkę w Cari? Bo oddanie auta do tapicera to wydatek min 3000 zł!
-i chyba najważniejsze pytanie: czy carisma jest dobrym autem, zwłaszcza dla takiego laika jak ja?


Co do ASO, to prawda, że wizyty tam powinny się kończyć tylko wielką koniecznością, inaczej naprawy, przeglądy itp zakończą się wielkim ubytkiem w portfelu.
Zawieszenie wydaje mi się, że jak w każdym innym aucie :)
GDI nie jest uciążliwy jeżeli jazda nim nie polega tylko na tym, żeby wciskać pedał do podłogi i na tym koniec.
Podpinanie do kompa polega na tym, że auto jest wyposażone w komputer pokładowe gdzie zapisywane są ewentualne kody usterek itp, podpinając go kablem można odczytać kod błędu i sprawdzić co za usterka siedzi. W GDI domowym sposobem nie stety nie można odczytać tych błędów.
Falujące obroty.. ten typ tak ma i chyba się tego nie zmieni, czasami jak się zaleje jakimś preparatem do czyszczenia wtrysków itp w silniku, to przynajmniej u nas falowanie się zmniejszyło, a czasami wogóle go nie ma. Na początku może to troche przeszkadzać ale po paru jazdach przestanie, nie wpływa to jakoś widocznie na komfort jazdy :)
Nie duży przebieg to i nie duże wydatki, silnik jest bardzo oszczędny jak się go potraktuje z uczuciem, a wymiana jakichś świec itp przypada raz na bardzo rzadki czas, więc raczej eksploatacja w Twoi wypadku nie będzie jakoś specjalnie uciążliwa :)
Tapicerke na upartego można by samemu zmienić też, ale czy nie lepiej czasem zainwestować w troche lepsze pokrowce szyte do auta? koszt około 300zł, to jednak robi różnice :)
i na ostatnie pytanie.. hym.. Cari wydaje się dobrym autem :) czego nie będziesz wiedział napewno znajdziesz odpowiedź na forum :) Nie każdy musi się znać na aucie ale zawsze się znajdzie ktoś kto będzie umiał doradzić.
I jeszcze co do silnika GDI, nie ufaj mechanikom typu sławny pan Mietek z garażu obok, bo mogą nie mieć pojęcia o nim.
Chyba wsio, co do poduszki nie nbędę się wypowiadał bo dokładnie nie wiem jak było, ale 1 poducha wydaje mi się bezsensowna i powinny być chyba conajmniej 2, parzyście, albo wogóle..
Mam nadzieje, że nie popełniłem jakichś błędów :D
 
 
 
trampol 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-09-2009, 17:34   

dzięki! czekam na dalsze odpowiedzi.
a coś możesz powiedzieć nt auta do którego podałem link?
:)
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 28-09-2009, 17:53   Moje zdanie o GDI

trampol napisał/a:
Pełno tutaj speców którzy rozmawiają między sobą o przepustnicach

- bo ich do tego "życie zmusiło". Z silnikiem GDI jest trochę loterii- albo lejesz i jeździsz, albo wisisz na tym cennym forum i szukasz rozwiązań. Serwis w zasadzie nie istnieje.

5000 km/rok- jak to ma być?. Jeżeli codziennie 2-3 km do pracy to raczej pomyśl o innym silniku. GDI w takich warunkach „chla jak smok”. Owszem- odwdzięcza się niskim spalaniem ale na dłuższych trasach.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-09-2009, 20:41   

No tak, ale może tu nie chodzi o 2-3km do pracy? Tylko np w sobote do lasu na mały wypad/piknik?

Co do auta to nie wiem jak to się może mieć do tego, mogło z czasem samo odpaść ale na klapie nie ma oznaczenia modelu wersji typu "LS, LX" itp.
Na grodzi pomiędzy kabiną a komorą silnika widać takie czyste prostokąty jak by coś było odkręcone nie dawno,
ciekawe jak koleś zrobił ten podłokietnik, bo jeżeli przykręcał śrubami to tego schowka co był, to później po jego zdemontowaniu może być całkiem nie estetycznie. No ale pozatym na moje oko wygląda całkiem zdrowo autko :) No ale fakt faktem na zdjęciu nie zobaczy się dokładnie
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-09-2009, 07:32   

