Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-01-2010, 23:56   wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym

Jak w twmacie. Otóż z innych postów moich wiadomo, że na wiosnę będę zakładał sekwencję i wtryskiwacze, a dokładnie dysze do których wtryskiwacze doprowadzają odpowiednią dawkę gazu chcę zamontować w tej części kolektora nazywanej rozdzielającym, w którym zamontowane są wtryskiwacze benzyny. Czy ktoś może ma tak zamontowane te dysze. Założyłem nowy temat bo w innym na moje pytania nie uzyskałem odpowiedzi.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 11-01-2010, 10:25   

Witam
Nie wiem jak u innych ale tak jest u mnie i jest dobrze:



A tak całość wtryskiwaczy:



Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-01-2010, 10:34   

Zasadą montażu dysz gazowych jest umieszczenie ich jak najbliżej oryginalnych wtryskiwaczy benzyny.

Ja mam tak umieszczone. Wyjęty totalnie kolektor rozdzielający, nawiercony i nagwintowany, dysze tuż przy wtryskach i jeszcze co bardzo istotne - długości przewodów gumowych muszą być jednakowe.

Umieszczenie dysz tak jak u Marcino, to szczyt lenistwa gazownika, mający negatywny wpływ na pracę instalacji ze względu na opóźnienia dotarcia wyliczonej dawki gazu do cylindra.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 14:31   

Bartek, taki sposób montażu dysz gazowych (no może ciut niżej, ) zaleca firma Prins. Jesli chcesz to mogę wysłać instrukcję mailem.
Tak założyłem sobie gaz w Galu i śmiga aż miło.
PS Przyjrzałem się dokładnie i Prins zaleca montaz dysz duuużo niżej(25 mm od powierzchni podziału kolektora dolotowego)
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 11-01-2010, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 11-01-2010, 14:53   

Marcino co to za druciarz zakładał ci gaz ????? :shock:


1 bartek ma rację dysze montuję się jak najbliżej wtrysków benzyny
2 wtryskiwacze powinny być zamontowane w pionie a nie w poziomie jak u Marcino :shock:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-01-2010, 15:38   

Zgodze sie tutaj z Bartek, . Jak nalblizej wtryskow Pb.
Dosam tylko, zebys wkretki w koletorze zamontowal z glowa. Tzn. nie pod "włos" :) Niech beda lakko pod katem jak paliwowe wtryski.

Marcino, moze nie powinnismy omawiac twoich wtryskow, ale jak wrzuciles fotke to sie nie dziwie ze pisza Ci prawde. B instalator byl leniwy.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-01-2010, 17:06   

Bartek, taki mam zamiar od samego początku, a wiem, że jak coś piszesz to jesteś tego pewny, także wielkie dzęki dopiero w tym temacie ktoś upewnia mnie w moich przekonaniach co do montażu wtryskiwaczy, a dokładnie dysz dolotowych (ja je tak nazywam). Co do kąta ustawienia dysz również uważam, że powinny być pod kątem co najmniej takim jak benzynowe. Fakt jężeli benzynowe byłyby zamontowane prosto wtedy paliwo mimoże rozpylone ale częściowo leciałłoby na ścianki kolektora. Co do Marcino to fakt zamontowane w ten sposób wyglądają nie najlepiej ale jak autko śmiga bez zarzutów to już jest dużo. Nie zawsze łądnie założona instalacja będzie dobrze wyregulowana i zamontowana.
Mam ogromną prośbę do Bartka, jakbyś mógł opisać mi szczegółowo jak zamontowane są dysze i jak upchałeś tam wtryskiwacze, bo o llistwach 2x3 czy 3x2 to chyba nie ma mowy. Ja obstaję przy magica-ch ale podobno matrixy są jeszcze lepsze i wystarczające do naszych silników ale występują tylko w listwach bynajmniej nie słyszałem, aby występowały pojedynczo. Ponadto magic jety są pojeyncze, ale nie ma do nich zestawów naprawczych, w sumie to najistotniejszą rzeczą w każdym wtryskiwaczu jest tzw. zderzak na tłoczku - trzpieniu otwierający i zamykającym otwór wylotowy dyszy wtryskiwacza. Zderzak taki jest gumowy lub z podobnego tworzywa i to głównie on podlega wymianie. resztę wtryskiwacza czyści się preparatem rozpuszczającym nalot na ściankach i tłoczku wtryskiwaczy. Wracając do koncepcji upchania wtryskiwaczy pod kolektorem zastanawiam się jak je tam zamocować bo luzem boń Panie. Ja mam pomysł na piankę żaroodporną, taką w postaci stałej, którą można łatwo wymodelować ostrym narzędziem i dopasować do kształtu i kolektora i samych wtryskiwaczy. Jeszce raz dziękuję za zainteresowanie. Jeżeli będzie takiedalej, to będę chciał opisać szczegółowo każdy komponent instaladcji sekwencyjnej do silnika 2.5 V6, a z waszymi podpowiedziami i sugestiami powstanie temat dla innych borykajacych się z decyzją, co do komponentów i sposobu ich dobrania i zamocowania. Tak na marginesie dodam że instalacja sekwencyjna do naszych silników w komponentach 75% jakości kosztuje około 3200 - 3500 z tego dla mechanika - instalatora połowa tego, a połowa to koszty komponentów. Powoli zbieram info na temat gdzie i za jaką cenę i co kupić. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 11-01-2010, 23:44   

ja sie tam nie przejmuje, pokazywałem to już kilka razy, nikt nic nie gadał. Kolektor był zdejmowany do wiercenia, moze jeszcze kiedyś to poprawie, ale na serio nie mam nic do zarzucenia.

Tak jest zamontowany prins u Krzysio1972


Wtryskiwacze:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2010, 23:19   

Prins każe kolektor wiercic tak:
_________________

 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-01-2010, 10:02   

Pisałem o wtryskach, jaki sposob montazu zaleca STAG (jak najblizej PB).

RADA: stosujcie opaski zaciskowe na wezykach :!: To duzo nie kosztuje...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.