LPG wyłącza się podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
tyxck
Nowy Forumowicz
Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 1 Skąd: kielce
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:46 LPG wyłącza się podczas jazdy
|
|
|
witam
mam problem polegający na tym, że podczas jazdy lpg się wyłącza.
Jade w trasie po 100km sam się wyłączy i po kilku minut załącza się z powrotem.
może ktoś pomóc???? |
Ostatnio zmieniony przez 13-02-2010, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 13-02-2010, 16:02
|
|
|
Witam opisz więcej jaką posiadasz instalacje
- zwykła czy sekwencja |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 16-02-2010, 23:43
|
|
|
mam podobnie, ale u mnie jest to związane chyba z niewystarczającym chłodzeniem.
1. latem w korku grzeje się komputer gazu pod maską i samoczynnie przełącza na benzynę, potem przez chwilę nie reaguje,
albo
2. może czujnik temperatury podaje jakieś dziwne wartości i komputer gazu fiksuje
na trasie i w chłodniejszych porach roku nic takiego się nie dzieje. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-02-2010, 14:17
|
|
|
W maździe mojego brata były takie problemy,i okazało się,że zatankował jakiś gaz z zanieczyszczeniami,które skutecznie zatykały zaworek w reduktorze.
Ze cztery razy musieli czyścić.W końcu zmienił stację z gazem na inną,i problem się skończył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-04-2010, 18:41
|
|
|
Witam.
Mam od pewnego czasu podobny problem. Mianowicie tak średnio raz dziennie potrafi mi się przełączyć z gazu na benzynę, sygnalizując przy tym, jak by się skonczył gaz (naprzemian migają diody). Jak wyłącze instalację LPG przyciskiem i włączę to się przełącza bez problemu i równie dobrze może tak pracować parę godzin - nic się potem nie dzieje. Nie ma przy tym znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimy, czy jade długo czy któtko, nie ma też znaczenia poziom gazu w butli ( przy pełnej też tak się dzieje). Jedyne co mi się udało zaobserwować, to że chyba przy mniejszej temperaturze powietrza nic się nie dzieje, jak jest cieplej się przełącza, np. rano (jak jest chłodniej) jade do pracy i nic- działa bez problemu, po południu jak jest cieplej, potrafi się przełączyć 5 minut po odpaleniu ale równie dobrze pół godziny pózniej. Instalacja sekwencja KME Diego LS. Na komputerze zbiera "błąd ciśnienia gazu". Od czego zacząć.. ?? |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-04-2010, 07:53
|
|
|
ja nie dawno miałem problem taki, że mi podczas jazdy przełączał się na benz kiedy mu się chciało i nie mogłem z powrotem na gaz wrzucić, dopiero po pewnym czasie dawało radę. Myślałem że to coś w instalacji, przetrzepałem całą instalację i okazało się, że cewka przy butli miała większą oporność niż powinna (dla tego przełączał się jak mu pasowało) a pod koniec jej eksploatacji padła całkowicie i wymieniłem ją, teraz już nie mam tego problemu;)
mam butlę podwieszaną, dla tego cewka jest na zewnątrz i szybciej się wyeksploatowała
jak widać są różne przyczyny podobnych usterek.
