Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
słabe ogrzewanie
Autor Wiadomość
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 27-10-2009, 20:08   słabe ogrzewanie

Od jakiegoś czasu mam coraz słabsze ogrzewanie,mysle że moze nagrzewnica jest zakamieniona i ją trosze odkamienić,a moze coś innego,co o tym myslicie.
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-10-2009, 21:43   

zakamieniona by była, jakbyś używał jako płynu chłodzącego zwykłej zakamienionej wody.
Jesteś pewien, że przewody drożne i układ odpowietrzony?
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 28-10-2009, 06:41   

A jak się go odpowietrza?Zazwyczaj wlewam płyn i działa,kiedyś w citroenie nalałem płynu i po minucie eksplodował w góre,potem wiedziałem że się go odpowietrza a w lancelocie nigdy nie odpowietrzałem
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-10-2009, 07:16   

Stajesz przodem lekko pod górkę, odkręcasz korek chłodnicy, zapalasz auto, włączasz ogrzewanie na maksa, dolewasz płyn . Możesz pomóc lekko naciskając na węże.

Jeśli układ jest zapowietrzony powinieneś słyszeć ciche bulgotanie w kabinie po dodaniu gazu.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-10-2009, 08:15   

płyn dolewam do chłodnicy czy do zbiorniczka wyrównawczego ?
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-10-2009, 13:45   

gres napisał/a:
płyn dolewam do chłodnicy czy do zbiorniczka wyrównawczego ?

do chłodnicy oczywiście, w zbiorniczku powinno go być między kreskami max i min
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-10-2009, 13:51   

biriapro napisał/a:
A jak się go odpowietrza?

Odpowietrznikami... Co prawda Colt ale silnik masz taki sam, moze cos ten temat pomoze:
http://forum.mitsumaniaki...=mitsumaniakowy
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-10-2009, 08:37   

tomekk napisał/a:
gres napisał/a:
płyn dolewam do chłodnicy czy do zbiorniczka wyrównawczego ?

do chłodnicy oczywiście, w zbiorniczku powinno go być między kreskami max i min


w takim razie ile lać do chlodnicy - kiedy wiedzieć żeby przestać? Jak będzie pełno i wywali mi go do wyrównawczego a potem dalej na podłoge?
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-10-2009, 08:55   

gres napisał/a:
w takim razie ile lać do chlodnicy

no stajesz autkiem tak żeby przód był wyżej, otwierasz mache i lejesz do chłodnicy do pełna, jak będzie go tyle, że wyrówna się z korkiem, to należy korek zakręcić, odpalić auto niech pochodzi chwilę. Potem gasisz, czekasz chwilę, i otwierasz korek i znowu sprawdzasz i jak brakuje to dolewasz. tak jak wszyscy piszą, pokętło temperatury nawiewu na czerwone pole, samochodem trochę pogazuj.
Gdy w układzie chłodzenia jest mało płynu, to pomimo że będzie on w zbiorniczku to sobie nie pobierze, gdy są małe ubytki, to powinien już sam sobie poradzić.
Po remoncie silniczka, cały układ miałem zapowietrzony i zrobiłem tak:
wlałem do chłodnicy do pełna, do zbiorniczka między max i min. odpaliłem, pochodził chwile zgasiłem. Odkręciłem korek i znowu dolewałem płyn. Tą czynność powtarzałem wielokrotnie. Po zakończeniu, gdy jeździłem już normalnie, to dolewałem tak co 50km płyn, zawsze jeździłem z pokrętłem temp na czerwonym polu - ciepło było wtedy w miarę więc się męczyłem. dopiero po jakiś 500km i powiedzmy 10 dolewkach, gdy odkręcałem korek chłodnicy wyleciał płyn - szybko zakręciłem, i od tamtej pory uznałem że układ jest w pełni odpowietrzony, uzupełniłem płyn w zbiorniczku.
Może macie delikatną nieszczelność jak ja przed remontem? ciągle było co dolewać:P
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 29-10-2009, 16:24   

A może byc tak że termostat nie domaga?Bo wskażnik temperatury jeszcze nigdy nie przekroczył mi 1/3 wysokości nawet w największe korki,nigdy też po zagrzaniu niżej nie opadł
_________________

 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-10-2009, 17:25   

no u mnie jak u większości jest około 2mm poniżej poziomu, może Twój wskaźnik troszkę oszukuje, a jak chcesz sprawdzić czy działa termostat, to odpal auto. Silnik będzie się nagrzewał, sprawny termostat otworzy obieg na chłodnicę dopiero po osiągnięciu wysokiej temperatury, więc jak będziesz trzymać rękę na przewodzie gumowym poczujesz jak nagle z zimnego zrobi się gorący
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 29-10-2009, 20:09   

termostat działa chodziło mi o to czy ten egzemplarz nie otwiera przy niższych temperaturach i stąd słabe ogrzewanie
_________________

 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2009, 20:59   

może otwiera dobrze, ale nie domyka - stąd dosyć długie nagrzewanie silnika i kabiny
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 31-10-2009, 13:34   

Kurcze postawiałem auto pod górke odkręciłem korek i tą śrubke nad temostatem,od razu poleciała z niej woda to zakręciłem,auto chodziło i chodziło a woda zamiast ubywać przybywała i ulewała się z chłodnicy,ale dziś rano co by nie wymusić za bardzo ruszyłem dynamicznie i przy ok 6 tysiach woda siorbnęła aż miło i nie wiem czy to moja wyobraźnia ale jest jakby cieplej
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.