Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g63 w Sonacie problemy z jazda na benzynie
Autor Wiadomość
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
  Wysłany: 10-09-2006, 16:15   4g63 w Sonacie problemy z jazda na benzynie

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy wiec za jakies bledy przepraszam z gory, dopiero sie ucze :mrgreen: .
Mam problem z moim autem.
Sonata 92r 2.0 i 8v 4g63

Auto od kupna nie palilo na benzynie, okazalo sie ze winne jest ecu ktore w serwisie kazali mi wymienic. posprawdzali wszystkie przejscia na elektronice calego auta i powiedzieli ze to tylko wina ecu. Za nowe ecu zaspiewali mi ok 3000zl. Wiec zakupilem uzywane.
uzywane ecu pochodzi z galanta 2.0 8v. Po zalozeniu auto odpala na benzynie. lecz po 2 sek pracy gasnie i tak ciagle.(na LPG pracuje rowno) po nagrzaniu silnika na LPG przelaczam na benzynke i jakos pyrka ok600-700obr/min. lecz gdy dodaje gazu to dusi sie i gasnie. zeby go wciagnac na troche wyrzsze obroty musze dodawac gazu pulsacyjnie wtedy wchodzi na obroty.
Ecu pokazuje bledy 31 41 13 czujnik spalania stukowego mam ale nie ma instalacji zeby go podlaczyc. poniewaz w orginalnych silnikach hyundaia nie byly montowane te czujniki. a blad 41 pojawia sie tylko po przelaczeniu na LPG. Przeplywomierz wyglada na nowy nie ma zadnych uszkodzen tylko taka papierowa charmonijka jest troszke poprzesuwana.
Lpg mam chyba I generacji (pomiedzy parownikiem a mixerem jest sruba do dawki gazu.

Pomocy
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-09-2006, 07:05   

Stawiam na przepływoiwerz..... mam śliczną przepływkę po dosłownie jednym strzale z gazu..... Działa, ale daje głupie odczyty i auto działa jak Twoje......

Przez błąd 31 Twoje auto nie będzie dobrze jeździło na benzynie - będzie muliło. Kup używany czujnik i podłącz do kompa - nie musisz wkręcać go w blok ;)

Błąd 41 to brak lub źle dobrany emulator wtrysków - niegroźny błąd, tylko upierdliwy bo maskuje inne błędy na kontrolce CE
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-09-2006, 16:27   

Dzieki za odp.

Nie jestem pewny co do podlaczenia knock sensora.
Krzyzak mi doradzi zeby podpiac pod pin 9 w ECU.
Ale wyczytalem ze w sonacie w instalacji pin 9 to oxygen sensor czyli sonda.
w ECU od mitsu pin 9 jest wolny.

http://www.mirage-perform...CU_Harness.html


Ja nie posiadam sondy nigdy jej tam nie bylo od kiedy kupilem auto ale jakis kabelek wisi.
Czy bez sondy tez mozna jezdzic?
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 12-09-2006, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-09-2006, 16:37   

Sonda w Mitsu wchodzi na pin 4 i lepiej ją tam podłączyć (znowu kwestja jazdy na PB), potwierdzam, że knock-sensor to pin 9....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-09-2006, 16:47   

Mam teraz dwa schematy pinow ECU
Wnioskuje ze ECU z mitsu nie pasuje do sonaty albo mam zle schematy
wszystko jest na odwrot.
Glowa mala.
ale dziwne bo jakos pali troszke na Pb.
A knock ma dwa kabelki ktory mam podpiac pod pin 9 a drugi sadze ze pod mase?
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-09-2006, 18:07   

Tak - kabelkiem ekranowanym
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-09-2006, 20:43   

Podlaczylem knock sensor czerwony kabelek prosto do ECU pin 9 a czarny do masy.
Efekt:
Brak bledu 31

Brak zadnego bledu dioda miga same 9

Wyregulowalem wolne obroty za pomoca strony Krzyzaka krok po kroku (Dzieki śliczne)

Tylko ze na Pb zadnej poprawy.
Moze wtryski leja?
Gdzie mozna je zakupic bo pytalem w sklepie to nie posiadaja zadnych elektronicznych wtryskow.

Przy dodaniu gazu dusi sie. Na LPG wszystko ok tylko jak przelacze to wyskakuje mi 41 blad ale zrobie emulator i powinno byc ok.

Dzieki Bartek duzo pomogles :D
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2006, 21:09   

Karol208 napisał/a:
Podlaczylem knock sensor czerwony kabelek prosto do ECU pin 9 a czarny do masy.
Efekt:
Brak bledu 31

Czyli jednak miałem rację - prawdę mówiąc strzelałem na ślepo, bo miałem tylko te rysunki, które Ci wysłałem.
Co do złego jeżdżenia na benzynie - może nie do końca ze sobą współpracują: silnik z Mitsu, ECU z Mitsu i wiązka z HMC. Ew. to przez ten IAT (err. 13)?
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-09-2006, 21:27   

A sonda lambda nie mam jej i nie zglasza mi bledu?
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2006, 21:34   

Widocznie dostaje jakieś szmery - tak bym to nazwał. ECU zgłasza błąd lambdy tylko przy spełnieniu warunków:
- ma w programie kod (instrucje programu) odczytujący i zgłaszający błąd lambdy
- odczyty z lambdy KOMPLETNIE się nie zmieniają.
Jeśli dostaje jakiekolwiek szmery (np, zmiany 0.01-0.05 V) to uznaje, że jest OK.
Moja wersja - niekoniecznie prawdziwa.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-09-2006, 22:28   

Krzyzak napisał/a:
Jeśli dostaje jakiekolwiek szmery (np, zmiany 0.01-0.05 V) to uznaje, że jest OK.

Jest to możliwe, chociaż byłoby to dziwne. Tak na chłopski rozum wydaje mi się, że pin lambdy powinien być ściągnięty do gleby rezystorem pull down, a wtedy przy odpiętej lambdzie ECU powinno widzieć ładne 0V.
Ale tak jak napisałem - tak powinno być na chłopski rozum - zrobiłem już parę układów cyfrowych i pierwsze czego uczą, to nie zostawiać wiszących w powietrzu pinów.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-09-2006, 16:52   

W kostkach do mojego ECU brakuje kilku przewodow ale nie bylo ich tam chyba od nowosci.
Mam fotki tych kostek ale nie wiem jak je wstawic na forum ale bylo by to zbedne chyba

A mam pytanie co do ustawiania zaplonu wyczytalem ze cos trzeba zmasowac. A jak bylem na warsztacie to koles nic nie zmasowal postrzelal lampa i wzial 10 zl.
Jak nalezy zmasowac i czym? a moze nie trzeba nic masowac?
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.