Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sport/Tour
Autor Wiadomość
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-03-2010, 13:21   Sport/Tour

Mam takie pytanko czy tryb sport /tour w SL to tylko sztywność zawieszenia czy może jakaś dodatkowa moc :) ?
pozdrawim
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 05-03-2010, 14:31   

Tour i sport to tryby pracy zawieszenia z mocą niestety nie mają nic wspólnego :)
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2010, 13:40   

tak też myślałem, ale ktoś pisał na forum że jak przełączy na sport to mu ciśnienie doładowania wzrasta i dało mi to do myślenia
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 06-03-2010, 13:45   

Hahaha jak tak napisał to tylko pogratulować mu wyobraźni :mrgreen:
 
 
 
wujekwaldus 
Forumowicz

Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 10:59   

Ciśnienie doładowania w SL:)?
 
 
Devill 
Forumowicz


Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 306
Skąd: Z daleka
Wysłany: 07-03-2010, 12:35   

moze wiecej powietrza do dolotu wpuszcza :D
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-03-2010, 00:28   

ten post który czytałem odnośnie trybu sport i doładowania akurat dotyczył Vr4
 
 
tabek 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 97
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-03-2010, 10:22   

a jak sie nazywa albo jest oznaczony ten sytem glosnosci wydechu w vr4 bo moze to o tym ktos pisal
 
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 09-03-2010, 12:22   

Ten system nazywa się ACTIVE EXHAUST SYSTEM i także nie ma nic wspólnego z podniesieniem ciśnienia doładowania.
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 09-03-2010, 23:42   

Teoretycznie jest prawda ,ze system ten nie ma wplywu na cisnienie doladowania.Bowiem system ten nie jest polaczony z regulatorem cisnienia doladowania.
Ale.
W moim przypadku w praktyce jest troche inaczej.Dodam iz mam podniesione cisnienie doladowania na 0,95 bara za pomoca MBC.
Wiec jak jezdzilem na cichym wydechu to max cisnienie jakie moglem uzyskac to bylo okolo 0,8bara.
Natomiast jak przelaczylem na glosny wydech(czyli przelot-system ten omija tlumik koncowy) cisnienie doladowania momentalnie wzrasta do 0,95 bara.
Ja tlumacze to zjawisko tym iz: Turbiny u mnie 9b w cichym ustawieniu maja wieksze opory w zwiasku z wyrzuceniem spalin na zewnatrz.A na ustawieniu glosnym cisnienia w wydechu sa duze mniejsze co pozwala turbina rozkrecic sie do wyzszych obrotow, co za tym idzie wieksze cisnienie doladowania.
Fakt ze w serii przy cisnieniu dol. 0,7 bara turbiny i tak sobie poradza ,ale jak sa bardziej wysilone to wtedy widac na prawde roznice.Zreszta kazdy wie jak bardzo wydech w 3000gt jest restrykcyjny.
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 10-03-2010, 08:29   

Niestety tym razem nie mogę się z tym zgodzić bo jest to kolejna bzdura z serii przelotowy końcowy tłumik powoduje zwiększenie mocy. Seryjny wydech w 3kgt jest restrykcyjny ale nie przez końcowy tłumik który stawia znikomy opór bo spaliny na nim są już rozprężone i nie mają dużej prędkości ani ciśnienia, wydech jest restrykcyjny przez źle zaprojektowany downpipe i 3 katalizatory w tym 2 tuż za turbinami, też miałem aktywny wydech i założone mbc i na turbinach 9b i z mbc mogłem dmuchnąć grubo więcej niż 0.8bar na seryjnym wydechu w trybie tour (tryb sport niczego nie zmieniał oprócz dzwięku). ACTIVE EXHAUST SYSTEM został zastosowany po to by było możliwe zmniejszenie hałasu podczas pokonywania długich tras po to jest właśnie tryb tour, tryb sport nie daje żadnego odczuwalnego przyrostu mocy. Zwiększenie ciśnienia doładowania z 0.8 do 0.95bar to ok 30 koni nie jest możliwe uzyskanie takiego przyrostu tylko przez odetkanie końcowego tłumika, prawdą natomiast jest że ciśnienie doładowania wzrasta gdy całkowicie odetka się downpipe poprzez usunięcie katalizatorów albo całkowitą zmianę downpipe na sportowy który jest ich pozbawiony i dodatkowo zapewnia dużo lepsze odprowadzanie spalin w porównaniu z seryjnym, to właśnie w downpipie i katalizatorach tkwi restrykcyjność wydechu w twin turbo a nie w tłumiku końcowym.
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 10-03-2010, 23:10   

