[MSS ALL] Tylne zawieszenie - dziwne efekty trakcyjne |
Autor |
Wiadomość |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2008, 20:51 [MSS ALL] Tylne zawieszenie - dziwne efekty trakcyjne
|
|
|
Cześć.
Od jakiegoś czasu mam dziwne efekty w postaci "bujania" się tyłu samochodu w płaszczyźnie poziomej przy przejechaniu przez jakąś nierówność. Dodatkowo w zakrętach mam dziwne wrażenie jakby tył próbował wyprzedzić przód. Geometria sprawdzona - drobna korekcja , amortyzatory sprawdzone - OK. Podejrzewam że to coś w zawieszeniu się pokitrało. Tylko co - może ktoś miał podobne efekty - może to który z wahaczy czy może tuleje met - gumowe - co zminieć żeby zawieszenie zyskało dawną stabilność. Prosze o pomoc bo nie za pewnie się czuję za kierownicą nie przewidywalnego samochodu. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 10-10-2008, 09:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2008, 21:41
|
|
|
Jeżeli to będą tuleje, to podczas jazdy po nierównościach będziesz słyszał stuki |
_________________
 |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2008, 14:19
|
|
|
Nic nie stuka |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2008, 11:23
|
|
|
a ja się dopiszę do tematu choć mam inne dziwne efekty:
co jakiś czas w prawym tylnym kole mam takie jakby "brzdęknięciem" jak by sprężyna z czegoś zeskakiwała, mechanik nic nie stwierdził ale dalej brzdęka |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2008, 21:40
|
|
|
U mnie też to jest - pojwiłao się zanim wystąpiły kolejne "bajery" opisane wcześniej. Ktoś tu mi napisał że to piasek i inny syf miedzy sprężyną a jej łożyskiem się zgniata i takie to daje efekty. Podobno co niektórzy zakładaja na sprężynę gumowy wąż co powino pomóc - Ciekawe dlaczego dopiero po 4 latach zaczął piasek strzelać a wcześniej nie? |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2008, 22:53
|
|
|
a to racja mój MSS to grudzień 2003, pierwsza rejestracja to styczeń 2004 |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2008, 13:22
|
|
|
Witam
Te brzdekniecia to prawdopodobnie paliwo w zbiorniku wyraznie słyszalne w kazdym MSS.
Jesli chodzi o bujanie tyłu to jesli jest to auto w wersji 98-02 to zawieszenie do najsztywniejszych nie nalezy zdarza sie ze czasem mozna obetrzec tylnym tłumikiem o koleine ,nie ma sie co oszukiwac sportowe auto to nie jest,jesli chodzi o wersje po face liftingu zawieszenie jest sztywniutkie i prowadzi sie jak po szynach jesli jest cos nie tak i buja to wina lezy tylko w amortyzatorach badz w za lekkim tyle, proponuje obciazyc np dwoma pasarzerami z tyłu i sprawdzic czy sie trakcja polepszy , no chyba ze z tyłu chamulce sa jakies nie takie to tez moze dzialac przy chamowaniu jakby cie chcial tył wyprzedzic .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2008, 14:58
|
|
|
w/g mnie paliwo to to nie jest ponieważ czy pełny czy pusty zbiornik efekty dźwiękowe są takie same |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2008, 18:03
|
|
|
Racja - dźwięki występują bez względu na zapełnienie zbiornika takie same . |
|
|
|
 |
mitch [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2008, 14:39
|
|
|
U mnie po wymianie wahaczy z tyłu (te najmniejsze z trzech) tył zaczął żyć własnym życiem. Momentami bałem się już skręcać. Pomogło ustawienie zbieżności. W Wa-wie polecam na Bokserskiej zakładzik. Drogo (160 pln) mnie to kosztowało, ale warto. |
|
|
|
 |
dario251 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:04
|
|
|
Witam. te "brzdęknięcia" to sprężyna o amorek, przy lekko padniętych sprężyna nie pracuje ona w pionie tylko ma lekkie boczne ugięcie.(wiem coś o tym bo ze 2 miechy szukałem co brzęczy i znalazłem ) zobacz czy nie masz obtartego amorka lub sprężyny od strony wew. |
|
|
|
 |
Radio1910
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-04-2009, 11:01 MSS 1.3 2000
|
|
|
Witam.U mnie powód pukania z tyłu z prawej strony zdjagnozowano wyrobione tuleje waczacza poprzecznego dolnego.Teraz sie zastanawiam czy kupić cały wachacz (duży koszt 345 zł.)czy same tuleje jeżeli da się je w tym wachaczu wogóle wymienić.Może ktoś w Łodzi ma namiar na dobrego speca od tych spraw? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-04-2009, 11:46 Re: MSS 1.3 2000
|
|
|
Radio1910 napisał/a: | Witam.U mnie powód pukania z tyłu z prawej strony zdjagnozowano wyrobione tuleje waczacza poprzecznego dolnego.Teraz sie zastanawiam czy kupić cały wachacz (duży koszt 345 zł.)czy same tuleje jeżeli da się je w tym wachaczu wogóle wymienić.Może ktoś w Łodzi ma namiar na dobrego speca od tych spraw? Pozdrawiam |
W Łodzi nie znam. Za to proponuje w Zgierzu podjechać na Łęczycką 10. Sklep + warsztat. Szybko, miło i solidnie. Chociaż nie tanio. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 16-04-2009, 07:54
|
|
|
Na Allegro są tuleje obu wahaczy (bo są takie same) do DiDa po 50 zł za komplet czyli 2 wahacze x 2 strony = 200 zł. Czeka mnie ten wydatek |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2009, 15:24 Re: MSS 1.3 2000
|
|
|
Radio1910 napisał/a: | Witam.U mnie powód pukania z tyłu z prawej strony zdjagnozowano wyrobione tuleje waczacza poprzecznego dolnego.Teraz sie zastanawiam czy kupić cały wachacz (duży koszt 345 zł.)czy same tuleje jeżeli da się je w tym wachaczu wogóle wymienić.Może ktoś w Łodzi ma namiar na dobrego speca od tych spraw? Pozdrawiam | da sie. U nas były wymieniane w żadnym wyspecjalizowanym w tym warsztacie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|