4g63 w Sonacie problemy z jazda na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 10-09-2006, 16:15 4g63 w Sonacie problemy z jazda na benzynie
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy wiec za jakies bledy przepraszam z gory, dopiero sie ucze .
Mam problem z moim autem.
Sonata 92r 2.0 i 8v 4g63
Auto od kupna nie palilo na benzynie, okazalo sie ze winne jest ecu ktore w serwisie kazali mi wymienic. posprawdzali wszystkie przejscia na elektronice calego auta i powiedzieli ze to tylko wina ecu. Za nowe ecu zaspiewali mi ok 3000zl. Wiec zakupilem uzywane.
uzywane ecu pochodzi z galanta 2.0 8v. Po zalozeniu auto odpala na benzynie. lecz po 2 sek pracy gasnie i tak ciagle.(na LPG pracuje rowno) po nagrzaniu silnika na LPG przelaczam na benzynke i jakos pyrka ok600-700obr/min. lecz gdy dodaje gazu to dusi sie i gasnie. zeby go wciagnac na troche wyrzsze obroty musze dodawac gazu pulsacyjnie wtedy wchodzi na obroty.
Ecu pokazuje bledy 31 41 13 czujnik spalania stukowego mam ale nie ma instalacji zeby go podlaczyc. poniewaz w orginalnych silnikach hyundaia nie byly montowane te czujniki. a blad 41 pojawia sie tylko po przelaczeniu na LPG. Przeplywomierz wyglada na nowy nie ma zadnych uszkodzen tylko taka papierowa charmonijka jest troszke poprzesuwana.
Lpg mam chyba I generacji (pomiedzy parownikiem a mixerem jest sruba do dawki gazu.
Pomocy |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2006, 07:05
|
|
|
Stawiam na przepływoiwerz..... mam śliczną przepływkę po dosłownie jednym strzale z gazu..... Działa, ale daje głupie odczyty i auto działa jak Twoje......
Przez błąd 31 Twoje auto nie będzie dobrze jeździło na benzynie - będzie muliło. Kup używany czujnik i podłącz do kompa - nie musisz wkręcać go w blok
Błąd 41 to brak lub źle dobrany emulator wtrysków - niegroźny błąd, tylko upierdliwy bo maskuje inne błędy na kontrolce CE |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-09-2006, 16:27
|
|
|
Dzieki za odp.
Nie jestem pewny co do podlaczenia knock sensora.
Krzyzak mi doradzi zeby podpiac pod pin 9 w ECU.
Ale wyczytalem ze w sonacie w instalacji pin 9 to oxygen sensor czyli sonda.
w ECU od mitsu pin 9 jest wolny.
http://www.mirage-perform...CU_Harness.html
Ja nie posiadam sondy nigdy jej tam nie bylo od kiedy kupilem auto ale jakis kabelek wisi.
Czy bez sondy tez mozna jezdzic? |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 12-09-2006, 09:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2006, 16:37
|
|
|
Sonda w Mitsu wchodzi na pin 4 i lepiej ją tam podłączyć (znowu kwestja jazdy na PB), potwierdzam, że knock-sensor to pin 9.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-09-2006, 16:47
|
|
|
Mam teraz dwa schematy pinow ECU
Wnioskuje ze ECU z mitsu nie pasuje do sonaty albo mam zle schematy
wszystko jest na odwrot.
Glowa mala.
ale dziwne bo jakos pali troszke na Pb.
A knock ma dwa kabelki ktory mam podpiac pod pin 9 a drugi sadze ze pod mase? |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2006, 18:07
|
|
|
Tak - kabelkiem ekranowanym |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-09-2006, 20:43
|
|
|
Podlaczylem knock sensor czerwony kabelek prosto do ECU pin 9 a czarny do masy.
Efekt:
Brak bledu 31
Brak zadnego bledu dioda miga same 9
Wyregulowalem wolne obroty za pomoca strony Krzyzaka krok po kroku (Dzieki śliczne)
Tylko ze na Pb zadnej poprawy.
Moze wtryski leja?
Gdzie mozna je zakupic bo pytalem w sklepie to nie posiadaja zadnych elektronicznych wtryskow.
Przy dodaniu gazu dusi sie. Na LPG wszystko ok tylko jak przelacze to wyskakuje mi 41 blad ale zrobie emulator i powinno byc ok.
Dzieki Bartek duzo pomogles |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2006, 21:09
|
|
|
Karol208 napisał/a: | Podlaczylem knock sensor czerwony kabelek prosto do ECU pin 9 a czarny do masy.
Efekt:
Brak bledu 31 |
Czyli jednak miałem rację - prawdę mówiąc strzelałem na ślepo, bo miałem tylko te rysunki, które Ci wysłałem.
Co do złego jeżdżenia na benzynie - może nie do końca ze sobą współpracują: silnik z Mitsu, ECU z Mitsu i wiązka z HMC. Ew. to przez ten IAT (err. 13)? |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-09-2006, 21:27
|
|
|
A sonda lambda nie mam jej i nie zglasza mi bledu? |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2006, 21:34
|
|
|
Widocznie dostaje jakieś szmery - tak bym to nazwał. ECU zgłasza błąd lambdy tylko przy spełnieniu warunków:
- ma w programie kod (instrucje programu) odczytujący i zgłaszający błąd lambdy
- odczyty z lambdy KOMPLETNIE się nie zmieniają.
Jeśli dostaje jakiekolwiek szmery (np, zmiany 0.01-0.05 V) to uznaje, że jest OK.
Moja wersja - niekoniecznie prawdziwa. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-09-2006, 22:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Jeśli dostaje jakiekolwiek szmery (np, zmiany 0.01-0.05 V) to uznaje, że jest OK. |
Jest to możliwe, chociaż byłoby to dziwne. Tak na chłopski rozum wydaje mi się, że pin lambdy powinien być ściągnięty do gleby rezystorem pull down, a wtedy przy odpiętej lambdzie ECU powinno widzieć ładne 0V.
Ale tak jak napisałem - tak powinno być na chłopski rozum - zrobiłem już parę układów cyfrowych i pierwsze czego uczą, to nie zostawiać wiszących w powietrzu pinów. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-09-2006, 16:52
|
|
|
W kostkach do mojego ECU brakuje kilku przewodow ale nie bylo ich tam chyba od nowosci.
Mam fotki tych kostek ale nie wiem jak je wstawic na forum ale bylo by to zbedne chyba
A mam pytanie co do ustawiania zaplonu wyczytalem ze cos trzeba zmasowac. A jak bylem na warsztacie to koles nic nie zmasowal postrzelal lampa i wzial 10 zl.
Jak nalezy zmasowac i czym? a moze nie trzeba nic masowac? |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
|