Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Normy pomiaru mocy. SAE (USA), DIN (UE)
Autor Wiadomość
witek.w-wa 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2005, 09:37   Normy pomiaru mocy. SAE (USA), DIN (UE)

Witam jak to wlasciwie jest z ta moca ??. Na przykladzie 3000gt vr4. Moc USA (SAE) 320 HP, Europa 286 PS (DIN).
Na niektorych forach twierdza ze to ta sama moc tylko inaczej mierzona.
A jak jest w rzeczywistosci ??. Ma moze ktos te normy :?:

cytat.
"
Warto zasygnalizować, że moc silnika jest zależna od warunków pomiaru. Normy europejskie przewiduja pomiar parametrów silnika z zamontowanym osprzętem niezbędnym dla ruchu pojazdu i stale napędzanym przez silnik. Według norm amerykańskich (SAE) pomiarów dokonuje się na silniku pozbawionym filtra powietrza (!), alternatora, wentylatora, pompy wodnej, sprzęgła, pompy paliwowej i tłumika. Różnice w wartosci momentu obrotowego i mocy tego samego silnika mierzone według normy europejskiej i amerykańskiej moga dochodzić do 15 - 20 procent. Nie wszyscy generalni importerzy podaja w swoich prospektach reklamowych informację, według jakiej normy dokonano pomiaru parametrów silnika. A różnice w pomiarach sa jak widać duże.

Autor: Grzegorz Wojtyrowski"

ps. a moze w koncu pojechac na 4 napedowa hamownie i wszystko sie wyjasni ? .Bo meczy mnie to od dawna.
A moze roznica tkwi w nie duzej roznicy cisnienia doladowania ?. Podobno, nie mierzylem, w wersji Europa jest takie samo cisnienie jak w wersji usa 1 gen 0.65 bar. Zmieniono je potem w pozniejszych modelach 2 gen. na 0.75 bar ??.
Albo moze w jakosci uzytej benzyny do pomiaru. Np na VP99 jezdzi sie super. Jest nawet ladniejszy dzwiek silnika, nie mowiac o tym ze autko ladniej wkreca sie na obroty, na 3 biegu V max prawie 180 a na zwyklej 95 ledwo 160 nie mowiac juz o obrotach :(

Co sadzicie ?
_________________
3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
Ostatnio zmieniony przez witek.w-wa 01-08-2005, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2005, 09:58   

No i wlasnie sam sobie odpowiedziales. Normy SAE dokonuja pomiaru mocy nieobciazonego silnika. Doslownie bez niczego, nawet klimy, pompy wsomagania itp....doslownie goly silnik z przelotowym wydechem.

Najlepsze w tym jest to ze te stare amerykanskie krazowniki co maja z 6 litrow np 190KM w rzeczywistosci maja ze 150 :)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
zielarzzdoliny
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2005, 16:32   

Ciekawy kalkulator. Może się przyda.
http://home.flash.net/~lorint/lorin/convert.htm

Pozdrawiam
 
 
witek.w-wa 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2005, 17:26   

dobra stronka :)
_________________
3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.