Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze sprzęgłem hydraulicznym
Autor Wiadomość
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-02-2010, 09:29   Problem ze sprzęgłem hydraulicznym

Witam.

Mam następujący ze sprzęgłem hydraulicznym. Samoczynnie uzupełnia mi się płyn, co po pewnym czasie ( ok tygodnia) powoduje że sprzęgło zaczyna się ślizgać ( jest cały czas lekko wciśnięte) po wylaniu nadmiaru płynu przed odpowietrznik wszystko zaczyna działać dobrze i proces się powtarza.
Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie.

Co może być powodem uzupełniania płynu mimo że nie jest to potrzebne? Płynu nie ubywa,nigdzie nie wycieka.

Ewentualnie na jakiej zasadzie działa uzupełnianie płynu ( zbyt niskie ciśnienie w układzie powoduje jego zassanie ze zbiorniczka przez jakiś zaworek przy powrocie pedału sprzęgła? ) jeśli tak to czemu może być ono za niskie.Cos zbyt wolno odbija?

Pozdrawiam
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-02-2010, 09:39   

Wydaje mi się, że pierwsze co powinieneś zrobić to zregenerować pompkę sprzęgła. Masz tu link do strony Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/ poszukaj tam tematu z regeneracją pompki sprzęgła.

[ Dodano: 25-02-2010, 09:43 ]
szkodnik napisał/a:
Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie.
miałem tak w swoim poprzednim galu, układ gdzieś dostawał powietrza i co jakiś czas mi sprzęgło się ślizgało.
Po zregenerowaniu pompki powinien problem ustać. A i koniecznie zmień płyn na nowy... Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2010, 19:37   

wymien wysprzeglik prawdopodobnie zapowietrza sie przy szybkim puszczeniu sprzegla i do ukladu dochodzi powietrze i plynu 'przybywa' wysprzeglik kosztuje ok50zl
_________________

 
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 11-03-2010, 18:45   

Miałem podobną sytuację. Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa przy -27 stopniowym mrozie na środku skrzyżowania w Lublinie. Założyłem zestawy naprawcze do wysprzęglika i pompki sprzęgła i też dupa. Po wnikliwych oględzinach okazało się że podkładka półwypukła przy pompie sprzęgła (ta, którą trzyma seger) obrócona jest o 180 stopni. W efekcie powodowało to częściowe wciśnięcie tłoczka a co za tym idzie odcięcie zbiorniczka wyrównawczego od reszty układu (otwór doprowadzający lekko domknięty przez malutki tłoczek). Zwiększanie ciśnienia w układzie przy każdym kolejnym naciśnięciu sprzęgła spowodowało permanentne wysprzęglenie. Po prawidłowym założeniu podkładki było ok. Proponuje najpierw regulacje przy pedale (upewnij się, że popychacz nie jest za bardzo wykręcony względem widełek). Jeżeli nie pomoże to zregenerować pompkę sprzęgła (przy pomocy np. zestawu naprawczeg- ok 20plnów). Dobrze odpowietrzyć układ i nalać nowego płynu - najlepiej DOT 3.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.