jolly69, no najpierw to bym proponował sprawdzić, czy wszystkie wtyczki nie są zaśniedziałe, jak masz miernik elektryczny, to sprawdź impedancję cewek w elektrozaworach, czy dochodzi do nich napięcie gdy włączysz instalację (potrzebna pomoc drugiej osoby, po podaje impuls przez około 1 sekundę, jak coś nie gra, to odcina napięcie - więc siedzisz pod samochodem i mierzysz w trakcie włączania) - jeżeli zawór się nie otworzy to gaz nie płynie, dla tego może Ci wyskakiwać błąd ciśnienia albo może masz walnięty sam czujnik ... |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 25-04-2010, 08:18
|
|
|
Ja jakiś czas temu też miałem taki problem i okazało się, że komputer gazu padł... Po wymianie wszystko wróciło do normy... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-04-2010, 08:24
|
|
|
instalacja nie ma jeszcze roku więc raczej nie ma mowy o zuzytych cewkach, albo zaśniedziałych stykach, wszystko wygląda jak nowe, styki przy zaworach wstępnie sprawdzaliśmy. Instalacja jest na gwarancji, ale widzę że gośc nie za bardzo ma pojęcie co to może być, odstawię auto i będe czekał w nieskończoność aż na coś wpadnie.. dlatego cenne będą wasze uwagi, co do komputera to dzwonił do firmy KME z pytaniem czy mieli wcześniej takie objawy, odpowiedź była że nigdy, ale oczywiście tego nie wykluczam.. ja raczej podejrzewam któryś elektrozawór (są dwa chyba), może na chwilę tracić napięcie i się przymykać, stąd chwilowy brak ciśnienia.. ale to tylko moja teoria.. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-04-2010, 14:53
|
|
|
możesz podać napięcie bezpośrednio z aku na elektrozawór i zobaczyć czy będzie otwierać i czy na otwartym działa, podajesz 12v nie sugeruj się kolorami kabli, tylko oznaczeniem na cewce |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-04-2010, 18:06
|
|
|
tomekk napisał/a: | możesz podać napięcie bezpośrednio z aku na elektrozawór i zobaczyć czy będzie otwierać i czy na otwartym działa, podajesz 12v nie sugeruj się kolorami kabli, tylko oznaczeniem na cewce |
sposób dobry w przypadku gdy zupelnie nie działa na gazie, ale tu przeważnie działa a tylko przez moment jest zanik ciśnienia... jak podłączę aku to na 100% będzie otwierał. Nanlepiej byłoby poczekać aż się popsuje zupełnie, ale to może nigdy nie nastąpić.. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26-04-2010, 13:13
|
|
|
jolly69, pierwsze co bym zrobil to wymienil filtry lpg.
A gazownik szkoda ze nie moze dojsc, moze powiedz czy jak pojedziesz do konkurencji i oni zobacza co jest winne to czy on zaplaci za ich usluge - a wogole podpina sie do centralki i sprawdza w jakim momencie siada ciśnienie |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-04-2010, 19:02
|
|
|
do konkurencji jechać nie mogę bo gwarancja.... tak naprawdę to na razie na szybko byłem u niego podpiąć pod komp. i wyszedł błąd ciśnienia gazu, tylko że (jak powiedział gazownik) może on równie dobrze wyskoczyć jak się gaz skończy więc właściwie o niczym nie mówi. Nic więcej nie sprawdzaliśmy bo nie było czasu a jak będę miał chwilę to w tym tygodniu chcę auto zostawić u niego żeby posprawdzał co i jak. Wasze uwagi są cenne w tym sensie, że gość raczej słucha co do niego mówię, więc jak mu powiem że kolega miał "tak i tak" to może mu coś pomoże.. o filtrach też myślałem. To zaczęło się dziać po tym jak zatankowałem auto w raczej niefirmowej stacji ( taka bańka przy ulicy po prostu), możliwe że jakiś syf sie zatankował (wcześniej parę razy tam tankowałem), po zużyciu połowy gazu dotankowałem na Shellu co by się wymieszał z tym syfem (jak zakładam), nic to nie dało.. Równie dobrze to tankowanie może nie mieć związku.. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-04-2010, 09:04
|
|
|
jolly69 napisał/a: | wyszedł błąd ciśnienia gazu |
To czemu jak mi sie gaz konczy to nie mam bledu
Dla mnie to powinien usiasc z Toba w aucie i sprawdzic dlaczego tak sie dzieje, bo przeciez jak sam napisales: jolly69 napisał/a: | bo gwarancja |
jolly69 napisał/a: | do konkurencji jechać nie mogę |
mozesz - ale najpierw mu o tym powiedz... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-04-2010, 17:35
|
|
|
sęk w tym że równie dobrze może działać prawidłowo przez dzień - dwa, np. ostatnie 3 dni chodził super, dzisiaj przełączył się 3 razy . Zauważyłem dwie prawidłowości: w cieplejszy dzień cześciej się przełącza i tak samo przy pełnej butli, dzisiaj przejechałem 40 km prawie na resztkach gazu i nic, działał super, po zatankowaniu do pełna na dystansie 15 km przełączył się 2 razy.. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 01-05-2010, 22:54
|
|
|
jeśli instalacja BRC z czujnikiem w listwie - to prawdopodobnie nie działa prawidłowo czujnik ciśnienia. W przypadku komputerów ELISA i innych polskich - przegrzewanie się sterownika.
Czy dzieje się to przy max bucie pod górę, czy nie ma znaczenie aktualne obciążenie silnika.? |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
|