wymontowanie przekładni kierowniczej (demontaż przekładni) |
Autor |
Wiadomość |
obroto
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:05 wymontowanie przekładni kierowniczej (demontaż przekładni)
|
|
|
Witam!
Mam nietypowy problem.
Mocne metaliczne stuki w przednim zawieszeniu - lewa strona. wymieniłem wszystko co możliwe, aby było ciszej... pozostała kwestia przekładni.
wyczytałem, że można skasować luzy na przekładni. Moja ma ok 300 tys i często jeżdżę po dziurach
Próbowałem odkręcić śrubę kontrującą. Dwa dni prędzej obficie popsikałem wdkiem. Klucz pneumatyczny, potem oczkowy i na końcu przecinak nie dał rady. Śruba jeszcze w miare nie obrobiona. Dlatego ostatnia nadzieja w tym, że uda się odkręcić jak będę miał przekładnię na wierzchu.
Nigdy nie demontowałem przekładni kierowniczej i dlatego chciałbym się Was zapytać o poradę jak to zrobić.
W głównej mierze chodzi mi o odcinek łączacy maglownicę z kolumną kierowniczą. Jak ją sprawnie rozpiąć, żeby potem dobrze zmontować.
Jak ktoś już to robił to niech podzieli się informacjami. Będę bardzo wdzięczny i postawię piwo |
_________________ Preferuję tylko marki na M |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:27
|
|
|
obroto napisał/a: | Dwa dni prędzej obficie popsikałem wdkiem | Kup penetrator Wurth.
Nie używaj klucza udarowego bo urwiesz śrubę. Nie dubluj tematów. Masz lancera C66A.
Service manual znajdziesz w dziale Downloads. Ten sam co do Colta C5xA. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-12-2009, 08:52
|
|
|
obroto napisał/a: | W głównej mierze chodzi mi o odcinek łączacy maglownicę z kolumną kierowniczą. Jak ją sprawnie rozpiąć, żeby potem dobrze zmontować.
Jak ktoś już to robił to niech podzieli się informacjami. Będę bardzo wdzięczny i postawię piwo |
he he - ano robił
to połączenie jest banalnie proste - kolumnę od przekładni odpinasz w środku auta, obok pedałów jest 1 śrubka chyba 12 mm; pozostaje tylko jeszcze rozciąć opaskę elastyczną na gumie na przekładni i ją wyciągniesz
poza tym do odkręcenia 2 śruby na końcówkach drążków i 4 śruby mocujące przekładnię do ściany grodziowej
operacją kasowania luzu jest niebezpieczna - mały ruch i doprowadzisz do takiego zacieśnienia, że nie opanujesz auta; ale próbuj
w każdym razie stukać jeszcze może sam drążek kierowniczy (tam jest ala sworzeń kulisty) ale najczęściej przekładnia w środku - takie teflonowe tulejki są w środku i się wyrabiają
zresztą - zdejmiesz, rozkręcisz, zobaczysz |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:40
|
|
|
Zanim zaczniesz wyciągać sprawdź jeszcze czy sworzeń nie ma luzu w gnieździe (jest wprasowywany) U mnie po wymianie sworzni tłukło jeszcze bardziej. Okazało się że sworzeń ma luz w wachaczu. Widać to było tylko na podniesionym aucie jak szarpałem za koło. Na przekładni też mam luz, a nic nie stuka teraz (sworzeń przyspawany do wachacza ). |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
obroto
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:00
|
|
|
Dzięki Panowie za odpowiedź. Oczywiście piwo się wszystkim należy i przy najbliższym spotkaniu zrewanżuje się W sobotę zabiorę się za tą przekładnię i zdam relacje z tego wydarzenia. Pozdrawiam |
_________________ Preferuję tylko marki na M |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2009, 00:43
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przekładnia w środku - takie teflonowe tulejki są w środku i się wyrabiają | Mój były Colt C51A z przebiegiem ok. 400 000 km miał te tulejki wybite, więc u Ciebie pewnie będzie podobnie. |
|
|
|
 |
|