Problem ze sprzęgłem hydraulicznym |
Autor |
Wiadomość |
szkodnik
Forumowicz
Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25-02-2010, 09:29 Problem ze sprzęgłem hydraulicznym
|
|
|
Witam.
Mam następujący ze sprzęgłem hydraulicznym. Samoczynnie uzupełnia mi się płyn, co po pewnym czasie ( ok tygodnia) powoduje że sprzęgło zaczyna się ślizgać ( jest cały czas lekko wciśnięte) po wylaniu nadmiaru płynu przed odpowietrznik wszystko zaczyna działać dobrze i proces się powtarza.
Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie.
Co może być powodem uzupełniania płynu mimo że nie jest to potrzebne? Płynu nie ubywa,nigdzie nie wycieka.
Ewentualnie na jakiej zasadzie działa uzupełnianie płynu ( zbyt niskie ciśnienie w układzie powoduje jego zassanie ze zbiorniczka przez jakiś zaworek przy powrocie pedału sprzęgła? ) jeśli tak to czemu może być ono za niskie.Cos zbyt wolno odbija?
Pozdrawiam |
_________________ Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 09:39
|
|
|
Wydaje mi się, że pierwsze co powinieneś zrobić to zregenerować pompkę sprzęgła. Masz tu link do strony Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/ poszukaj tam tematu z regeneracją pompki sprzęgła.
[ Dodano: 25-02-2010, 09:43 ]
szkodnik napisał/a: | Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie. | miałem tak w swoim poprzednim galu, układ gdzieś dostawał powietrza i co jakiś czas mi sprzęgło się ślizgało.
Po zregenerowaniu pompki powinien problem ustać. A i koniecznie zmień płyn na nowy... Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-02-2010, 19:37
|
|
|
wymien wysprzeglik prawdopodobnie zapowietrza sie przy szybkim puszczeniu sprzegla i do ukladu dochodzi powietrze i plynu 'przybywa' wysprzeglik kosztuje ok50zl |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartoslaw
Nowy Forumowicz
Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
|
Wysłany: 11-03-2010, 18:45
|
|
|
Miałem podobną sytuację. Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa przy -27 stopniowym mrozie na środku skrzyżowania w Lublinie. Założyłem zestawy naprawcze do wysprzęglika i pompki sprzęgła i też dupa. Po wnikliwych oględzinach okazało się że podkładka półwypukła przy pompie sprzęgła (ta, którą trzyma seger) obrócona jest o 180 stopni. W efekcie powodowało to częściowe wciśnięcie tłoczka a co za tym idzie odcięcie zbiorniczka wyrównawczego od reszty układu (otwór doprowadzający lekko domknięty przez malutki tłoczek). Zwiększanie ciśnienia w układzie przy każdym kolejnym naciśnięciu sprzęgła spowodowało permanentne wysprzęglenie. Po prawidłowym założeniu podkładki było ok. Proponuje najpierw regulacje przy pedale (upewnij się, że popychacz nie jest za bardzo wykręcony względem widełek). Jeżeli nie pomoże to zregenerować pompkę sprzęgła (przy pomocy np. zestawu naprawczeg- ok 20plnów). Dobrze odpowietrzyć układ i nalać nowego płynu - najlepiej DOT 3. |
|
|
|
 |
|