Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
Orurowanie auta |
Autor |
Wiadomość |
sachiel
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 6 Skąd: JG
|
Wysłany: 24-11-2009, 18:42 Orurowanie auta
|
|
|
Witam wszystkich, już niedługo odbieram upatrzone auto, zastanawiam się teraz nad orurowaniem.
Upatrzyłem rury na przód http://www.cobrapolska.pl..._id=145&lang=pl
oraz coś na progi http://www.cobrapolska.pl..._id=372&lang=pl
Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z Was montował coś takiego w swoim autku. Trochę obawiam się montowania rur na progach wg zdjęcia podanego przy informacji o rurach wynika że taki bajer zjada sporo prześwitu... może to tylko efekt wizualny a może nie. Będę bardzo wdzięczny za informacje jakie jest Wasze doświadczenie w tym temacie.
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-11-2009, 23:46
|
|
|
sachiel napisał/a: | Trochę obawiam się montowania rur na progach wg zdjęcia podanego przy informacji o rurach wynika że taki bajer zjada sporo prześwitu... może to tylko efekt wizualny a może nie. | Raczej nie jest to efekt wizualny.
Każde orurowanie ma za zadanie chronić próg i drzwi przez uszkodzeniem jednocześnie zmniejszając nie tyle prześwit co kąt rampowy. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:55
|
|
|
no proszę was jakie zdolności terenowe w Outlanderze. Progi/orurowanie, nie zmniejsza czego nie ma. A tak po za tym jeżeli już to: jest to dodatkowa waga auta, przy obiciach drzwiami może ochronią, ale przy stłuczce mogą narobić więcej szkód niż pożytku i tu... jeżeli są za słabo przyczepione to mogą się urwać a gdy za mocno to mogą zniszczyć nawet podłużnice. Także kiedyś sam myślałem chciałem zamontowac z tyłu na krawędziach gdyż zdarzyło mi się błotnik pocharatać a tak pocharatłbym to. Ale odpuściłem. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
rolii
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Łodz
|
Wysłany: 17-01-2010, 21:17
|
|
|
Witam Koledzy slyszalem dobre opinie o nich : Ale nie o to chce was zapytać .
http://tuning-design.pl/i...&id=60&Itemid=0
Czy slyszeliscie o jakims przepisie odnosnie Homologacji na rury przednie . Slyszalem ze weszlo prawo ze na orurowanie przednie powinna byc homologacja . Dotyczy to samochodow po 10.10.2007 roku. Extreme -Design maja takowa homologacje ale ona kosztuje. Czy to jakas bajka sprzedawców . Niechce miec problemow na przegladach i td..
Z gory dziekuje za odpowiedz. Autko jest z 2007 rok. |
|
|
|
 |
Pawmitsu
Forumowicz
Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 210 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-01-2010, 22:31
|
|
|
Ja mam samochod orurowany od - przy zakupie w pl salonie.
Gdy go kupilem jako drugi wlasciciel, zauwazylem, ze orurowanie pomoglo uniknac powaznej szkody na lewym reflektorze, rura z zaczepem zostala troche docisnieta do zderzaka (mocowanie lekko sie wygielo), chroniac zderzak, blotnik i reflektor przedni. Poprzedni wlasciciel twierdzil, ze to zdrzenie przed supermarketem, ale kto wie jak tam bylo... Mysle, ze bez orurowania bylyby znacznie powazniejsze szkody. U mnie rury raczej ida w bok i dol, a nie w dol, wiec przeswit naprawde niewiele stracil. |
_________________ Mój taki
 |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 17-01-2010, 22:48
|
|
|
Po pierwsze na orurowanie musi być homologacja (zderzenie z pieszym może narobić problemów). Przy kontroli przeglądzie jest wymagana. Po drugie przy niewielkim zdarzeniu ('obtarcie) ruru moga uchronić lakier, natomiast przy większym np. kolizja mogą narobić więcej szkody niż pożytku dodatkowo gnąc karoserię twojego auta. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
Pawmitsu
Forumowicz
Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 210 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:00
|
|
|
Ja z kolei mysle, ze przy wiekszym zderzeniu specjalnie nie bedzie roznic - z rurami czy bez, ew. z mala korzyscia na recz auta z rurami...
Tak mi sie przypomnialo, moze pamietacie, patent p. Łągiewki (bodajże) dot. zderzaków (były tam takie elementy wirujace), ktore minimalizowały rezultaty zderzenia, co sie z tym dalej dzieje?
(o tu, cos jest: http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html )
Krótki fragment:
Przy odpowiednim zaawansowaniu technologicznym zderzak Lucjana Łągiewki może znaleźć szerokie zastosowanie we wszelkiego rodzaju obiektach ruchomych. Przy prędkości samochodu osobowego lub ciężarowego równej ponad 60 km/godz. podczas zderzenia z BETONOWĄ ŚCIANĄ odczujemy skutki działania siły bezwładności takie jak przy prędkości 10 - 15 km/godz. Przy prędkości 100 km/godz. odczujemy siłę bezwładności podobną do zderzenia z prędkością 20 - 25 km/godz. W przyszłości urządzenie może więc uratować od śmierci i kalectwa tysiące ludzi rocznie w Polsce. Wspomniany zderzak chroni również przeszkodę (np. przechodnia), znakomicie zmniejszając skutki kolizji. (...)
Żródło:
http://www.rzeczpospolita...4/auto_a_4.html
[ Dodano: 04-02-2010, 11:38 ]
Jesli to co wyzej jest prawda, to niezle nas dymaja
Podobnie pewnie w innych tematach - lekow, zywnosci itd. |
_________________ Mój taki
 |
|
|
|
 |
max87
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 50 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-02-2012, 16:23
|
|
|
odnawiam temat.
czy ktoś z was montował orurowanie boczne?? możecie polecić jakieś hurtownie |
_________________ Max |
|
|
|
 |
|