Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwożerność 95 na LPG
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-01-2010, 22:10   Paliwożerność 95 na LPG

Temat jest na wyrost i nic takiego nie ma miejsca tzn w trakcie jazdy na LPG nie spala mi PB, ale jest zima i zalałem 10L paliwa. Wskaźnik zatrzymał się na kreseczce przed oznaczeniem połowy baku. Po przejechaniu w sumie 179km (odpalanie zimnego na PB i samoczynne przełączenie na LPG po nagrzaniu) wskaźnik paliwa stoi na 2-3 kresce od dołu. Latem 179km to ja przy dobrych wiatrach na trasie zrobię na samym paliwie a tu jeżdżę na LPG. Owszem krótkie odcinki, mrozy i gdybym po nagrzaniu i przełączeniu na LPG przejechał te 179 to bym nie zauważył ubytku paliwa, ale FSO mi tyle nie pali PB na rozruch.
Latem jest bez zarzutu, paliwo sobie spokojnie leżakuje w baku przy takich samych dystansach.
Co jest grane?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-01-2010, 22:22   

herr_flick, patrzac na wskazowke i przyjmujac teoretycznie ile spalil-to bledne rozumowanie.
Tak nie wyliczysz ile ci spala. Wskazowka lubi przeklamywac. Musialbys zalac do pelna min 2x i wtedy bys znal spalanie.
Nie wiem jaka masz instalacje lpg.
Ale jak odpalasz zawsze na Pb i jezdzisz krotkie odcinki to tak moze byc. Szczegolnie zima.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-2010, 09:06   

LPG to sekwencja, wyliczone spalanie PB faktycznie nie jest dokładne.
Może i tak zimą powinno być, ale zatankowanie poloneza paliwem za 50zł starcza na 3 tankowania LPG do pełna(pojemność zbiornika gazu identyczna). Tutaj w Mieczysławie paliwa starcza na jedno tankowanie gazu. Od kiedy jeżdżenie zimą polonezem jest tańsze niż miśkiem 1,3?
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 09:16   

Mam tak samo i zawsze tak jest przy rozgrzewaniu silnika na PB - wczesniej colt i instalka II generacji i było podobnie, teraz sekwencja i też jest podobnie. Coż takie uroki ale i tak wolę aby sie grzal na PB niż na LPG- zdrowiej dla silnika. Nie wiem jak wychodzi porównując do poldka ale skoro taniej to zimą przesiądz się na poldka.
W każdym razie z miśkiem wszystko OK :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-01-2010, 11:16   

herr_flick, z tym ze w Poldasie miałeś chyba instalke 2generacji, a ta sie troche różni od 4 generacji :D , tymbardziej ze te tankowania sa jeszcze uzaleznione od stopnia ujemnej temparatury na zewnatrz, im nizsza tym auto dluzej hula na ssaniu, od pokonywanych odcinkow, im krotsze tym gorzej bo auto nawet nie zdazy sie przelaczyc na gaz, nie mowiac o tym ze z ssania nie zejdzie, mozna mnozyc przyklady, jezeli poza tym nie zauwazasz zadnych innych niepokojacych rzeczy to raczej wszystko jest OK
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-2010, 11:31   

No to niezłe potwory te 1,3 :D
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 15-01-2010, 11:47   

ja mam w miarę podobne porównanie, tylko że ojciec jeździ poldkiem ze starą instalacją, a ja cari z sek (sama przełącza się na gaz) i tak dla porównania chociażby długości przejazdu na PB to mój potrzebuje teraz około 2-3 km zanim się włączy gaz .. ojciec włącza po przejechaniu 500m (ręczny przełącznik między gazem a PB) i tutaj wychodzi też taka dość duża różnica w spalaniu pb, misiek dłużej ciągnie na PB, ale imo wole to, trochę się wsio wyczyści przed latem ;-) a potem wróci do normy....
Najlepsze porównanie to średnie spalanie LPG latem a zimą...w cyklu mieszanym latem gazu pali mi około 9l/100 a teraz około 8/100 czyli jak widać jest różnica w spalaniu lpg to i jest różnica w spalaniu pb ;-)

pozdrawiam i miłego dzionka życzę
Kristof
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
rydzu25 
Forumowicz


Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 106
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki/Płock
Wysłany: 16-01-2010, 09:37   

Panowie im dłużej popracuje silnik na PB tym lepiej zwłaszcza w zimie wiec nie narzekajcie silnik na LPG gdy jest ciepły to ma lepsze spalanie mieszanki.
pazdrawiam
_________________

 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 16-01-2010, 10:04   

Allo allo, a już myślałem, że mój misiek się rozpił aż nadto. Też ostatnio się zacząłem zastanawiać, czy wszystko jest ok, bo cosik mi wskazówka paliwa szybko w dół zjeżdża mimo instalki LPG.
Widać w zimowe poranki na dogrzanie miś potrzebuje znacznie więcej PB. Niech tam mu będzie. Ja też zimą zmieniam trochę preferencje żywieniowe :)
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-01-2010, 16:45   

To korzystając z okazji zapytam odnośnie tankowania PB. Wkładam pistolet w otwór 10sek leci normalnie a potem odbija mi cyngiel pistoletu i mogę sobie prztykać do usranej śmierci. Po 5min ma ledwo 3litry. Lekkie wciśniecie powoduje przeskok i już paliwo nie leci. Czy to wina odpowietrzania? coś się zapchało? Dzieje się tak bez względu na dystrybutor. Wcześniej też to występowało, ale w zdecydowanie mniejszym zakresie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-01-2010, 17:02   

herr_flick, wina odpowietrzania, czasami pomaga inne ulożenie leja dystrybutora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-01-2010, 18:36   

kombinowałem bokiem, do góry nogami(pistoletem) bez zmian
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-01-2010, 18:48   

a probowales "niewsadzania do konca" ? ;) u mnie wsadzony do konca lej nie chce w ogole lac i odbija chocbym kombinowal jak z jakims sejfem. Wystarczy jednak wysunac centymetr lub dwa i idzie ;)
zberezny temat to ;p
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-01-2010, 19:21   

Też próbowałem wysuwać, ale nie tak namiętnie jak ze zmianą pozycji, popróbuję.
Wracając do wiru w baku paliwa na ssaniu. O ile się orientuję w obu moich pojazdach temp przełączenia jest przy ok 20stopniach i tu raczej nie ma znaczenia czy sekwencja czy II generacja. Przełączenie na gaz po 500m oznacza, że poldżer nagrzewa się szybciej, akurat plusy mają cienką chłodnice i tu raczej nagminne jest jeżdżenie z włączonym wiatrakiem latem. Termostat w miśku jest sprawny.
No trudno, lubię jeździć zimą i jakoś muszę przetrwać spustoszenie portfela :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-01-2010, 20:12   

herr_flick pistolet do tankowania wkładasz do pierwszego zagięcia na nim i przechylasz w dół na maksa. Nie odbije wtedy. To standard w autach Mitsubishi. Sprawdzone w niejednym egzemplarzu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.