n3000
W czesci moge sie z toba zgodzic ,bo wiem ze posiadasz ogromna wiedze na temat 3000gt.
Nie pisalem ze po zmianie tlumika koncowego na przelotowy z allegro za 300zl podniesie sie moc.
Odnosilem sie do swojego autka i do doczytow jakie zaobserwowalem na zegarach.
Mowisz ,ze najbardziej restrykcyjna czescia w wydechu sa katalizatory i downpipe.OK to prawda.
Ale ja u siebie mam sportowe kolektory wydechowe,sportowe frontpipe,sportowy downpipe 3 cale.Tak wiec nie posiadam zadnego katalizatora.Wszystko co jest od silnika do tlumika koncowego jest zmodyfikowane.Tylko tlumik koncowy jest orginalny.I musze powiedziec ze jest to jedyna czesc w moim wydechu jaka stawia jakis opor!!!!!!!!
Gdy tlumik jest ustawiony na TOUR to dziala jak normalny tlumik w zwyklym aucie ,a przeciez jak przelaczysz na SPORT do tak jakbys go wogole odkrecil,po prostu rura idzie bezposrednio na zewnatrz bez rzadnych tlumien.
W moim przypadku oznacza to dokladnie to samo jakbys odkrecil caly wydech odrazu za turbinami!!!!!!Mniej wiecej.Zreszta dzwiek wydechu mowi to samo,jest na prawde glosno.
Tak wiec jezeli mowimy o seryjnym aucie to masz absolutna racje i sie zgadzam,ale w moim przypadku jest troche inaczej.
Oczywiscie moge uzyskac 0,95 bara na tour ,ale wtedy na sport przekroczylbym 1 bara a tego nie chce.
Opisuje tylko i wylacznie swoj przyklad gdzie turbiny sa juz podjechane i moze sie to roznic, a ich wydajnosc nie jest juz jak nowych.
Wiem, ze wiele ludzi moze powiedziec ze glupoty pisze ,ale kazdy kto przejechalby sie moim miskiem powiedzialby to samo co ja.
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 11-03-2010, 08:19   

W takim razie jedyne co mi przychodzi do głowy to zapchany tłumik końcowy skoro stawia on tak duży opór u ciebie, ja też miałem downpipe przelotowy a przełączanie na sport nie powodowało wzrostu doładowania, na sprawnym końcowym tłumiku opór powinien być niewielki bo spaliny gdy docierają do końcowego tłumika są już rozprężone i chłodne w każdym normalnym aucie jak wywalisz całkiem tłumik końcowy to nie będzie żadnego odczuwalnego przyrostu mocy zwiększy się jedynie hałas. Ja aktywnego wydechu pozbyłem się już dawno z uwagi na jego sporą wagę, założone mam przelotowe tłumiki końcowe i nie miałem wzrostu doładowania po tym zabiegu ani osiągów jedyne zmiany to dźwięk wydechu i głośność. Druga sprawa to aktywny wydech nie ma sztywnego nastawu trybu tour, tryb tour działa tylko w niższych zakresach obrotów do 3500obr/min powyżej tych obrotów sterownik automatycznie otwiera przepływ spalin na taki jak w trybie sport mimo że na konsoli świeci się tryb tour, po zmniejszeniu obrotów poniżej 3500 sterownik z powrotem przymyka wydech i jest ciszej (wraca do trybu tour) w trybie sport natomiast jest cały czas maks. otwarty przepływ i jest głośniej, czyli w trybie tour po przekroczeniu 3500obr. powinieneś mieć takie samo doładowanie jak w trybie sport bo nastawy wydechu są wtedy identyczne, mało tego sterownik od aktywnego wydechu w momencie maksymalnego otwarcia przepustnicy zmienia przepływ spalin na tryb sport nie zależnie od tego jaki tryb masz ustawiony tour czy sport (dostaje sygnał z TPS-u) więc już sam nie wiem jak to u ciebie jest.
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 11-03-2010, 19:49   

Bardzo ciekawa sytuacja.
Co do ACTIVE EXHAUST SYSTEM to dziala on dokladnie tak jak opisales.
Ale nadal podtrzymam swoja wypowiedz.
Jest tak.Silnik przy 3 tys na doladowanie 0,8 bara i dopiero jak wydech sie przelaczy przy 3,5 tys to czuc nagle wciskanie w fotel i wskaznik momentalnie pokazuje 0,95 bara.
Jak silnik ma 2 tys i wciskam gaz do dechy uruchamia sie SPORT i wtedy 0,95 bara uzyskuje juz okolo 2,9-3 tys.
Tak to wyglada.A czy moze koncowy jest zapchany - nie sadze ale z pewnoscia to sprawdze.
Pozostawmy ta sprawe tak ,bo moze mam juz turbo bardzo zmeczone i takie tam inne rzeczy.
Szkoda ze nie mam auta w pelni sprawnego ,bo bym filmik nagral z odczytami zegarow :biggrin:
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 11-03-2010, 20:17   

Ok, zakończmy temat ale moje zdanie jest takie że czujesz wciśniecie w fotel przy ok 3,5tys bo silnik wtedy osiąga maksymalne doładowanie i nie dlatego że wydech się przełącza w tryb sport, w 3kgt właśnie w okolicach 3tys/obr czuć największy strzał z turbin. pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.