Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] rozrusznik nie ma siły kręcić
Autor Wiadomość
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 10-02-2010, 12:09   [E32A 1.8] rozrusznik nie ma siły kręcić

Witam
Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem mojego miśka, wygląda to tak jakby rozrusznik napotykał ogromny opór i nie miał siły kręcić. Najpierw myślałem że to aku, ale przełożyłem go do audi i tam odpala normalnie. Wyczyściłem wszystkie styki, także masę na bloku silnika i na nadkolu i dalej to samo. Zauważyłem że paski klinowe od alternatora, pompy wspomagania i ten trzeci są naprężone tak że nie da się ich ugiąć nawet na milimetr, nie wiem może to stąd ten opór bo już innego wyjścia nie widzę, może za bardzo się naprężyły od niskich temperatur i trzeba je trochę poluźnić. Jakie powinno być naprężenie tych pasków, a jak to nie t,o to co to może być.
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 10-02-2010, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-02-2010, 12:40   

Może być kończący się rozrusznik. Napięcie pasków raczej nie ma nic do rzeczy.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 10-02-2010, 13:01   

A jak to sprawdzić czy rozrusznik się kończy?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-02-2010, 14:49   

Najlepiej go wyjąć i podłączyć np pod prostownik.
A najlepiej rozebrać, sprawdzić szczotki i łożyska.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 10-02-2010, 15:22   

Dobra, idę wyciągać rozrusznik, ale jeszcze mam pytanie, być może głupie, ale do czego służy przycisk PUSH przy stacyjce?
 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 10-02-2010, 18:23   

Przycisk PUSH przy stacyjce to jest blokada. Po jego naciśnięciu możemy bezpiecznie przekręcić kluczyk inaczej bez jego naciśnięcia kluczyka nie wyjmiesz :)
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 10-02-2010, 18:47   

to u mnie ten przycisk nie działa, bo wkładałem i wyciągałem kluczyk setki razy a dopiero zauważyłem ten przycisk
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2010, 01:42   

wyczyść komutator rozrusznika i wymień szczotki
 
 
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 13-02-2010, 15:19   

Rozrusznik już zrobiony, wstawiłem auto do mechanika jak zobaczyłem jakie jest dojście do tego rozrusznika, przy okazji naciągnął pasek rozrządu bo kazałem mu go sprawdzić, ponieważ podejrzewałem przesunięcie o jeden ząbek na rozrządzie, okazało się że nie był przesunięty tylko luźny. Przy okazji mechanik zauważył że problem z odpaleniem zimnego silnika występuje jak mam otwarte drzwi kierowcy, jak drzwi są zamknięte to pali na dotyk.
Czy to awaria komputera czy jakieś zwarcie w instalacji?
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 15-02-2010, 21:13   

jak pasek rozrządu był luźny to albo napinacz siadł, albo pasek się wyciągnął :shock: albo by od początku za luźny - Ja bym wymienił, chyba że niedawno robiłeś.

Sygnał otwarcia drzwi krzyżuje się z wiązką od ecu tylko na desce i z sygnałami kontrolek(check engine itp)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2010, 11:21   

A masz dostawiany alarm??? Jeśli tak to on ci szfankuje
 
 
Remkuc 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Golczewo
Wysłany: 24-02-2010, 18:44   

Nie, alarmu nie mam
 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2010, 18:25   

musi być coś pokombinowane bo jedno z drugim niema nic wspólnego :shock:
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 05-09-2011, 22:27   

I jak z tym rozrusznikiem udało się coś?
Odgrzewam temat bo u mnie ten sam problem. Rozrusznik bardzo słabo kręci. Czasami nie kręci i trzeba go troszkę poklepać wtedy zaskakuje. Ile mogą kosztować szczotki i czy jest to część wymienialna?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2011, 06:50   

szczotki ok. 15 zł - wszystko jest dostępne w uniwersalnych zamiennikach
ale objawy wskazują na bendiks - ok. 60 zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.