Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[PajeroI] Sprzęgiełka automatyczne jaka zasada działania
Autor Wiadomość
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
  Wysłany: 21-12-2009, 20:42   [PajeroI] Sprzęgiełka automatyczne jaka zasada działania

Witam
Jak w temacie czy ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działają sprzęgiełka przedniego napędu
 
 
 
axxxr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 td
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Kalisz Pomorski
Wysłany: 18-01-2010, 11:27   

podobnie jak bendiks w rozruszniku - pod wpływem obrotu ośki napędowej względem koła zazębia się wieloklin. Rozłączeni następuje jak koło względem osi obraca się w drugą stronę. Teoretycznie więc cofając samochód do tyłu powinny się rozłączać ale jeżeli są zazębione i to jeżeli natrafią na opór to również i przód ciągnie na wstecznym biegu.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 20-01-2010, 16:53   

axxxr napisał/a:
podobnie jak bendiks w rozruszniku - pod wpływem obrotu ośki napędowej względem koła zazębia się wieloklin. Rozłączeni następuje jak koło względem osi obraca się w drugą stronę. Teoretycznie więc cofając samochód do tyłu powinny się rozłączać ale jeżeli są zazębione i to jeżeli natrafią na opór to również i przód ciągnie na wstecznym biegu.


a co to jest bendiks? w rozruszniku o sterowaniu elektromagnetycznym nie występuje taki element!
 
 
grzesiek mic 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: Garbatka Letnisko
Wysłany: 16-02-2010, 18:49   

bendiks występuje we wszystkich rodzajach rozruszników jest część która zazębia rozrusznik z kołem zamachowym zasada działania jest taka sama jak w kole rowerowym może nie najnowszej generacji ale marki Ukraina na pewno - między dwoma odpowiednio dopasowanymi elementami umieszczone sa wałki stalowe i one spinają przy obrocie całe ustrojstwo
_________________
grzesiekmic
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-02-2010, 23:02   

grzesiek mic napisał/a:
bendiks występuje we wszystkich rodzajach rozruszników jest część która zazębia rozrusznik z kołem zamachowym zasada działania jest taka sama jak w kole rowerowym może nie najnowszej generacji ale marki Ukraina na pewno - między dwoma odpowiednio dopasowanymi elementami umieszczone sa wałki stalowe i one spinają przy obrocie całe ustrojstwo


poczytaj a się dowiesz - tylko nie Adama Słodowego!!!

Bzdury wypisujesz!!!

A z tym kołem to przeginasz - w starych rowerach był mniej zbliżony w efektach działania do ZESPOŁU SPRZĘGAJĄCEGO ROZRUSZNIKA, mechanizm niż w nowych. Rozrusznik nie ma hamulca.

[ Dodano: 16-02-2010, 23:04 ]
ps.: bendiks występuje w rozrusznikach (TYLKO!!!) bezwładnościowych
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-02-2010, 23:15   

polaff napisał/a:
grzesiek mic napisał/a:
bendiks występuje we wszystkich rodzajach rozruszników jest część która zazębia rozrusznik z kołem zamachowym zasada działania jest taka sama jak w kole rowerowym może nie najnowszej generacji ale marki Ukraina na pewno - między dwoma odpowiednio dopasowanymi elementami umieszczone sa wałki stalowe i one spinają przy obrocie całe ustrojstwo


poczytaj a się dowiesz - tylko nie Adama Słodowego!!!

Bzdury wypisujesz!!!

A z tym kołem to przeginasz - w starych rowerach był mniej zbliżony w efektach działania do ZESPOŁU SPRZĘGAJĄCEGO ROZRUSZNIKA, mechanizm niż w nowych. Rozrusznik nie ma hamulca.

