Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana Gala na Lancera
Autor Wiadomość
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-03-2010, 11:02   zmiana Gala na Lancera

Mam aktualnie galanta 99rok 2,5 V6 i chce zmienić na lancera 2,0
Mam pytanie może ktoś z was smigał tym i tym i ma porównanie jesli chodzi o
komfort
spalanie (benzyna / gaz)
przyspieszenie
prowadzenie
jakie można włożyc maksymalnie felgi ( w galu mam 18 :) na nich opony 215/45)
czy jest jakaś instalacja gazowa która szczególne polecacie bo w galu mam staga 300 polecana na forum i jestem zadowolony:)
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 31-03-2010, 12:11   

To ja się ustawiam za kolega w kolejce oczekujących na opinie użytkowników - chodzą ( jeżdżą ) mi po głowie te dwa auta, coś w końcu trzeba będzie wybrać.

p.s. z jakich przyczyn chcesz zmienić gala ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2010, 19:08   Re: zmiana Gala na Lancera

eremita napisał/a:

jakie można włożyc maksymalnie felgi ( w galu mam 18 :) na nich opony 215/45)


Oryginalnie masz 195/50/16 oponę. Największe opony (po średnicy) jakie wchodzą to 195/60/15 lub 205/50/16 możesz sobie wpisać w jakiś kalkulator i odpowiedzieć sobie jaki profil jest dla Ciebie bezpieczny żeby co dziurę nie wymieniać felgi. A powiem że na oryginalnych 16-stakch jest sporo twardo i ktoś musi lubić twardy zawias. Na 17-stakach parę osób jeździ ale przeważnie to albo 1,6 albo wersja USA (a tam jest zawieszenie standardowe. Dla silnika 2.0 Europejskiego masz -3cm i twardsze).

Do reszty się nie wypowiadam.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2010, 19:20   

jurekschroda napisał/a:
p.s. z jakich przyczyn chcesz zmienić gala ?


chce zmienic na coś nowszego ale przyznam że bardzo sie nad tym zastanawiam bo super mi sie nim smiga a do tego jest praktycznie bezawaryjny:)
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 01-04-2010, 19:57   

Potwierdzam słowa Krzycha :)
Na oryginalnych kołach jest twardo, ale za to bardzo precyzyjnie. Pod kołami czuć każdy kamyczek. Już przy ciśnieniu minimalnym 230kPa jest czuć obniżone i twardsze zawieszenie.
Ja jeżdżę na 250kPa i jest jeszcze lepiej :)
Co do Galów nie wypowiem się, bo nie jeździłem, ale na temat CSO możemy porozmawiać i chyba nie znajdziesz niezadowolonego użytkownika tego modelu:)
Tyle, że jak działa jedno to po co zmieniać na inne?
Myślę, że jak zmienisz go na lancera, to nie będziesz zadowolony.
O ile jeździ się Tobie dobrze, to przesiadka na pewno będzie szokiem :)
Lepiej dokup drugie auto :twisted: (ja powoli zbieram na EVO, za jakieś 50 lat kupię)
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2010, 20:27   

Radowan napisał/a:
Lepiej dokup drugie auto


tak by było najlepiej:))) jak się dobrze trzyma drogi to najważniejsze to mnie przekonało do mitsu :twisted:
a ile pala bo jak czytam to mnie troche dziwi bo ludzie podaja ze pala od 7,5 do 16l
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2010, 21:36   

Radowan napisał/a:

Myślę, że jak zmienisz go na lancera, to nie będziesz zadowolony.


E tam kwestia wielu czynników. Za to jeśli szukasz komfortu w sensie nie trzęsło to tutaj go nie znajdziesz.
Zadaj prostsze pytanie bo porównania z galem nie miałem ale Lancerka już poznałem.
Spalanie masz u mnie w stopce z tym że ja korki widzę rzadko ale mam ciężką nogę.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 01-04-2010, 21:49   

O lancerku też mogę co nieco opowiedzieć, ale musisz pytać konkretnie...
I tak właśnie palą.
Mój pali w sumie od 6,7 do 12. A potrafi i więcej.
Średnio mój pali około 8l/100km.
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2010, 22:53   

lancer ma jakis komputer co pokazuje np. spalanie???
czy sa jakies wady na kotre szczególnie trzeba zwracac uwage przy zakupie??? czy wystarcza standartowe ogledziny jak przy kazdym samochodzie??
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2010, 23:03   

eremita napisał/a:
lancer ma jakis komputer co pokazuje np. spalanie???


