Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienic pierscienie
Autor Wiadomość
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-02-2010, 23:17   Jak wymienic pierscienie

Witam , czy moze ktos opisac co trzeba rozebrac zeby dobrac sie do pierscieni.

Najlepiej krok po kroku. od glupiego sciagniecia miski olejowej do wyciagniecia tłoka.

Mam zamiar wlasnie wymieniac u Siebie bo mam taki problem ze/
zrobilem sobie glowice(wymienilem gumki zaworow i dotarlem je) a bierze mi 1 litr oleju na 500 km . Kompresje mam na kazdym 12.
Na jednym cylindrze ciagle mi sie swieca czarna robi. No i stwierdzilem ze to pierscien padl na tym cylindrze,

Z gory dziekuje za pomoc
_________________
dzieki :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2010, 23:50   

juzek114, jeżeli juz ściągnąłeś głowice, to obejrzyj wogóle w jakim stanie sa tuleje, czy nie mają rys i progów, jeżeli są w dobrej kondycji, to zrzucasz mise, odkręcasz korbowód, uważaj co by Ci Panewki nie pospadały, no i wypychasz tłok do góry, czynność ta powtarzasz z kazdym tłokiem, nie pomyl sobie kolejnosci i miejsc tłoków oraz korbowodów, reszta to wymiana pierścieni, a potem wciskanie tłoków na swoje miejsce, bedziesz potrzebował do tego opaske, aby ścisnąc pierścienie i wsunąć tłok w tuleje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 06-02-2010, 00:31   

moja rada : jesli masz mozliwosc wyciagniecia silnika zrob to: robiłem pod samochodem i jest to przeklenstwo (po nawachaniu sie czyscidla benzyny i oparow oleju zygalem 2 dni)

Jesli wyjmiesz silnik sciagasz glowice, (standardowa procedura luzowania i odkrecania pozniej srub).

1 Zdejmujesz miske (odkrecasz wszytie srobki i odklejasz ja od bloku) ja juz po tej czynnosci zajelem sie czyszczeniem pod nowy sylikon jako ze pozniej sie nie nabrudzi do srodka silnika.

2 zdejmuj sobie po koleji po jednej korbie z tlokiem .

3 Luzujesz sroby korby a dopiero pozniej je odkrecasz. wyciagajac po jednym nie pomylisz kolejnosci. (pilnuj panewek sprawdz ich stan - czy nie sa wyslizgane porysowane etc)

Pierscienie stare mozesz sciagac jak ci sie zywnie podoba ja naprzyklad czesc polamalem testujac jak mocno mozna je odgiac.

4. czyscisz tlok (uzywaj jakiegos mocnego srodka a denko mozesz potraktowac szczotka z mosieznym wlosiem tylko nie za mocno)

5. wyczyszczony tlok umyj dokladnie i mozesz zaczac zakladanie pierscieni:

~~ jako pierwszy zakladasz pierscien olejowy taka sprezynka. i na niego zakladasz 2 dodatkowe cieniutenkie pierscienie jeden od gory drugi od dolu . Pierscien olejowy jest 3- TEN ZAWSZE ZAKLADASZ DELIKATNIE REKAMI A NIE PRZYZADEM!!

~~ do zakladania pierscienia 2 i 1 uzywaj najlepiej szczypiec do pierscieni (masz pewnosc ze nie ucieknie ci pierscien tam gdzie nie trzeba i ze go nie zlamiesz.
WAZNE pierscienie maja znaczek T ktory oznacza TOP i idzie do gory(lub kropke podobno).
(zazwyczaj pierscienie sa pakowane razem w torebki na ktorych sa oznaczenia ktory to pierscien czy 1 czy 2 olejowych nie da sie pomyslic

Po wykonaniu tych czynnosci ustawiasz pierscienie co 90 stopni (w serwisowce jest dokladny opis ktory gdzie patrzy. (pierscienie sie nie obracaja i musisz je ustawic)
(jesli dobrze pamietam to wzgledem strzalki na tloku:
1 +135 st
2 -45 st
3 (cienki gorny olejowy) +45st
4 (cienki dolny olejowy) -135st
(1 i 2 sa co 180st i tak samo olejowe)
Sprawdzasz gladzie w cylindrze: czy nie jest wyslizgana (honowanie)

Cylinder czyscisz i dodatkowo czyscisz sobie odrazu wal i sprawdzasz czy nie ma na nim rysek.

Cylinder smarujesz czystym olejem (staraj sie to robic w jak najczystszym pomieszczeniu unikniesz syfu)
Obejme do wkladania tlokow tez smarujesz czystym olejem, zakladasz ja na tlok pilnujac zeby nie poprzestawiac pierscieni. zaciskasz tak aby pierscienie sie pochowaly czyli najmocniej jak sie da.

Teraz najtrudniejsze zadanie musisz delikatnie wbic tlok z tuleji w blok. Pamietakj zeby strzalka na denku tloka byla skierowana w strone rozrzadu. (dobrze gdyby wykorbienie walu bylo ustawione w dol ) Jakims drewnianym trzonkiem (np od mlotka) delikatnie pukasz w denko caly czas patrzac czy tlok dobrze sie ustawil. JEsli rowno zacisneles obejme tlok z latwoscia "wskoczy" na swoje miejsce- po to jest olej.

Jak juz tlok z korba siedza na miejscu musisz zalozyc panewki-
Dokladnie czyscisz jeszcze raz wal pilnujac zeby nie bylo nanim paprochow, zakladasz panewke gorna na korbe i dolna na czesc ktora dokrecasz od dolu. panewke dokladnie posmaruj czystym olejem, dla pewnosci wal tez posmaruj czystym olejem - zapobiegnie to zatarciu panewek na starcie. (wazne zeby do kanalu olejowego w wale nie dostalo sie zande ziareno piasku czy inny syf bo po uruchomieniu skasuje to panewke.)

zakladasz stope korby i dokrecasz sruby. najpierw po 20NM a pozniej o 90 - 100 stopni.

PAMIETAJ panewki sklada sie ZAMKAMI DO SIEBIE.

Czynnosci powtarzasz z kazdym cylindrem. Dobrze by bylo gdybys odrazu pomierzyl czy nie masz zowalizowanych tlokow, i skoro juz wal bedzie na wierzchu sprawdzil luzy na panewkach (plastigauge w anglii to koszt 25zl z transportem)

Narzedzia niezbedne:
Klucz dynamometryczny do glowicy i do korb)
Opaska do zakladania tlokow w Blok

NArzedzia przydatne ale da sie bez nich:
Szczczypce do pierscieni
szczotka z mosieznym wlosiem
plastigauge

Jesli nie bedziesz mial szczypiec daj cynk na PW napisze ci jak zakladac pierscienie na tloki bez nich minimalizujac ryzyko uszkodzenia pierscienia.


Bedziesz potrzebowal DUZO cierpliwosci i spokoju bo robota moz enie trudna ale wymagajaca skupienia i dokladnosci.
NAJWAZNIEJSZA jest sterylnosc iskaladanei na olej zbey 1 start nie byl na sucho.
Wrazie pytan PW :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-02-2010, 13:55   

dzieki wielkie
_________________
dzieki :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.