Trampol 5tyś km rocznie to małe przebiegi, tak jak pisali koledzy, silnik GDI sprawdzi sie kiedy jeździsz sporo długich tras. Największym atutem tego auta jest niskie spalanie, ale osiągalne przedewszystkim w trasie. Jak szukasz czegoś do kręcenie sie po mieście to szukaj TD bądź 1.6, a i wówczas nie będziesz sie martwił falowaniem obrotów, a tulejkami skrzyni za to ;)
Co do samego GDI, to faktycznie loteria, wielu userów skarży się na falujące obroty, dzwoniące popychacze, problemy z przepustnicą , krokowcem itd. Ja osobiście zrobiłem od zakupu mją Cari 24kkm, zawsze leje dobre paliwo (V-Power Shell 95), regularnie zmieniam olej i nigdy nie miałem najmniejszych problemów z silnikiem. Przy ostatniej wymianie oleju dodałem do silnika ceramizera i wyciszyło to cykające popychacze, więc ja sobię GDI chwale.
Co do tapicerki, możesz potem poszukać środka z Volvo V40/S40 bo pasuje do cari, a Volva miały fajne tapicerki i za dobra kasę można wyrwać skórę np.
Autko z Twojego linka wygląda z zdjęć ok, ale trzeba by podjechac z miernikiem i mechanikiem, sprawdzić blachy i posłuchac silnika.
Kup zadbany egzemplarz, dbaj o niego jak o członka rodziny a na pewno sie odwdzięczy bezawaryjnością. :mrgreen:

Pozdro
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2009, 14:05   

trampol napisał/a:
Moje główne obawy dotyczą silnika. GDI. czy naprawdę jest on taki uciążliwy? naczytałem się tu o falujących obrotach itp. Powiem szczerze ze nie mam pojęcia o technicznej stronie samochodów, chcę mieć auto nad którym opieka będzie kończyła się na laniu paliwa. nie stać mnie na nowe auto, oczywiście wiem że czasem trzeba pojechać do serwisu, ale np jak są (wg mnie) problemy konkretne jak np zawieszenie. Coś co wiele osób nazywa falującymi obrotami musi być strasznie upierdliwe i irytujące, a jeśli o mnie chodzi to wole żeby auto nie jeździło niż ma jeździć z problemami. Pełno tutaj speców którzy rozmawiają między sobą o przepustnicach, a ja jedynie domyślam się co to jest być może będę się musiał paru rzeczy nauczyć o autach, nie wątpię.


Jestem posiadaczem silnika GDI od 4 lat i osobiscie odradzam ...

Silnik swietny, dynamiczny, ,mało pali i na tym koniec. Co by nie padło, to jest praktycznie niedostepne w sprzedazy (chodzi mi o sklepy ) a jak jest ,to tylko w serwisie, za bardzo powazne pieniadze, lub mozesz kupic stare gluty z alegro itp i tez nie tanio . Walace popychacze to poprostu wstyd, inaczej nie potrafie tego ujac, zeby to chociaz waliło jak w ropniach, to ok. ale to pracuje gorzej niz w starym tarpanie, i praktycznie nie da sie z tym nic zrobic. Oczywiscie mozna dodac ceramizer i masz loterie albo pomoze albo remont silnika ( były takie przypadki ).Kolejny problem ,to wszelkie naprawy i serwisy, i oczywiscie nie da sie tego zrobic u mechanika tylko u eksperta, bo inaczej moze sie to zle skonczyc, oczywiscie wszystko kosztuje :) ( ceny w ASO sa zaporowe )

Cytat:
-o co chodzi z podpinaniem auta pod komputer i co to daje? można to robić samemu?
Nie. Mozesz pobawic sie Evoscanem ,ale nic to nie da ,jedynie moze naswietlic co i gdzie padło jak znasz sie na wykresach silników

trampol napisał/a:
-czy to prawda ze nie warto jeździć do ASO i że lepiej w mniejszych zakładach naprawiać auto?


Odwrotnie ASO TAK, inni NIE,chyba ze chcesz miec pozniej wiecej problemów ( u mnie przelany olej który wymieniałem u tzw "pana Janka" zakonczył zywot katalizatora )

trampol napisał/a:
-nie planuje dużo jeździć, myślę ze nie więcej niż 5000 km rocznie. jak wygląda eksploatacja auta z takim zakładanym przebiegiem?


Nie ma to roznicy własciwie ,bo to co masz wymienic i tak cie nie minie

trampol napisał/a:
-i chyba najważniejsze pytanie: czy carisma jest dobrym autem, zwłaszcza dla takiego laika jak ja?