Niestety niet.

eremita napisał/a:
czy sa jakies wady na kotre szczególnie trzeba zwracac uwage przy zakupie??? czy wystarcza standartowe ogledziny jak przy kazdym samochodzie??


Zależy jaki rocznik. Jak np. 2003-2004 to sprawdź ramki okienne i zawieszenie tylne. Na resztę możesz zwracać uwagę ale są to elementy eksploatacyjne (sprzęgło, zwichrowane tarcze hamulcowe). Ogólnie reszta jak w innym aucie.
A jak chcesz dopalanie gazowe zamontować to silnik dobrze znosi gazowanie ale tylko dobre instalacje i do tego w dobrym zakładzie żeby dobrze zestroili bo inaczej kontrolka CE zabłyśnie po każdej dłuższym jednostajnie przejechanym odcinku.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 02-04-2010, 00:06   

Jak mówi Krzychu... ramki okienne lubią korodować, dobry lakiernik załatwi sprawę.
Tylne zawieszenie raczej po roku 2005 lubi szybciej się zużywać. Ja w swoim zauważyłem stuki i popiskiwania przy 85kkm, smarowanie dobrym środkiem adhezyjnym pomoże na piski.
W trakcie jazdy na nierównościach stuknie czasem tuleja wahacza wzdłużnego tylnego.
U mnie lewa się odzywa czasem.
Z tarczami nie zauważyłem problemów. Blacha też raczej nie ma tendencji do korozji.
Ja mam rocznik 2004 i wszystko zdrowe. Co ciekawe wnętrze też nie trzeszczy, dziwi to niektórych, ale może to wyjątek.
Oszczędny jeżeli chodzi o apetyt na paliwo.
Komputer masz w głowie. Od zapalenie rezerwy do pełna masz jakieś 40litrów. Samej rezerwy około 8 (dojechałem do 47,5l na tankowaniu, więcej się boję).
Mi podstawa wystarcza na przejechanie jakichś 500-540km, a też lekkiej nogi nie mam, tyle, że ja dużo jeżdżę poza miastem (ponad połowa przebiegów).
Był zagazowany, ale kupiłem go już bez instalacji. Mimo, że sam bym mu tego nie zrobił (nie lubię LPG) to nie zauważyłem negatywnych objawów pracy silnika.
Tłumik z góry, ze względu na wielkość gromadzi błoto. Tam też łączy się blacha, jest spaw i zakładka. Jest to skorodowane, ale tragedii nie ma.
Uszczelki w drzwiach mają szczeliny i czasem słychać wiatr i jest głośno. Denerwuje, ale można przywyknąć.
Powyżej 4000rpm silnik dość głośny, ale jak ktoś lubi taki dźwięk...
Wewnątrz surowo, tylko to co potrzeba i nic więcej. Skrzynia twarda i precyzyjna. Mimo to są problemy z dwójką. U mnie tylko dodatkowe kliknięcie przy przełączaniu, ale podobno niektórzy się skarżą. Biegi precyzyjne, przy za krótkim sprzęgle synchronizator czasem nie rozłącza do końca i zęby zagrają o siebie. Wtedy ratunkiem jest odpuszczenie drążka na 1-2s. mocniejsze dociśnięcie sprzęgła i włożenie biegu.
Piszczy łożysko pompy klimatyzacji, wkurza, ale to szczegół.
Generalnie Lancer to jedno z prostszych aut. Surowe i minimalistyczne. Ma jeździć i to robi doskonale. Daje dużo zabawy i jak umiesz trzymać śrubokręt i klucz, to wiele w aucie zrobisz sam.

Chyba tyle.
W porównaniu do galanta wizualnie jest mniejsze, odczuwasz jakbyś wsiadł do mniejszego auta i skromniej wyposażonego.

