Przesunięty przez: Hubeeert 24-02-2007, 11:40 |
Nowe L200 |
Autor |
Wiadomość |
Matti
Forumowicz
Auto: outlander intense+ m2008
Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: S-c ity
|
Wysłany: 10-09-2006, 21:44 Nowe L200
|
|
|
Na poczatek Witam wszystkich !!! to jest moj pierwszy post i moze nie ostatni kto wie...
duzo szukale informacji na temat nowego L200 i Navary to co znalazlem nie do konca mnie przekonuje wiec prosilbym was o pomoc napiszcie cos co mnie przekona na 100% do L200
dodam tylko ze jezdzilem L200 160KM i jezdzilem Navara wiec mam jakies porownanie gdyby nie to co przeczytalem o ASO nissana i o problemach z nim napewno wybral bym Navare mimo ze L200 bardziej mi sie podoba. Navara zdecydowanie wygrywa pod wzgledem silnika (bardzo mocny , niesamowity moment obrotowy spokojnie mozna wrzucic 6 bieg i jechac nawet 50km/h) wyposazenia(np klima 2 stronna czujnik deszczu i automatycznie wlaczane swiatla, to cos czego w L200 nie ma nawet w opcji) i komfortu (kabina mniejsza od l200 ale lepsze materialy i wygodniejsze siedzwenia chyba bo jechalem tylko chwile) no i serwis co 30 tys km to tez na (+)...
teraz licze na was ze przekonacie mnie do l200 bo napewno jednego z nich kupie
>>>>Pozdrawiam Matti |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-2006, 21:51
|
|
|
ja może nie do końca na temat, ale o ile klima jest fajna, to ten czujnik deszczu czy auto-światła to bym traktował jako zbędne bajery
tak jak z telefonem - wybierasz taki, co to mp3 odtwarza, ma kamerę, radio itp. a potem korzystasz tylko z książki tel. i używasz do dzwonienia
tym bardziej, że to francuz, więc pewnie się będzie często psuło
akurat w wyborze nie pomogę... |
|
|
|
 |
crensch [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 10:39
|
|
|
taa...czujnik swiatel zbedny bo i tak jezdze na wlaczonych...czujnik deszczu wymaga przyzwyczajenia ale jak juz to fajna sprawa...
natomiast co d omaterialow, pojezdzisz troche navara i zaczniesz zauwazac babole...
podstawowym babolem nissana i toyoty jest barak mozliwosci jazdy na 4x4 na nawierzchni o dobrej przyczepnosci.....
jezdze navara od prawie roku - drugi raz bym jej nei kupil...
teraz wybral bym l200 - i sam dorobil do niego extrasy ktore chce miec.... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-09-2006, 11:43
|
|
|
crensch napisał/a: | podstawowym babolem nissana i toyoty jest barak mozliwosci jazdy na 4x4 na nawierzchni o dobrej przyczepnosci..... |
Tak jest. Nowe L200(w wyższej specyfikacji) ma napęd SS4 więc można jeździć na czterch łapach w każdych warunkach. Toyota i Nissan tego nie ma (nie ma centralnego mechanizmu róznicowego) więc jeśli ktoś jeździ na napędzie na cztery koła na suchym asfalcie zabija opony i całe przeniesienie napędu. Bez centralnej różnicówki baaardzo źle się jeździ na suchym asfalcie(oczywiście nie można tego robić!). Raz zapomniałem wyłączyć blokadę centralnego dyfra(po zabawach na śniegu) i pojechałem tak do domu. Dopiero na rondzie zauważyłem że jakoś samochód niechętnie skręca |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-09-2006, 11:48
|
|
|
Matti napisał/a: | (bardzo mocny , niesamowity moment obrotowy spokojnie mozna wrzucic 6 bieg i jechac nawet 50km/h) |
na jazdach testowych w 2005 roku ("stare" L200) ruszaliśmy z 5 biegu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:09
|
|
|
tomusn napisał/a: | na jazdach testowych w 2005 roku ("stare" L200) ruszaliśmy z 5 biegu |
Na reduktorze oczywiście? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:22
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | tomusn napisał/a: | na jazdach testowych w 2005 roku ("stare" L200) ruszaliśmy z 5 biegu |
Na reduktorze oczywiście? |
a cholewa wie, byłem tak zakręcony że nie pamiętam |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:58 Nowe L200
|
|
|
Matti napisał/a: | teraz licze na was ze przekonacie mnie do l200 bo napewno jednego z nich kupie |
Stwierdzenie szefa Moto w K-cach było krótkie: że czeka tylko pierwszych śniegów a nie będzie musiał tłumaczyć jak działa 4x4 w Mitsu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:03
|
|
|
He he Śnieg i 4WD to jest to |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:20
|