[ Dodano: 16-02-2010, 23:04 ]
ps.: bendiks występuje w rozrusznikach (TYLKO!!!) bezwładnościowych
podaj wyjaśnienie... Twoje posty niewiele wniosły
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-02-2010, 23:26   

tomusn napisał/a:
polaff napisał/a:
grzesiek mic napisał/a:
bendiks występuje we wszystkich rodzajach rozruszników jest część która zazębia rozrusznik z kołem zamachowym zasada działania jest taka sama jak w kole rowerowym może nie najnowszej generacji ale marki Ukraina na pewno - między dwoma odpowiednio dopasowanymi elementami umieszczone sa wałki stalowe i one spinają przy obrocie całe ustrojstwo


poczytaj a się dowiesz - tylko nie Adama Słodowego!!!

Bzdury wypisujesz!!!

A z tym kołem to przeginasz - w starych rowerach był mniej zbliżony w efektach działania do ZESPOŁU SPRZĘGAJĄCEGO ROZRUSZNIKA, mechanizm niż w nowych. Rozrusznik nie ma hamulca.

[ Dodano: 16-02-2010, 23:04 ]



ps.: bendiks występuje w rozrusznikach (TYLKO!!!) bezwładnościowych
podaj wyjaśnienie... Twoje posty niewiele wniosły
:lol:


poszukam książek z technikum (nie wiem czy jeszcze mam to było dawno temu) i wkleję skany. Dokładnie pamiętam jak w mojej szkole nauczyciele przedniotów technicznych wpajali nam by nie używać gwarowych wysprzęglików i bendiksów (tych drugich tylko w przypadku bezwładnościowych rozruszników można) bo w rozmowach na tematy techniczne ważna jest precyzja nazewnictwa.

Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym słyszałem jak klient chciał kupić wysprzęglik, a młody sprzedawca w głupawym i zmieszanym uśmiechem na twarzy zapytał "co to takiego?"

O to mi właśnie chodzi.


Ny chyba, że pytasz jaka jest różnicą między rowerową piastą samohamowaną, a wielotrybem z zapadkowym mechanizmem i jak to sie ma do rozrusznika i sprzęgów piast 8) :lol:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-02-2010, 23:49   

polaff napisał/a:
poszukam książek z technikum (nie wiem czy jeszcze mam to było dawno temu) i wkleję skany. Dokładnie pamiętam jak w mojej szkole nauczyciele przedniotów technicznych wpajali nam by nie używać gwarowych wysprzęglików i bendiksów (tych drugich tylko w przypadku bezwładnościowych rozruszników można) bo w rozmowach na tematy techniczne ważna jest precyzja nazewnictwa.

Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym słyszałem jak klient chciał kupić wysprzęglik, a młody sprzedawca w głupawym i zmieszanym uśmiechem na twarzy zapytał "co to takiego?"
cieszę się że jest fachowiec na forum, i do tego chętny do pomocy.

wiele osób, nawet pracujących w motoryzacji (sam przypadkowo jestem sprzedawcą w hurtowni) posługuje się nazwami potocznymi lub upraszczającymi. ciężko faktycznie czasem zrozumieć. ale myślę że trzeba być wyrozumiałym i nie wymagać za wiele.
Liczę na wyjaśnienie działania "sprzęgiełek przedniego napędu" gdyż o to chodzi w tym temacie

[ Dodano: 16-02-2010, 23:51 ]
polaff napisał/a:
Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym słyszałem jak klient chciał kupić wysprzęglik, a młody sprzedawca w głupawym i zmieszanym uśmiechem na twarzy zapytał "co to takiego?"
no ja bym zapytał czy chodzi o siłownik sprzęgła, ale co klient chciał to nie wiem
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-02-2010, 00:00   

tomusn napisał/a:
polaff napisał/a:
Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym słyszałem jak klient chciał kupić wysprzęglik, a młody sprzedawca w głupawym i zmieszanym uśmiechem na twarzy zapytał "co to takiego?"
no ja bym zapytał czy chodzi o siłownik sprzęgła, ale co klient chciał to nie wiem


Właśnie dlatego się czepiam i dlatego popieram belfrów starej szkoły bo siłownik zrozumie chyba każdy jak kupowałem do pojary i poprosiłem o siłownik to w sklepie nikt nie pytał co to, a o to chyba chodzi w tematach technicznych. Niedomówienia dość drogo mogą kosztować a zwrotów często nie przyjmują. Ale dosyć kasztanienia w temacie.

