Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG wyłącza się podczas jazdy
Autor Wiadomość
tyxck 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: kielce
Wysłany: 06-02-2010, 17:46   LPG wyłącza się podczas jazdy

witam

mam problem polegający na tym, że podczas jazdy lpg się wyłącza.
Jade w trasie po 100km sam się wyłączy i po kilku minut załącza się z powrotem.
może ktoś pomóc????
Ostatnio zmieniony przez 13-02-2010, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 13-02-2010, 16:02   

Witam opisz więcej jaką posiadasz instalacje
- zwykła czy sekwencja
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-02-2010, 23:43   

mam podobnie, ale u mnie jest to związane chyba z niewystarczającym chłodzeniem.
1. latem w korku grzeje się komputer gazu pod maską i samoczynnie przełącza na benzynę, potem przez chwilę nie reaguje,
albo
2. może czujnik temperatury podaje jakieś dziwne wartości i komputer gazu fiksuje

na trasie i w chłodniejszych porach roku nic takiego się nie dzieje.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-02-2010, 14:17   

W maździe mojego brata były takie problemy,i okazało się,że zatankował jakiś gaz z zanieczyszczeniami,które skutecznie zatykały zaworek w reduktorze.
Ze cztery razy musieli czyścić.W końcu zmienił stację z gazem na inną,i problem się skończył.
_________________

 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-04-2010, 18:41   

Witam.
Mam od pewnego czasu podobny problem. Mianowicie tak średnio raz dziennie potrafi mi się przełączyć z gazu na benzynę, sygnalizując przy tym, jak by się skonczył gaz (naprzemian migają diody). Jak wyłącze instalację LPG przyciskiem i włączę to się przełącza bez problemu i równie dobrze może tak pracować parę godzin - nic się potem nie dzieje. Nie ma przy tym znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimy, czy jade długo czy któtko, nie ma też znaczenia poziom gazu w butli ( przy pełnej też tak się dzieje). Jedyne co mi się udało zaobserwować, to że chyba przy mniejszej temperaturze powietrza nic się nie dzieje, jak jest cieplej się przełącza, np. rano (jak jest chłodniej) jade do pracy i nic- działa bez problemu, po południu jak jest cieplej, potrafi się przełączyć 5 minut po odpaleniu ale równie dobrze pół godziny pózniej. Instalacja sekwencja KME Diego LS. Na komputerze zbiera "błąd ciśnienia gazu". Od czego zacząć.. ??
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-04-2010, 07:53   

ja nie dawno miałem problem taki, że mi podczas jazdy przełączał się na benz kiedy mu się chciało i nie mogłem z powrotem na gaz wrzucić, dopiero po pewnym czasie dawało radę. Myślałem że to coś w instalacji, przetrzepałem całą instalację i okazało się, że cewka przy butli miała większą oporność niż powinna (dla tego przełączał się jak mu pasowało) a pod koniec jej eksploatacji padła całkowicie i wymieniłem ją, teraz już nie mam tego problemu;)
mam butlę podwieszaną, dla tego cewka jest na zewnątrz i szybciej się wyeksploatowała
jak widać są różne przyczyny podobnych usterek.

jolly69, no najpierw to bym proponował sprawdzić, czy wszystkie wtyczki nie są zaśniedziałe, jak masz miernik elektryczny, to sprawdź impedancję cewek w elektrozaworach, czy dochodzi do nich napięcie gdy włączysz instalację (potrzebna pomoc drugiej osoby, po podaje impuls przez około 1 sekundę, jak coś nie gra, to odcina napięcie - więc siedzisz pod samochodem i mierzysz w trakcie włączania) - jeżeli zawór się nie otworzy to gaz nie płynie, dla tego może Ci wyskakiwać błąd ciśnienia albo może masz walnięty sam czujnik ...
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 25-04-2010, 08:18   

