Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB0] Głośna praca samoregulatorów w silniku 4G91
Autor Wiadomość
pkijanka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '92 CB3A 4G91 Limited
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Ireland
Wysłany: 04-12-2009, 23:42   [CB0] Głośna praca samoregulatorów w silniku 4G91

Witam Forumowiczów
Chciałbym uzyskać poradę w jaki sposób jednoznacznie stwierdzić, który z samoregulatorów (jeden lub więcej) stuka podczas pracy - a szczególnie podczas wolnych obrotów zaraz po odpaleniu samochodu. Zdaję sobie sprawę, iż wymiana wszystkich 16-tu samoregulatorów to dość wysoki koszt więc wolałbym to robić sukcesywnie. Być może zamiana miejscami przyniosłaby pożądany efekt - zdecydowałem, że zanim zdejmę pokrywę zaworów posłucham opinii fachowców. Przykro mi ale nie potrafię przyzwyczaić się do tego stukania, zwłaszcza że silnik - gdy się rozgrzeje pracuje bardzo kulturalnie, ma bardzo dobre spalanie (CO - 0.12%, HC - 213 ppm) gdyby nie te stuki można by pomyśleć że 241 000 km przebiegu i 1992 rok produkcji go nie dotyczą. Ponieważ wszystko przy tym samochodzie robię sam, proszę - jeśli można - o wskazówki pomocne przy naprawie. I jeszcze jedno - nigdzie nie znalazłem (mam komplet serwisówek) zasady działania takiego samoregulatora, a chciałbym ją poznać.

Z góry dziękuję za pomoc

Piotr
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 06-12-2009, 08:47   

Nie jestem pewny, ale czy 4G91 ma samoregulatory ? W tamtych latach chyba zdecydowana większość japończyków miała ręczną regulację zaworów
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2009, 20:54   

to było bardziej związane z silnikiem niż rocznikiem - były takie z hydrauliczną regulacją i bez niej
4G91 ma zawory ustawiane ręcznie
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 06-12-2009, 22:06   

Ja swego czasu w Galu sprawdzałem w ten sposób, że wyciągałem je i próbowałem ścisnąć ręką. Jeżeli udało się ścisnąć to popychacz był już zużyty, jeżeli był twardy to zostawiałem. Miałem kiedyś 16 popychaczy i musiałem wybrać do mojego silnika 8 i udało się.
Robiłem dokładnie tak, że przy w miarę ciepłym silniku wyciągałem popychacze i ściskałem ręką i wybierałem najlepsze. Potem wsadziłem kolejne 8 i odpalałem na minutę może dwie. I z nimi dokładnie jak z poprzednikami czyli wyciągałem, ściskałem i wybierałem najlepsze. Miałem kilka takich, które na zimno były twarde a na ciepło już miękkie, dlatego sprawdzałem przy ciepłym silniku.
Dodam jeszcze, że po złożeniu wszystkiego najpierw przez kilka sekund tłuką wszystkie i jak się napełnią olejem to trochę cichnie. U mnie właściwa cisza nastała dopiero po kilku/kilkunastu minutach jazdy i trwa do dziś. :D

Nie mam pojęcia czy to jest poprawna metoda ale u mnie się sprawdziła.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
pkijanka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '92 CB3A 4G91 Limited
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Ireland
Wysłany: 07-12-2009, 19:31   

Na początku chciałbym podziękować za odpowiedzi. W piątek zdejmę pokrywę zaworów i wtedy się wszystko okaże (muszę kupić uszczelkę ) Nie ukrywam że serwisówka którą dysponuję - PWEE9101E - jednoznacznie stwierdza iż silnik 4G91 DOHC 16V, który posiadam ma samoregulatory, niemniej ucieszyłbym się (ze względu na koszty 15 E/sztuka) gdyby regulacja była ręczna.

Pozdrawiam
Piotr
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 07-12-2009, 22:35   

Ja z ciekawości ostatnio sprawdziłem luzy u siebie (nic nie trzeba było regulować), i kupiłem nowa uszczelkę, ale ostatecznie jej nie założyłem o stara była w idealnym stanie.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-12-2009, 08:10   

pkijanka, dobrze, że doprecyzowałeś:
pkijanka napisał/a:
silnik 4G91 DOHC 16V

ten silnik ma regulację hydrauliczną
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.