Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] czy zniszczyłem świecę?
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 15:07   [CAxA] czy zniszczyłem świecę?

Witam,
w czoraj ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy (bo instalacja LPG) i jakoś mi nie szło. W sumie swieca dostała ok. 4-5 udeżeń żeby dobrze zacisnąć pręcik na szczelinomierzu. Z tym że stało się coś następującego - sorry za nazewnictwo, ale nie wiem jak to opisać lepiej. Jak jest sobie świeca i jest tam ten dzyndzel który się dobija w dół żeby np zmiejszyć przerwę, pod nim jest taki obydowany jakimś białym twożywam owalny chyba metalowty słupek - może elektroda nie wiem. I ten metalowy słuchap wystaje ponad tą białą obudowę jakies 2-3 mm, a mi się trochę bardziej wbił jak by do środka i teraz wystaje 1 mm. Jest tak tylko na jednej świecy, na pozostałych udało się bez takiej szkody. Samochód chodzi normalnie, ale czy może to być jakiś problem??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-07-2010, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2010, 15:15   

Chyba jednak uszkodziłeś tę świecę i być może pozostałe też. Jeśli już zmniejszasz przerwę to rub to bez szczelinomierza a jedynie nim potem sprawdź. Mógł pęknąć izolator właśnie tej środkowej elektrody.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2010, 15:22   

tttwm napisał/a:
w czoraj ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy
O wow jak to przeczytałem to pierwszą mysla było, że tłoki uderzyły w elektrody :D Chyba raczej ustawiałeś przerwę na 0,8 mm.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 15:30   

Nie źle mnie zrozumiałeś, przerwę faktycznie ustawiłem na 0,8 mm, ale świeca wygląda tak jest sobie na górze ten wygięty dzyndzel który się dogina w dół żeby ustawić przerwę, a pod nim taki wysunięty metalowy kawałek czegoś i między tym a tym dzyndzlem powinna skoczyć iskra, i mi to metalowe coś na dole tak jak by wbilo się bardziej w świecę. Wczesneij wystałwało to 3 mm, a teraz wystaje 1 mm (bo jest w jakiejś osłonce) kurde nie wiem dokładnie jak to wytłumaczyć, a w robocie nie mogę edytować i wstawić żadnej fotki.

OO. Na tej fotce http://www.infosamochody....a_zaplonowa.jpg
jest 1 i 3. w 3 stukałem żeby dogiąć w dół, i przez przypadek wbiłem głębiej to co jest oznaczone jako 1. To 1 jest w jakiejś obudowie białej i wczesniej wystawąło 3 mm ponad tą biała obudowę, a teraz 1 mm o to mi chodziło.

[ Dodano: 30-06-2010, 15:32 ]
Hugo napisał/a:
Chyba raczej ustawiałeś przerwę na 0,8 mm.

hahaha faktycznie padłem i to dwa razy to samo napisałem.

Oczywiście chodziło o 0,8 :P
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 30-06-2010, 16:18   

Na gaz powinieneś mieć ustawioną przerwę 0.9mm a nie 0.8. Poprawny zakres dla silnika 4G92 to 0.9-1.1mm. Świece radzę wymienić. Jak chcesz doginać to u mnie najłatwiej się to robiło łapiąc kombinerkami za gwint i elektrodę ujemną. Tylko jak to zrobisz nieumiejętnie to możesz uszkodzić gwint. Stukania świecą w cokolwiek nie polecam:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 18:41   

ok, tą jedną co mi się tak jak by wbiła wymienię, ale mam pytanko, czy jeśli ustawiłem sobie 0,8mm to mogę je rozgiąć i ustawić 0,9? czy oznacza to że muszę kupować zupełnie nowy komplet?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 30-06-2010, 20:21   

tttwm napisał/a:
czy jeśli ustawiłem sobie 0,8mm to mogę je rozgiąć i ustawić 0,9?

Pewnie że możesz:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 21:25   

ok w takim razie jutro wieczorem jak wrócę z pracy i samochód sobie ostygnie to zrobię to. Chyba nic takiego się nie stanie przez tą 0,1 mm różnicy
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2010, 21:29   

tttwm napisał/a:
sorry za nazewnictwo, ale nie wiem jak to opisać lepiej.


Obejżyj i posłuchaj a dużo się dowiesz :D
http://www.ngkntk.pl/file...nu.html?lang=pl

a świeca na złom :cry:
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 23:20   

tttwm napisał/a:
ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy


:banghead: A co z normalną świecą i normalną fabryczną przerwą jest nie tak ?
Świecę wyrzuć. Najlepiej kup cały komplet i nie wal w nie młotkiem ;) :twisted:
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 07:21   

Maretzky85 napisał/a:
przerwą jest nie tak ?


LPG - 0,9 mm
Fabryczna 1,1 mm
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 08:05   

Nadal - co z przerwą fabryczną jest nie tak ?
Nie ma czegoś takiego, że LPG to 0,9. Tak samo, że niby świece 3 czy 4 elektrodowe są niby super lepsze.
A jak już koniecznie chcesz mieć przerwę mniejszą, to są świece dla naiwniaków ze zmniejszoną przerwą ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 08:13   

Ok kłucić się nie będę bo bazuję na waszej wiedzy, tylko że nie w jednym temacie na forum było o tym pisane że do LPG trzeba zmieniejszyć przerę świecy, nawet w ostatnim warsztacie w którym miałem wymieniane swiece przy innej robocie (warsztat mitsubishi polecany na forum gdzies koło al. Krakowskiej - nie pamiętam dokładnie) też ustawili mi mniejszą przerwę.

Odnośnie mniejszej przerwy na świecy przy LPG niech się może wypowie ktoś kto wie czemu takowa ma być, ja tylko podejrzewam że ma to ułatwić zapłon mieszanki która z racji gazu ma może gorsze włąsciwości niż przy benzynie.

Maretzky85 napisał/a:
niby świece 3 czy 4 elektrodowe
tutaj raczej nie chodzi o to ile mają elektrod, za naiwniaka się nie uważam, ale z własnego doświadczenia wiem że jest różnica między świecami zwykłymi i przeznaczonymi do LPG.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 08:22   

tttwm napisał/a:
jest różnica między świecami zwykłymi i przeznaczonymi do LPG.

To dlaczego kupujesz normalne i je przerabiasz zamiast kupić od razu takie przeznaczone do LPG, które tak na prawdę różnią się tylko odstępem od elektrody.
Sprawdzałeś chociaż jak chodzi silnik bez majstrowania ze świecami ?
Nie? to ja Tobie podpowiem - dokładnie tak samo :)

Możliwe, że zmniejszanie odstępu od eletrod ułatwia spalanie mieszanki gazowej, ale w mocno wysilonych silnikach, albo turbo. Ale do zwykłego silnika to po prostu nabijanie w balona.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2010, 09:05   

Aby iskra przeskoczyła w lpg przy takiej samej przerwie na świecy to potrzeba wyższego napięcia co za tym idzie głównie cewki zapłonowe są w takiej sytuacji bardziej wysilone i dlatego zmniejsza się przerwę żeby zmniejszyć wartość napięcia jakie muszą wygenerować cewki do przeskoku iskry i tyle. Auto będzie miało takie same osiągi czy na mniejszej czy też na większej przerwie ale przy mniejszej układ wysokiego napięcia trochę dłużej nam posłuży.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.