Ja jakiś czas temu też miałem taki problem i okazało się, że komputer gazu padł... Po wymianie wszystko wróciło do normy...
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-04-2010, 08:24   

instalacja nie ma jeszcze roku więc raczej nie ma mowy o zuzytych cewkach, albo zaśniedziałych stykach, wszystko wygląda jak nowe, styki przy zaworach wstępnie sprawdzaliśmy. Instalacja jest na gwarancji, ale widzę że gośc nie za bardzo ma pojęcie co to może być, odstawię auto i będe czekał w nieskończoność aż na coś wpadnie.. dlatego cenne będą wasze uwagi, co do komputera to dzwonił do firmy KME z pytaniem czy mieli wcześniej takie objawy, odpowiedź była że nigdy, ale oczywiście tego nie wykluczam.. ja raczej podejrzewam któryś elektrozawór (są dwa chyba), może na chwilę tracić napięcie i się przymykać, stąd chwilowy brak ciśnienia.. ale to tylko moja teoria..
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-04-2010, 14:53   

możesz podać napięcie bezpośrednio z aku na elektrozawór i zobaczyć czy będzie otwierać i czy na otwartym działa, podajesz 12v nie sugeruj się kolorami kabli, tylko oznaczeniem na cewce
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-04-2010, 18:06   

tomekk napisał/a:
możesz podać napięcie bezpośrednio z aku na elektrozawór i zobaczyć czy będzie otwierać i czy na otwartym działa, podajesz 12v nie sugeruj się kolorami kabli, tylko oznaczeniem na cewce

sposób dobry w przypadku gdy zupelnie nie działa na gazie, ale tu przeważnie działa a tylko przez moment jest zanik ciśnienia... jak podłączę aku to na 100% będzie otwierał. Nanlepiej byłoby poczekać aż się popsuje zupełnie, ale to może nigdy nie nastąpić..
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-04-2010, 13:13   

jolly69, pierwsze co bym zrobil to wymienil filtry lpg.
A gazownik szkoda ze nie moze dojsc, moze powiedz czy jak pojedziesz do konkurencji i oni zobacza co jest winne to czy on zaplaci za ich usluge :?: :) - a wogole podpina sie do centralki i sprawdza w jakim momencie siada ciśnienie :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-04-2010, 19:02   

do konkurencji jechać nie mogę bo gwarancja.... tak naprawdę to na razie na szybko byłem u niego podpiąć pod komp. i wyszedł błąd ciśnienia gazu, tylko że (jak powiedział gazownik) może on równie dobrze wyskoczyć jak się gaz skończy więc właściwie o niczym nie mówi. Nic więcej nie sprawdzaliśmy bo nie było czasu a jak będę miał chwilę to w tym tygodniu chcę auto zostawić u niego żeby posprawdzał co i jak. Wasze uwagi są cenne w tym sensie, że gość raczej słucha co do niego mówię, więc jak mu powiem że kolega miał "tak i tak" to może mu coś pomoże.. o filtrach też myślałem. To zaczęło się dziać po tym jak zatankowałem auto w raczej niefirmowej stacji ( taka bańka przy ulicy po prostu), możliwe że jakiś syf sie zatankował (wcześniej parę razy tam tankowałem), po zużyciu połowy gazu dotankowałem na Shellu co by się wymieszał z tym syfem (jak zakładam), nic to nie dało.. Równie dobrze to tankowanie może nie mieć związku..
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-04-2010, 09:04   

jolly69 napisał/a:
wyszedł błąd ciśnienia gazu


To czemu jak mi sie gaz konczy to nie mam bledu :?: :)

Dla mnie to powinien usiasc z Toba w aucie i sprawdzic dlaczego tak sie dzieje, bo przeciez jak sam napisales:
jolly69 napisał/a:
bo gwarancja


jolly69 napisał/a:
do konkurencji jechać nie mogę

mozesz - ale najpierw mu o tym powiedz... :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-04-2010, 17:35   

sęk w tym że równie dobrze może działać prawidłowo przez dzień - dwa, np. ostatnie 3 dni chodził super, dzisiaj przełączył się 3 razy :( . Zauważyłem dwie prawidłowości: w cieplejszy dzień cześciej się przełącza i tak samo przy pełnej butli, dzisiaj przejechałem 40 km prawie na resztkach gazu i nic, działał super, po zatankowaniu do pełna na dystansie 15 km przełączył się 2 razy..
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 01-05-2010, 22:54   

jeśli instalacja BRC z czujnikiem w listwie - to prawdopodobnie nie działa prawidłowo czujnik ciśnienia. W przypadku komputerów ELISA i innych polskich - przegrzewanie się sterownika.
Czy dzieje się to przy max bucie pod górę, czy nie ma znaczenie aktualne obciążenie silnika.?
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.