A... dobrym zamiennikiem 195/50R16 są 185/60R15. Miałem takie zimówki. Rozmiarem różnią się około 3% ale wyższy profil okupujesz większym komfortem.
Niestety, aby auto prowadziło się tak jak na nominalnych polecam indeks nośności 92-94 (przy nominalnym 82-84). Auto zyskuje na twardości a prowadzenie znacznie się poprawia.

A jeszcze jedno.
Przy zamykaniu drzwi wszystkich z tylnej części auta dochodzi dodatkowy stuk. To nic niepokojącego. Czy trzaśniesz przednimi czy tylnymi, z bagażnika taki klepnięcie dochodzi.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2010, 10:28   

Radowan napisał/a:

Tylne zawieszenie raczej po roku 2005 lubi szybciej się zużywać. Ja w swoim zauważyłem stuki i popiskiwania przy 85kkm, smarowanie dobrym środkiem adhezyjnym pomoże na piski.


Znaczy przed 2005 rokiem zauważyli szybsze zużycie (po 2005 jest inny wahacz założony). W sumie nie problem można kupić używki z rocznika 2006 i założyć (ktoś już to przetestował i problemy ustały).

Radowan napisał/a:
Oszczędny jeżeli chodzi o apetyt na paliwo.


Zależy jak na to patrzeć ja tam uważam że pali normlanie jak na takie parametry. Nowy Lancer z MIVEC-iem pali z 1l mniej przy podobnej mocy z tym że ucierpiał na elastyczności. Która w CS 2.0 jest na wysokim poziomie.

Radowan napisał/a:
Mi podstawa wystarcza na przejechanie jakichś 500-540km


Ja po 400km mogę w ciemno rozglądać się za stacją benzynową. Do 500km jeszcze nie dotrwałem. Max to 497 z czego 50km na rezerwie.

Radowan napisał/a:
Uszczelki w drzwiach mają szczeliny i czasem słychać wiatr i jest głośno. Denerwuje, ale można przywyknąć.


Inni nie potwierdzają tego problemu może ktoś ją uszkodził np. w zimie?

Radowan napisał/a:
Powyżej 4000rpm silnik dość głośny, ale jak ktoś lubi taki dźwięk...


Mi się tam podoba. Jak kolegę przewiozłem, a potem drugiego to mówił że na 7 tys nawet nie czuć. Chodź czuć zamułkę powyżej 6 tys.

Radowan napisał/a:

Przy zamykaniu drzwi wszystkich z tylnej części auta dochodzi dodatkowy stuk. To nic niepokojącego. Czy trzaśniesz przednimi czy tylnymi, z bagażnika taki klepnięcie dochodzi.


To odpowietrzniki (takie klapki) znajdują się dokładnie po bokach za zderzakiem. Jak odkręcisz boczki w bagażniku to ja widać.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-04-2010, 12:29   

krzychu napisał/a:
Nowy Lancer z MIVEC-iem pali z 1l mniej przy podobnej mocy z tym że ucierpiał na elastyczności. Która w CS 2.0 jest na wysokim poziomie.

Elastyczność ucierpiała na zabraniu 0.2L pojemności :)
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-04-2010, 13:03   

Ucierpiała, i to chyba sporo.
Po przejażdżce Lancernikiem 2.0 136 KM i nowym Lancernikiem 1.8 143 KM wrażenia są takie, że starszy miś znacznie lepiej zbiera się przy niższych obrotach. Chyba nawet ogólnie daje poczucie większej mocy, mimo mniejszej ilości kucy. No i kręci się wyżej - w nowych miśkach przy 6500 jest odcinka.
Jakis wpływ ma też waga - starszy miś 2.0 jest lżejszy o kilkadziesiąt kilogramów.

No dobra, koniec OT.
Jak się ma 136 kucy w Lancerze 2.0 do 163 w Galu 2.5 ? Może ktoś porównać ?
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2010, 16:42   

jurekschroda napisał/a:
Jak się ma 136 kucy w Lancerze 2.0 do 163 w Galu 2.5 ? Może ktoś porównać ?


własnie to mnie bardzo ciekawi????:)))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.