 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Normy pomiaru mocy. SAE (USA), DIN (UE) |
Autor |
Wiadomość |
witek.w-wa
Forumowicz

Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 155 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2005, 09:37 Normy pomiaru mocy. SAE (USA), DIN (UE)
|
|
|
Witam jak to wlasciwie jest z ta moca ??. Na przykladzie 3000gt vr4. Moc USA (SAE) 320 HP, Europa 286 PS (DIN).
Na niektorych forach twierdza ze to ta sama moc tylko inaczej mierzona.
A jak jest w rzeczywistosci ??. Ma moze ktos te normy
cytat.
"
Warto zasygnalizować, że moc silnika jest zależna od warunków pomiaru. Normy europejskie przewiduja pomiar parametrów silnika z zamontowanym osprzętem niezbędnym dla ruchu pojazdu i stale napędzanym przez silnik. Według norm amerykańskich (SAE) pomiarów dokonuje się na silniku pozbawionym filtra powietrza (!), alternatora, wentylatora, pompy wodnej, sprzęgła, pompy paliwowej i tłumika. Różnice w wartosci momentu obrotowego i mocy tego samego silnika mierzone według normy europejskiej i amerykańskiej moga dochodzić do 15 - 20 procent. Nie wszyscy generalni importerzy podaja w swoich prospektach reklamowych informację, według jakiej normy dokonano pomiaru parametrów silnika. A różnice w pomiarach sa jak widać duże.
Autor: Grzegorz Wojtyrowski"
ps. a moze w koncu pojechac na 4 napedowa hamownie i wszystko sie wyjasni ? .Bo meczy mnie to od dawna.
A moze roznica tkwi w nie duzej roznicy cisnienia doladowania ?. Podobno, nie mierzylem, w wersji Europa jest takie samo cisnienie jak w wersji usa 1 gen 0.65 bar. Zmieniono je potem w pozniejszych modelach 2 gen. na 0.75 bar ??.
Albo moze w jakosci uzytej benzyny do pomiaru. Np na VP99 jezdzi sie super. Jest nawet ladniejszy dzwiek silnika, nie mowiac o tym ze autko ladniej wkreca sie na obroty, na 3 biegu V max prawie 180 a na zwyklej 95 ledwo 160 nie mowiac juz o obrotach
Co sadzicie ? |
_________________ 3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 |
Ostatnio zmieniony przez witek.w-wa 01-08-2005, 10:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2005, 09:58
|
|
|
No i wlasnie sam sobie odpowiedziales. Normy SAE dokonuja pomiaru mocy nieobciazonego silnika. Doslownie bez niczego, nawet klimy, pompy wsomagania itp....doslownie goly silnik z przelotowym wydechem.
Najlepsze w tym jest to ze te stare amerykanskie krazowniki co maja z 6 litrow np 190KM w rzeczywistosci maja ze 150 |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
zielarzzdoliny [Usunięty]
|
|
|
|
 |
witek.w-wa
Forumowicz

Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 155 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2005, 17:26
|
|
|
dobra stronka |
_________________ 3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 |
|
|
|
 |
|
|