[E33A 2.0] Straszny halas na wysokich obrotach po wymianie r |
Autor |
Wiadomość |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 13-01-2010, 19:37 [E33A 2.0] Straszny halas na wysokich obrotach po wymianie r
|
|
|
Witam Wymieniłem w swoim Galancie rozrząd (paski napinacze) uszczelniacze na wale, pompie oleju i walku balansowym, oraz uszczelniacze zaworowe. Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił bez najmniejszego problemu i w końcu przestał kopcić Natomiast pojawiły się dziwne hałasy gdy silnik jest na wysokich obrotach (tzn od 4tys) W kabinie podczas jazdy jest to bardziej odczuwalne. Słychać jakby coś stukało, trzeszczało, zgrzytało czy szeleściło.. (nie wiem jak to określić) i ma wtedy mało mocy. Do 4 tys obr wszystko jest ok, żadnego hałasu czy stukania i silnik pracuje niemal, że idealnie.
Możliwe że pasek rozrządu przestawiłem o 1 ząbek na wałku w pokrywie zaworów? Bo miałem dylemat jak go założyć i właśnie mogłem o 1 się pomylić (kiedyś w Astrze przestawiłem o 1 ząbek to strasznie trzęsło silnikiem i nie równo pracował, tak samo jest w Galancie?)
Myślałem że to wina ustawienia zapłonu ale zapłon mam dobrze ustawiony..
Macie jakieś propozycje co za demon siedzi w moim silniku Pozdro |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 13-01-2010, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-01-2010, 21:09
|
|
|
A pasek wałka balansowego dobrze ustawiłeś? Niektóre warsztaty mają z tym problem. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-01-2010, 21:42
|
|
|
Zapewne stara tradycja nieczytajacych manuale czyli zle ustawiony prawy walek balansowy. Wkretak wsuwales w blok przy ustawianiu? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-01-2010, 22:47
|
|
|
Mogłeś przestawić pasek o ząbek, zapłon źle ustawić nie masując złącza lub źle ustawić wałek balansowy - wibracje mocne przy 3 tys obrotów i 5 tys obrotów. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 14-01-2010, 01:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2010, 22:55
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Wymieniłeś uszczelniacze rozrządu i przestał kopcić ? |
charzun napisał/a: | Wymieniłem w swoim Galancie rozrząd (paski napinacze) uszczelniacze na wale, pompie oleju i walku balansowym, oraz uszczelniacze zaworowe |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 01:40
|
|
|
Mój błąd Edytuje. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 14-01-2010, 05:38
|
|
|
A może to od Sondy Lambda? Bo wyswietlił mi się kod nr 11 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-01-2010, 07:29
|
|
|
Nie - wszystko co było do napisania, napisane - teraz czytanie manuala, a potem kręcenie kluczami |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 15-01-2010, 20:26
|
|
|
Myślałem że na pompie oleju niema wałka balansowego i ustawiłem ją jakkolwiek
Ustawiłem ją na znak i już wszystko gra |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-01-2010, 21:30
|
|
|
To jeszcze doczytaj ze ustawienie na znak to nie wszystko. Jesli wszystko dziala to masz farta bo szansa trafienia w dobre polozenie wynosi 50% |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:09
|
|
|
33.33333% |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:11
|
|
|
Już się doczytałem i wiem o co chodzi i rzeczywiście mam farta |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:34
|
|
|
Cytat: | 33.33333% |
Dlaczego tak? Ja jak składałem rozrząd i wciskałem śrubokręt tam gdzie potrzeba to nie wchodził, po obrocie pompą wchodził, po kolejnym obrocie nie wchodził itd, więc chyba 50% szansy, albo trafił na pozycję w której wchodzi albo na taką w której nie wchodzi (bez skojarzeń )
Czyż nie? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:44
|
|
|
Nie. Najwyraźniej nie miałeś dobrego śrubokręta do wsadzania (nadal bez skojarzeń), możliwe, że był za krótki (ponownie bez skojarzeń )
Raz na 3 obroty pompy oleju poprawnie się ustawia wałek. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:55
|
|
|
To jakiej długości musi być żeby mieć pewność pomiaru? Ten mój był....długi
Ale jak przy 3 tysiącach obrotów nic nie trzęsie to chyba mam wszystko ok co? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|