 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] problem ze sprzęgłem-Pajero 3.2 DID 2002 |
Autor |
Wiadomość |
squad
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: skąd
|
Wysłany: 02-05-2010, 22:16 [3.2 DID] problem ze sprzęgłem-Pajero 3.2 DID 2002
|
|
|
Jestem nowy na forum więc na wstępie witam wszystkich forumowiczów.
W moim Pajero ostatnio zaczęły się dziać złe rzeczy ze sprzęgłem. Ciężko wchodzą biegi.
Najgorzej jest z jedynką i wstecznym.
Przy ruszaniu z miejsca muszę najpierw skierować dźwignie w położeniu dwójki (która wchodzi lekko) i dopiero z dwójki wrzucam jedynkę lub wsteczny, które w taki sposób wchodzą normalnie. Na wciśniętym do końca sprzęgle, przy zmianie biegów czuć lekkie szarpnięcie autem, auto lekko się porusza.
Pozostałe biegi podczas jazdy wchodzą w miarę lekko, ale trzeba jeździć delikatnie i o terenie można zapomnieć.
Płyn w układzie sprzęgła jest.
Czy w takiej sytuacji od razu mam kupować nowe sprzęgło, czy może da się coś podregulować? |
_________________ kuba |
|
|
|
 |
jaho64
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Dakar '05 SH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 02-05-2010, 22:46
|
|
|
Witam
Mam podobnie w vw golfie , winny jest wybierak w skrzyni biegow. Tak u mnie to zdiagnozowano wiec moze tak samo jest w Twoim przypadku.
Pozdrawiam Jaho64 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-05-2010, 23:06 Re: problem ze sprzęgłem-Pajero 3.2 DID 2002
|
|
|
squad napisał/a: | Jestem nowy na forum więc na wstępie witam wszystkich forumowiczów.
W moim Pajero ostatnio zaczęły się dziać złe rzeczy ze sprzęgłem. Ciężko wchodzą biegi.
Najgorzej jest z jedynką i wstecznym.
Przy ruszaniu z miejsca muszę najpierw skierować dźwignie w położeniu dwójki (która wchodzi lekko) i dopiero z dwójki wrzucam jedynkę lub wsteczny, które w taki sposób wchodzą normalnie. Na wciśniętym do końca sprzęgle, przy zmianie biegów czuć lekkie szarpnięcie autem, auto lekko się porusza.
Pozostałe biegi podczas jazdy wchodzą w miarę lekko, ale trzeba jeździć delikatnie i o terenie można zapomnieć.
Płyn w układzie sprzęgła jest.
Czy w takiej sytuacji od razu mam kupować nowe sprzęgło, czy może da się coś podregulować? |
Musisz wymienić sprzęgło. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 03-05-2010, 10:16
|
|
|
Witam
Mam też od jakiegoś czasu problemy ze sprzęgłem (DID 3,2 Long 2002 manual). Czasami, kiedy ruszam puszczając delikatnie pedal sprzęgła - następuje szarpanie, lewarek zmiany biegów i samochód wpada w drgania. Muszę wysprzęglić kilka razy
i bardzo powoli puszczać sprzęgło aby samochód ruszył. Objaw ten nie występuje zawsze. Pojawia się sporadycznie i jest wkurzający. Byłem u mechanika, sprawdził
i twierdzi , żę jest wszystko ok. muszę żle operować sprzęgłem.
Proszę o radę doświadczonych Kolegów co z tym zrobić?.
Pozdrawiam
Henryk |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-05-2010, 10:28
|
|
|
Henryk napisał/a: | Witam
Mam też od jakiegoś czasu problemy ze sprzęgłem (DID 3,2 Long 2002 manual). Czasami, kiedy ruszam puszczając delikatnie pedal sprzęgła - następuje szarpanie, lewarek zmiany biegów i samochód wpada w drgania. Muszę wysprzęglić kilka razy
i bardzo powoli puszczać sprzęgło aby samochód ruszył. Objaw ten nie występuje zawsze. Pojawia się sporadycznie i jest wkurzający. Byłem u mechanika, sprawdził
i twierdzi , żę jest wszystko ok. muszę żle operować sprzęgłem.