A sprzęgi trzeba rozebrać by zakumać:)

[ Dodano: 17-02-2010, 00:00 ]
ja nie umie tłumaczyć bez rysunków :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-02-2010, 22:58   

racja, bez rozebrania ciężko zrozumieć,

w skrócie: w manualnych sprzęgach masz na piastach kółko które musisz przekręcić ręką, a wewnątrz krzywki tego kółka przesuwają zębatkę, która zazębia się z zębatką półosi i masz koło zblokowane z półosią,

przy automatycznych sprzęgach funkcję twojej ręki przekrecającej to kółko przejmuje sama półoś, czyli: wrzucasz napęd na 4 koła, ruszasz do przodu, półoś wykonuje ruch skrętny względem koła i jak wyżej krzywki (tutaj już na tzw. sprzęgiełku oporowym dociśniętym sprężyną - bo nie ma ręki) przesuwaja zebatkę powodując zapięcie napędu, gdy potem wrzucasz bieg wsteczny to obracająca się półoś wypina spowrotem zębatkę, odłącza napęd i dalej obracając się zapina na wsteczny,

pominąłem tu parę sprężynek, tulei łożyskowych, podkładek itp. jeśli się mylę to mnie poprawcie, a jesli to za mało informacji to polecam już tylko tzw. "zrób to sam" pana Słodowego, czyli rozbierz, sprawdź, spróbuj przy tym zrozumieć zasadę działania... :lol:

pozdrawiam
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 14-03-2010, 10:35   

PROŚBA!!! Witam, potrzebuję zdjęcia jak wygląda sprzęgiełko automatyczne od strony łożyska piasty. Czy wypustki są do wnętrza sprzęgiełka, czy do łożyska piasty? Cały czas kręcą mi się półosie, więc wnioskuję, że ktoś to wcześniej źle złożył. Na rysunku z instrukcji serwisowej(tym w wersji angielskiej)akurat tego nie widać. Dzięki.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 14-03-2010, 12:58   

dmalarz napisał/a:
PROŚBA!!! Witam, potrzebuję zdjęcia jak wygląda sprzęgiełko automatyczne od strony łożyska piasty. Czy wypustki są do wnętrza sprzęgiełka, czy do łożyska piasty? Cały czas kręcą mi się półosie, więc wnioskuję, że ktoś to wcześniej źle złożył. Na rysunku z instrukcji serwisowej(tym w wersji angielskiej)akurat tego nie widać. Dzięki.


może moje zdjęcia CI pomogą, choć nie są dokładną odpowiedzią na twoją prośbę:
zerknij tu:

zdjęcia wnętrza sprzęgów
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 14-03-2010, 14:56   

Niestety nie widać tego o co mi chodzi, ale wielkie dzięki.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-03-2010, 18:55   

dmalarz napisał/a:
czy do łożyska piasty?
do łożyska piasty->> odwrotnie zakładając jest bardzo ciężko dokręcić nakrętkę. Przed montażem a konkretnie podaniem smaru umyj dokładnie i zobaczysz gdzie powinny wejść "wypustki"
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 14-03-2010, 20:35   

Dzięki. Ale jak piszesz, że do łożyska piasty, to co mam niby zobaczyć w sprzęgiełku? Gdyby wypustki były do sprzęgiełka, to po umyciu coś bym zobaczył. Sorry, że nie chce mi to wejść do głowy, ale szukam przyczyny, że się nie rozłączają. Ani jedno, ani drugie. Cały czas się kręcą półosie, a zdarzało mi się jechać 140 (oczywiście na autostradzie w Niemczech 8) ). No i może coś się rozwalić, no i zużycie paliwa wzrasta. Już mi chyba po raz drugi padło łożysko igiełkowe na półosi przy piaście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.