Carisma TAK co do GDI, to ja osobiscie gdybym miał kupic jeszcze raz carisme, to kupił bym zwykłe 1.8 moze wiecej pali, moze nie ma takiej mocy. Ale mniej problemów, Latem mozna otworzyc okno w samochodzie ( i nie słychac popychaczy ) rano nie musisz budzic wszystkich sasiadów, bo na ssaniu z rury strzela i wala popychacze :) nie musisz sie stresowac ze cos padło i trzeba napisac list do japonii aby kupic czesci :D

Obecnie jestem na etapie sprzedazy Carismy, jedyny powód, padł mi krokowiec :D i po 2 miesiacach szukania w koncu kupiłem, zamontowałem i nie jest to juz, to samo auto ...

PAMIĘTAJ
GDI kupuje sie w idealnym stanie, albo wcale, chyba ze chcesz nas czesto odwiedzac i ASO ;)




[ Dodano: 29-09-2009, 13:06 ]
Saqu napisał/a:
W GDI domowym sposobem nie stety nie można odczytać tych błędów
mozna na zwore
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-09-2009, 17:05   

Oj kolega same minusy widzi użytkowania GDI, a ja gdybym miał osobiście możliwość kupna GDI to bym się nie zastanawiał.. ;) Części zawsze można zaczerpnąć od Volvo więc tutaj sytuacja troche się poprawia ;) Co do mechaników znajdzie się kilku którzy sobie poradzą z silniczkiem o wiele taniej niż w ASO (gdzie nie powieziane, że zrobią co trzeba..)
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-09-2009, 17:10   

Manysh napisał/a:
Jestem posiadaczem silnika GDI od 4 lat i osobiscie odradzam ...

Ja natomiast polecam, odpukac w niemalowane od 4-5 lat tankuje tylko i wylacznie dobra benzyne i poza tym nie wiem co to jest samochod.
Raz w roku przeglad w ASO i tyle.
Uwazam osobiscie ze warto poszukac dobrze utrzymanego GDI, bo jest to bardzo przyjemny silniczek. ma "kopa" a zarazem bardzo malo pali przy w miare delikatniej jezdzie (tryb eco).
Prawda jest taka ze jak sie kupi zajechany silnik to niezaleznie czy to bedzie Mitsubishi, Honda czy Mercedes beda problemy. Zadnej przenosni do Ciebie od razu mowie Manysh, :!:
Duzo problemow jest z dziedziny zaniedban wlascicieli samochodow, zbytniej oszczednosci itp
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2009, 22:11   

Saqu napisał/a:
Oj kolega same minusy widzi użytkowania GDI, a ja gdybym miał osobiście możliwość kupna GDI to bym się nie zastanawiał.. ;) Części zawsze można zaczerpnąć od Volvo więc tutaj sytuacja troche się poprawia ;) Co do mechaników znajdzie się kilku którzy sobie poradzą z silniczkiem o wiele taniej niż w ASO (gdzie nie powieziane, że zrobią co trzeba..)
heheh napisalem przeciez jakie sa plusy. Co do volvo to wszyscy z tym slinikem siedza wlasnie na tym forum, lecz nie wszystko od volvo pasuje do cari i odwrotnie ( przerabialem ten temat)
 
 
trampol 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2009, 08:08   

Dzieki Panowie za wasze posty.
A czy coś możecie powiedzieć na oko o egzemplarzu, który prezentowałem w linku?
Pozdrawiam.
Aha, coś ktoś może powiedzieć o ilości poduszek powietrznych? Ile ich było? możliwe zeby byla oryginalnie tylko jedna?
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-09-2009, 11:34   

Ta z linka to niestety chyba najbiedniejsza wersja GDI. Brak ABS, być może i jedna poduszka powietrzna, choć mi sie wydaje że chyba wszystkie GDI miały dwie. Wygląda cłakiem spoko ze zdjęć, ale trzeba ją koniecznie sprawdzić pod względem mechanicznym, bo serduch musi być zdrowe, jeżeli kupisz zajechanego to się to zemści.
Do tego cena wcale nie jest jakaś atrakcyjna.

Pozdro
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
trampol 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2009, 14:27   

brak ABS! no to po ptakach. że ja tego nie zauważyłem?
Odpada, szukam dalej.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-09-2009, 14:58   

No czyli jednak ABS chcesz mieć, niektórzy uważają, że bez ABS im się lepiej jeździ :P ja tam wole Z :)
Jak byś coś znalazł to daj linka i ocenimy ;)
 
 
 
trampol 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2009, 16:38   

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9849154
http://otomoto.pl/mitsubi...-C10088305.html
:arrow: http://otomoto.pl/mitsubi...i-C9861187.html (co powiecie o automacie i o wgniecionej klapie?)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.