Proszę o radę doświadczonych Kolegów co z tym zrobić?.
Pozdrawiam
Henryk |
Te objawy mogą wskazywać na kończące się koło dwumasowe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
squad
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: skąd
|
Wysłany: 03-05-2010, 22:20
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Musisz wymienić sprzęgło. |
Tez tak myslalem
Masz moze jakies godne polecenia bo na allegro znalazlem paru producentow? |
_________________ kuba |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-05-2010, 22:46
|
|
|
my mamy i zakładamy tylko oryginał. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
squad
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: skąd
|
Wysłany: 04-05-2010, 13:10
|
|
|
Do Bytowa mam za daleko zeby odstawic samochod u Was.
Czy jest mozliwosc kupna tego sprzegla wysylkowo? Jak tak to jaka cena? |
_________________ kuba |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-05-2010, 13:29
|
|
|
squad napisał/a: | Czy jest mozliwosc kupna tego sprzegla wysylkowo? Jak tak to jaka cena? |
Jest możliwa wysyłka, cenę podam na PW. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 04-05-2010, 21:25
|
|
|
Te objawy mogą wskazywać na kończące się koło dwumasowe.
Podobnie jak "squad" pytam, czy możliwy jest zakup tego koła u Was w Bytowie, ile to bedzie kosztowało, oraz czy montaż koła dwumasowego może wykonać dość kumaty mechanik w moim mieście? Montował mi turbosprężarkę, którą u Was kupiłem, która chula jak trzeba. |
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 05-05-2010, 11:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-05-2010, 21:27
|
|
|
Henryk napisał/a: | Te objawy mogą wskazywać na kończące się koło dwumasowe.
Podobnie jak "squad" pytam, czy możliwy jest zakup tego koła u Was w Bytowie, ile to bedzie kosztowało, oraz czy montaż koła dwumasowego może wykonać dość kumaty mechanik w moim mieście? Montował mi turbosprężarkę, którą u Was kupiłem, która chula jak trzeba. |
Oczywiście mamy koła dwumasowe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 05-05-2010, 11:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 01-01-2011, 11:39
|
|
|
Witam w Nowym Roku 2011
No i stało się. W czasie kiedy samochód najbardziej potrzebny, nawalił. Tracił moc, sprzędło zaczęło się slizgać. Szybko do zaprzyjaźnionego mechanika, wyjęcie skrzyni i sprzęgła, diagnoza - do wymiany sprzęgło kompletne + koło dwumasowe. Telefon do Pana Zbyszka, złożone zamówienie, na drugi dzień jest komplet nowe koło dwumasowe + sprzęgło z dociskiem i łożyskiem. Aktualnie trwa montaż. Koszty, nie będę pisał ok. 8 tys. zł (razem). Mimo to lubię ten samochód, bo daje mi konfort psychiczny, że zawsze ( prawie zawsze) dojadę do celu.
Henryk
[ Dodano: 04-01-2011, 21:32 ]
Już po naprawie. Sprzęgło chodzi jak trzeba, oleje i filrty wymienione. Łączny koszt naprawy; części 6430,00 zł + naprawa, oleje i filtry 1100,00 zł, razem 7530,00 zł.
Ciekawe co teraz nawali. Od zakupu auta (grudzień 2009 roku) wymieniłem: sprężarke klimy, turbosprężarkę, koło dwumasowe i kompletne sprzęgło.
Henryk |
|
|
|
 |
pajeroX
Mitsumaniak

Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 56 Skąd: kkk
|
Wysłany: 11-01-2011, 18:45
|
|
|
[ Dodano: 04-01-2011, 21:32 ]
Już po naprawie. Sprzęgło chodzi jak trzeba, oleje i filrty wymienione. Łączny koszt naprawy; części 6430,00 zł + naprawa, oleje i filtry 1100,00 zł, razem 7530,00 zł.
Ciekawe co teraz nawali. Od zakupu auta (grudzień 2009 roku) wymieniłem: sprężarke klimy, turbosprężarkę, koło dwumasowe i kompletne sprzęgło.
Henryk[/quote]
to teraz czas na pompe;) |
_________________

 |
|
|
|
 |
|
|