|
|
Matti napisał/a: | i serwis co 30 tys km to tez na (+)... |
No to Cie podłamię - drobnym drukiem zawsze dodają że jak jeździsz na krótkich trasach lub po mieście lub w terenie to producent zaleca (sic!) częstszą wymianę
Nie robi tak tylko Nissan - każdy producent tak robi. Z tego co wiem tylko w mojej instrukcji - Mirage model USA był na ten temat cały jeden rozdział w instrukcji obsługi i nie drobnym drukiem. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:26
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Matti napisał/a: | i serwis co 30 tys km to tez na (+)... |
No to Cie podłamię - drobnym drukiem zawsze dodają że jak jeździsz na krótkich trasach lub po mieście lub w terenie to producent zaleca (sic!) częstszą wymianę
|
No właśnie też miałem się przyczepić. Kolega ma Renulata z dieslem i wymiany oleju co 30 tkm. Olej, który wycieka z silnika jest... delikanie mówiąc już 3x zużyty. To nawet nie jest olej. Współczuję silnikowi... Pewnie przez rok, dwa czy też 100 tkm będzie dobrze, ale potem to widzę lawinę usterek, syfu itd. - no ale przecież wtedy już jest po gwarancji, więc producentowi zależy, żeby ktoś jak najwięcej na części wydał. Albo najlepiej nowe auto kupił. Nawet najlepsze oleje już dawno po takim przebiegu stracą swoje właściwości i uszlachetniacze - jak dla mnie max. dla nowoczesnego syntetyka to 15-20 tkm, przy turbinie (diesle szczególnie) jeszcze krócej. |
|
|
|
 |
przyczlapus [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 10:17
|
|
|
Ja bym nie zaryzykował więcej przy tdi niż 15tkm niewarto oszczędzać a później 2 razy tyle wydawać... |
|
|
|
 |
Matti
Forumowicz
Auto: outlander intense+ m2008
Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: S-c ity
|
Wysłany: 12-09-2006, 10:37
|
|
|
nie wiedzialem ze w nissanie nie mozna zalanczac napedu na 4 lapy na normalnej drodze... czemu tak jest? no i z tym ze lepiej czesciej wymieniac olej to fakt, a co powiecie na temat hamulcow?? jak juz pisalem jezdzilem i nissanem i mitsu... wydaje mi sie ze nissan mimo ze jest ciezszy to duzo lepiej hamuje i jeszcze jedno czy wie ktos jaki moment obrotowy ma silnik l200 ale ten 160KM ??
>>>>pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2006, 12:46
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | No właśnie też miałem się przyczepić. Kolega ma Renulata z dieslem i wymiany oleju co 30 tkm. |
Niestety teraz jest tak że samochody projektują także księgowi i spece od marketingu.
Jeśli zrobimy zestawienie kosztów eksploatacji na 100kkm to wychodzi to dużo taniej jeśli wymieniamy olej co 30 000 km a nie co np 15 000. A że po gwarancji silnik będzie ledwo dyszał to kogo to obchodzi.
To że jest napisane(w każdej instrukcji obsługi, w każdej marce) że wymieniac olej jeśli się eksploatuje auto w cięzkich warunkach to bardzo dobrze tyle że nikt na to nie zwraca uwagi(mało kto czyta instrukcje obsługi). Ja wymieniam olej co 6-7 kkm(normalnie 10 kkm) bo dużo jeżdzę po mieście.
Wracając do dużych przebiegów na oleju to proponuję dowiedziec się co się dzieje z silnikami 2.5 TDI V6 w Audi/VW po przebiegu około 150-170kkm i zapytac w Oplu dlaczego w nowych 2.0 2.2 DTI olej wymienia się częściej niż kiedyś było (30 kkm)
Matti napisał/a: | nie wiedzialem ze w nissanie nie mozna zalanczac napedu na 4 lapy na normalnej drodze... czemu tak jest? |
Nissan nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. Matti napisał/a: | czy wie ktos jaki moment obrotowy ma silnik l200 ale ten 160KM ?? |
402 Nm 165 KM |
_________________
 |
|
|
|
 |
jakublad [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2006, 20:27
|
|
|
Z L200 wygląda to tak, że co do wielkości kabiny i użytych materiałów moim zdaniem nie można się przyczepić. Navara faktycznie jest trochę bardziej SUV-em w środku, ale widać w niej wpływ Renault, co mocno zniechęca. Polecam wersję ze skórą, bo dodatkowo jest podgrzewanie foteli, a auto długo się rozgrzewa. W moim jest prosty włącznik świateł, który włącza je po uruchomieniu zapłonu - wystarczy. Mocy jest aż nadto, bo pick-upem i tak się nie pogoni. Spalanie na poziomie 9 L przy delikatnej, do 11-12 przy bezstresowej jeździe drogowej.
Gdyby coś się działo negatywnego, dam znać. |
|
|
|
 |
|