Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny |
Autor |
Wiadomość |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 18-05-2010, 20:16 Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny
|
|
|
Wiem, że temat się powtarza, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Otóż, na stacji diagnostycznej, na szarpakach wniknęły mi dwie niewielkie usterki.
Pierwsza to luz na prawej końcówce drążka kierowniczego. Niby prosta rzecz, ale jak przekopałem temat, to okazało się, że mimo tego, że w katalogu jest napisane o pasowaniu końcówek z S40/V40 to nie pasują jednak.
Chciałbym wymienić na jak najlepszą (może 555 ? ), ale nie bardzo wiem jaką kupić.
Nie chciałbym, żeby okazało się że kupiłem nie takie coś i muszę czekać na dobrą część.
Druga sprawa to coś co określiłbym drążek reakcyjny tylnego zawieszenia.
Tulejka lekko przeskakuje i nadaje się do wymiany.
W manualu okazuje się, że ten element występował w dwóch wersjach komfort i sport. A u mnie jest jeszcze inny
Też chciałbym kupić jak najlepszy.
Oba elementy najprawdopodobniej będę kupował w IC.
Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono:
Też chciałbym się dowiedzieć, czy jak będę kupował to nie zrobię błędu i nie kupię niewłaściwego.
I pytanie na koniec, czy oba elementy warto wymienić symetrycznie, czy tylko te uszkodzone?
No i czy po wymianie muszę jechać na ustawienie zbieżności?
Domyślam się że tak.
Jakby ktoś mógł mi pomóc to będę zobowiązany. Najlepiej jakbym dostał link do konkretnych produktów, wtedy wiedziałbym co kupić. |
|
|
|
 |
krak
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-05-2010, 10:17
|
|
|
Miałem podobny problem. W przednim zawieszeniu musiałem wymienić prawą końcówkę i lewy drążek. Dla pewności i wewnętrznego spokoju zmieniłem wszystko-dwie końcówki o dwa drążki (mechanik powiedział mi, że drążki nie koniecznie obydwa ale końcówki najlepiej parami). Kupiłem najdroższy zamiennik czyli "555". Odczucia po wymianie, bardzo dobre, wcześniej auto było jakby "rozklepane z przodu" teraz jest sztywne jak po wyjechaniu z salonu. Dodam, że przejechałem na tym już 40tys. i jest w jak najlepszym porządku. Drążek "555" 100zł końcówka "555" 67zł. Oryginalny drążek około 350zł końcówka 200zł. Jeżeli chodzi o "mnogość" zawieszeń to są tylko i wyłącznie dwie odmiany (przynajmniej te sprzedawane na rynku Europejskim) komfort (samochody z silnikiem 1.6) i sport (2.0 DOHC). Łącznik o którym mówisz też zmieniałem ale jakieś 60tys. temu. Robiłem to w ASO bo nie mogłem jeszcze wtedy znaleźć zamiennika i kosztowało mnie to chyba 800zł z wymianą. |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 22-05-2010, 20:36
|
|
|
Końcówki drążków dzisiaj wymieniłem.
Godzinka pracy na świeżym powietrzu i dałem radę...
SAM
Po przełożeniu obu stron (kupiłem 555) odczucia trochę lepsze jak przed wymianą.
Co ciekawe zamiennik w postaci 555 jest dokładnie takiej samej długości jak oryginał, więc przy delikatnym ruszeniu nakrętki kontrującej można bardzo precyzyjnie ustawić koła i zbieżność będzie tylko formalnością.
Auto jakby precyzyjniejsze.
Przy okazji przestawiłem nabę o jeden ząbek, bo od kiedy mam auto jakby była kierownica skręcona
I jest git
Co do łącznika stabilizatora... Niestety zamiennika nie ma, tylko oryginał.
W ASO krzyknęli mi cenę ~250PLN.
I tu miła niespodzianka, na dzień dobry 10% zniżki.
Ukłon w stronę klienta.
Muszę powiedzieć, że po raz kolejny miło mnie zaskoczyli.
Kupię u nich, ale najpierw muszę inne wydatki zaliczyć |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2010, 07:58
|
|
|
Radowan napisał/a: | Co do łącznika stabilizatora... Niestety zamiennika nie ma, tylko oryginał.
W ASO krzyknęli mi cenę ~250PLN. |
Ja wymieniałem łącznik stabilizatora. Znalazłem zamiennik firmy 555. Koszt ok 80zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 25-05-2010, 11:04
|
|
|
A mógłbyś mi podać namiar na tą część?
Bo w IC szukałem i nie mieli |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2010, 13:42
|
|
|
Namiary wysłałem na PW. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 25-05-2010, 15:20
|
|
|
Niestety i tam cena była wysoka.
Bo i tam mi powiedziano, że tylko i wyłącznie oryginał jest i żadnych zamienników.
Za łącznik cena 210PLN.
Numer części dla zainteresowanych MN100109
Jak się zdecyduję to najprawdopodobniej u nich wezmę.
Jednak poszukałem i znalazłem same tuleje na Ukrainie za 1hr/szt.
Jeżeli cena z przesyłką będzie fajna to kto wie, może zregeneruję stare.
Sam łącznik w rosyjskim sklepie kosztuje około 25$.
Jeszcze muszę przeliczyć.
Poinformuję na pewno i jak się uda to może będzie to dobre źródło dla wszystkich MM |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2010, 22:12
|
|
|
Mówimy o łączniku stabilizatora na przód? - Taka długa śruba z 4 gumami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 25-05-2010, 23:04
|
|
|
Nie
Mówimy o tylnym zawieszeniu.
To wygląda dokładnie jak na zdjęciu (pręt z dwoma tulejami i gumowymi wkładkami). |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2010, 23:15
|
|
|
To przez przypadek Cię w błąd wprowadziłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lechu48
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 14 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 11-05-2012, 20:55
|
|
|
Potrzebuje pomocy gdzie kupić całe drążki reakcyjne do tyłu bądź same tuleje drążków. Jaki koszt?? Samochód to Lancer 2.0 Sport kombi, 2003 rok. Czy po wymianie drążków trzeba ustawić kąty i zbieżność?? Proszę o szybka odpowiedź. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:09
|
|
|
http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
Po wymianie trzeba skontrolować geometrie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lechu48
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 14 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 17-05-2012, 15:05
|
|
|
Dzięki za kontakt , a może ktoś posiada inny? Cena w serwisie 258 zł sztuka Element ten jest nazywany "łącznikiem" a nie drążkiem reakcyjnym |
|
|
|
 |
|