[3.2 DID] różnica w jeździe na kołach 16" i 17" |
Autor |
Wiadomość |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2010, 19:53 [3.2 DID] różnica w jeździe na kołach 16" i 17"
|
|
|
witajcie
w nowym pajero mitsu zakłada 17" koła. czy jest jakaś znacząca różnica między 16" i 17", że to zrobili? znaczy, czy ktoś miał porównanie na czarnym?
chce się pozbyć kół, które kupiłem razem z autem, a są one 20". zastanawiam się więc czy w zamian kupić 16" czy 17". jeżdżę generalnie po czarnym, ale po fatalnej jakości asfalcie, dlatego te 20", to jest kosmiczna porażka. mam wprawdzie 16" felgi z gumami S/M, dlatego chciałbym spróbować zamienić 20" na coś z sensem, za to oryginalne mitsu, bo moje 16" są akcesoryjne.
przy okazji, jakby kogoś interesowała zamiana 20" oryginalne mitsu z letnimi gumami na (i tu właśnie ten wybór cali) też z mitsu z letnimi gumami, to polecam się. nie są idealne, bo najprawdopodobniej były kupione razem z autem, a auto jest z 2001.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 10:18
|
|
|
W nowym Wagonie fabrycznie wystepuja w zaleznosci od konfiguracji/wersji felgi o rozmiarach 17 i 18 cali.
Stan mojej wiedzy podpowiada mi, ze MMC nigdy nie produkowalo jako wyposazenia dodatkowego felg 20" do P III a juz na 100% nie byly w oficjalnej sieci dealerskiej sprzedawane auta na takich kolach. W Polsce mozna bylo zamowic w salonach tylko 16-ki o innych wzorach.
Oczywiscie jest kilku producentow, ktorzy maja takie obrecze ale z pewnoscia nie jest to produkt fabrycznie oryginalny.
Generalnie roznica w jezdzie po czarnym moze byc (choc wcale nie musi) odczuwalna miedzy kolami 16" a 17". Za to roznica w cenie bedzie wyraznie widoczna. Majac fundusze i nie uzywajac auta w terenie wybralbym 17". W teorii stabilniejsze/sztywniejsze auto w czasie jazdy. Mialem Pinina na 17" kolach z oponami GoodYear Wrangler F1. Na szosie bajka, jezdzil jak po szynach. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 10:36
|
|
|
Gene napisał/a: | W nowym Wagonie fabrycznie wystepuja w zaleznosci od konfiguracji/wersji felgi o rozmiarach 17 i 18 cali.
Stan mojej wiedzy podpowiada mi, ze MMC nigdy nie produkowalo jako wyposazenia dodatkowego felg 20" do P III a juz na 100% nie byly w oficjalnej sieci dealerskiej sprzedawane auta na takich kolach. W Polsce mozna bylo zamowic w salonach tylko 16-ki o innych wzorach.
Oczywiscie jest kilku producentow, ktorzy maja takie obrecze ale z pewnoscia nie jest to produkt fabrycznie oryginalny. |
to jeszcze zależy co nazywamy fabrycznie oryginalnym. felgi są Mitsubishi i pasują idealnie. ba, klucz 20 z zestawu do nich pasuje, a do felg, które mam dodatkowo (16") nie, bo śruby są na klucz 19.
to są te felgi (duże obrazki, dla pokazania szczegółów)
http://www.greennet.org.pl/~mario/tmp/P5022828.JPG
są wpisane do briefa.
Gene napisał/a: | Generalnie roznica w jezdzie po czarnym moze byc (choc wcale nie musi) odczuwalna miedzy kolami 16" a 17". Za to roznica w cenie bedzie wyraznie widoczna. Majac fundusze i nie uzywajac auta w terenie wybralbym 17". W teorii stabilniejsze/sztywniejsze auto w czasie jazdy. Mialem Pinina na 17" kolach z oponami GoodYear Wrangler F1. Na szosie bajka, jezdzil jak po szynach. |
generalnie na tych 20" zajefajnie jedzie się po autostradzie, za to jazda katowicką, to było serce na ramieniu. auto nie potrafiło utrzymać toru jazdy w koleinach, a na nierównościach też było mało stabilne przy prędkościach przelotowych. na 16" niemal nie musiałem kierownicy trzymać, auto samo utrzymuje tor jazdy. jazda na 16" w porównaniu z 20" była jak bajka na katowickiej. a do autostrady najbliższej ze stolicy mam 80km
a może to tylko kwestia tego, że opony założone są 275/45. może korzystniej będzie po prostu zmienić gumy na 265/50. jest szansa, że ten centymetr szerokości zrobi wielką różnicę. jakiś mało zdecydowany coś jestem |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 11:30
|
|
|
gildor napisał/a: | felgi są Mitsubishi i pasują idealnie | Nie bede sie spieral ale to nie sa felgi Mitsubishi. A ze pasuja to tylko sie cieszyc bo nie zawsze felgi aftermarketowe sa odpowiednio dobierane, nie wspomne juz o homologacji. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 11:38
|
|
|
Gene napisał/a: | Nie bede sie spieral ale to nie sa felgi Mitsubishi. A ze pasuja to tylko sie cieszyc bo nie zawsze felgi aftermarketowe sa odpowiednio dobierane, nie wspomne juz o homologacji. |
no nie ja je kupowałem, więc w polemikę wdawać się nadmierną też nie zamierzam. takie miałem z autem. może tylko dekielki są mitsu, nie wiem. w każdym razie made in japan na nich stoi. no i innych bardziej oryginalnych nie mam a chętnie bym miał w zamian
a co do homologacji, to niemcy mają wiekszego pierdolca na tym punkcie niż polacy, a one sa wpisane w brief auta i jest TUV na to, wiec wicie, rozumicie.
