Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Spalanie stukowe...
Autor Wiadomość
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 28-06-2010, 19:12   [C52A 1.5] Spalanie stukowe...

Witam.
Temat został wcześniej umieszczony na Coltmanii, niestety nikt nie był mi w stanie pomóc. Liczę, że może tutaj znajdzie się ktoś kto będzie wiedział o co chodzi.

Otóż auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać. Próbując różnych technik znalezionych w Internecie oraz własnych próbach wykonywałem różne operacje żeby wyeliminować spalanie stukowe. Między innymi wymieniłem rozrząd sprawdzając czy jest dobrze ustawiony na znacznikach, ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu na 5*BTDC bez sterowania elektronicznego, wymieniłem aparat zapłonowy, świece, filtr paliwa. Żadne z tych zabiegów nie poprawiły pracy silnika...

Czy ktoś miał już może podobny problem albo wie jak przywrócić prawidłową pracę mojemu silnikowi?

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 07:27   

próbowałeś na paliwie 98 oktanów? jeśli tak, to coś musiało się w środku urwać... albo inna patologia w stylu kończąca się pompa oleju
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 29-06-2010, 09:53   

No właśnie o to chodzi że lałem 98 z różnych stacji i nic nie pomagało...Muszę znaleźć chwilę żeby podjechać do mechanika sprawdzić ciśnienie sprężania i wyregulować zawory. Uwielbiam takie "inne patologie" kiedy nie wiesz gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu...
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 10:44   

no bo to niestety wróżenie z fusów - jeśli silnik pracuje (poza tym) w miarę OK, testy elektroniczne nie dają odpowiedzi, to niestety trzeba rozbierać silnik i też nie ma gwarancji powodzenia
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 29-06-2010, 12:36   

Cytat:
auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać


Nie chcę krakać, ale stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki. Jak będziesz mierzył ciśnienia na cylindrach to zmierz też ciśnienie oleju na gorącym silniku. Nie wiem jakie powinno być nominalne niestety. Może Krzyzak, wie???
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 13:36   

rus_one napisał/a:
stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki

to miałem na myśli pisząc o końcu pompy oleju - to ona powinna utrzymywać film na panewkach...
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 29-06-2010, 15:22   

Czyli sugerujecie, że to stukanie nie pochodzi z cylindrów tylko z panewek? Da się wymienić panewki w tym silniku od dołu, nie rozbierając go?
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 29-06-2010, 19:54   

Korbowodowe pewnie się da, ale główne to już nie za bardzo. Chociaż znam gościa co wymienił, z tym że do montażu potrzebował młotka i przecinaka- czyli nie polecam :mrgreen:
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 29-06-2010, 20:54   

Hmm...no to nie skorzystam:P Kurcze to będę musiał się jutro skontaktować z mechanikiem i dowiedzieć się ile by taka impreza kosztowała...Mam nadzieję, że to będzie rozwiązaniem mojego problemu, chociaż z drugiej strony jak gość będzie musiał rozebrać silnik to od razu wyczyści cylindry i tłoki z nagaru, podobno to też może być przyczyną spalania stukowego.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.