niemniej to tak lekko OT się mi tu robi |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 11:58
|
|
|
Jak masz kase i auto z czarnego nie zjezdza to kup 17 lub 18. Jesli jednak Pajero ma byc uzytkowane "zgodnie z przeznaczeniem" to raczej 16". |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 12:07
|
|
|
Gene napisał/a: | Jak masz kase i auto z czarnego nie zjezdza to kup 17 lub 18. Jesli jednak Pajero ma byc uzytkowane "zgodnie z przeznaczeniem" to raczej 16". |
masz rację i tego się będę trzymał.
ale ja nie wiem czy akurat to pajero ma przeznaczenie aż takie, jakie wydaje się że powinno mieć za dużo ma plastiku na dole i nie za duży prześwit jak na latanie po ciężkim terenie no i samonośne zawieszenie. no ale ok więcej niż w koła, trzeba zainwestować w wysłanie go w duże błoto.
niemniej, zdecyduję się chyba na pomysł, bo przeciez 16" mam i ich się nie pozbywam, więc w razie pomysłu na wlot w błoto, mam drugie koła i miał będę.
[EDIT]
tak patrzę na ceny opon i wybór 18" jest większy niż 16". a ceny wcale nie wyższe. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 14:18
|
|
|
gildor napisał/a: | tak patrzę na ceny opon i wybór 18" jest większy niż 16". a ceny wcale nie wyższe |
moze, ja dawno nie porownywalem cen, generalnie 31" opona byla tansza od 32" a jak jest w tym przypadku to juz napisales.
gildor napisał/a: | no i samonośne zawieszenie |
samonosna konstrukcje i niezalezne zawieszenie
gildor napisał/a: | nie za duży prześwit jak na latanie po ciężkim terenie |
Ja nie wspominalem o ciezkim terenie, raczej totalna turystyka. Wystarczy kamienista szutrowka lub podmokla laczka i jazda na szosowkach sie skonczy. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 14:24
|
|
|
Gene napisał/a: | Ja nie wspominalem o ciezkim terenie, raczej totalna turystyka. Wystarczy kamienista szutrowka lub podmokla laczka i jazda na szosowkach sie skonczy. |
hehe, no doooobra. generalnie właśnie dlatego kupiłem co kupiłem. wyprowadziłem się na wieś, a tegoroczna zima mnie nieco dobiła.
wracając do cen, to może opony nie są diametralnie różne w cenie, ale felgi i owszem. wychodzi na to, że trudno będzie mi zamienić te 20" na jakiekolwiek inne, ale spróbuje. nie zamierzam na nich zarobić, chce mieć normalne w miare koła na zmiane. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 14:41
|
|
|
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 14:43
|
|
|
piaukne do tego potrzebowałbym jeszcze trzeci komplet kół zimowe, letnie i wkrzaczne |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2010, 15:58
|
|
|
Ja mam dwa zima / lato no ale auto tylko troche z czarnego zjezdza |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jamilano
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III '04 3.2 DiD
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-05-2010, 21:01 opony
|
|
|
Gene,
jak te opony sprawują się na czarnym i przy wyższych prędkościach ? |
|
|
|
 |
lagerboy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: karpacz
|
Wysłany: 14-05-2010, 22:25
|
|
|
koleszka GENE niby pomogl tyle razy ale o kolach to zielonego pojecia nie masz.. w salonach niemieckich w kazdym aucie wiekszym niz kompakt jako wyposazenie dodatkowe mozna wybrac wieksze fele.. w roku 2001 wpisywalo sie to w brief.. teraz jest to wpisane oryginalnie i zazwyczaj w autach osobowych jest to o 2 cale wiecej niz oryginalnie.. pajero Gildora wyjechalo z salonu niemieckiego wlasnie na 20 i nie jest to jedyne auto na tych felach.. ja na zywo widzialem juz trzy i z 10 w ogloszeniach.. felgi to oryginalny wyrob borbeta i jest dopasowany tylko i wylacznie do pajero.. rozstaw srob jak i srednica piasty i et... tak jak klucz do kol ktory jest w zestawie do tych wlasnie felg.. wszystko oryginalnie zapakowanie przez mitsubishi.. takze rozmiar 295.45.20 jest identyczny obwodem jak oryginalne 265.70.16 i nie oklamuje na predkosci.. tak ze jak bys chcial poczytac troszke grubiej na ten temat to moge sluzyc pomoca..
[ Dodano: 14-05-2010, 22:27 ]
a fele polecam wystawic na allegro.. jak moje auto tam bylo to mialem z 5 telefonow o same felgi.. tak ze zainteresowanie jest.. |
_________________ michas
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2010, 22:32
|
|
|
lagerboy napisał/a: | takze rozmiar 295.45.20 jest identyczny obwodem jak oryginalne 265.70.16 i nie oklamuje na predkosci.. tak ze jak bys chcial poczytac troszke grubiej na ten temat to moge sluzyc pomoca.. |
ale tam były 275 nie 295. |
|
|
|
 |
|