[CAxA] czy zniszczyłem świecę? |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:07 [CAxA] czy zniszczyłem świecę?
|
|
|
Witam,
w czoraj ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy (bo instalacja LPG) i jakoś mi nie szło. W sumie swieca dostała ok. 4-5 udeżeń żeby dobrze zacisnąć pręcik na szczelinomierzu. Z tym że stało się coś następującego - sorry za nazewnictwo, ale nie wiem jak to opisać lepiej. Jak jest sobie świeca i jest tam ten dzyndzel który się dobija w dół żeby np zmiejszyć przerwę, pod nim jest taki obydowany jakimś białym twożywam owalny chyba metalowty słupek - może elektroda nie wiem. I ten metalowy słuchap wystaje ponad tą białą obudowę jakies 2-3 mm, a mi się trochę bardziej wbił jak by do środka i teraz wystaje 1 mm. Jest tak tylko na jednej świecy, na pozostałych udało się bez takiej szkody. Samochód chodzi normalnie, ale czy może to być jakiś problem?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-07-2010, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:15
|
|
|
Chyba jednak uszkodziłeś tę świecę i być może pozostałe też. Jeśli już zmniejszasz przerwę to rub to bez szczelinomierza a jedynie nim potem sprawdź. Mógł pęknąć izolator właśnie tej środkowej elektrody. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:22
|
|
|
tttwm napisał/a: | w czoraj ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy | O wow jak to przeczytałem to pierwszą mysla było, że tłoki uderzyły w elektrody Chyba raczej ustawiałeś przerwę na 0,8 mm. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:30
|
|
|
Nie źle mnie zrozumiałeś, przerwę faktycznie ustawiłem na 0,8 mm, ale świeca wygląda tak jest sobie na górze ten wygięty dzyndzel który się dogina w dół żeby ustawić przerwę, a pod nim taki wysunięty metalowy kawałek czegoś i między tym a tym dzyndzlem powinna skoczyć iskra, i mi to metalowe coś na dole tak jak by wbilo się bardziej w świecę. Wczesneij wystałwało to 3 mm, a teraz wystaje 1 mm (bo jest w jakiejś osłonce) kurde nie wiem dokładnie jak to wytłumaczyć, a w robocie nie mogę edytować i wstawić żadnej fotki.
OO. Na tej fotce http://www.infosamochody....a_zaplonowa.jpg
jest 1 i 3. w 3 stukałem żeby dogiąć w dół, i przez przypadek wbiłem głębiej to co jest oznaczone jako 1. To 1 jest w jakiejś obudowie białej i wczesniej wystawąło 3 mm ponad tą biała obudowę, a teraz 1 mm o to mi chodziło.
[ Dodano: 30-06-2010, 15:32 ]
Hugo napisał/a: | Chyba raczej ustawiałeś przerwę na 0,8 mm. |
hahaha faktycznie padłem i to dwa razy to samo napisałem.
Oczywiście chodziło o 0,8 |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 30-06-2010, 16:18
|
|
|
Na gaz powinieneś mieć ustawioną przerwę 0.9mm a nie 0.8. Poprawny zakres dla silnika 4G92 to 0.9-1.1mm. Świece radzę wymienić. Jak chcesz doginać to u mnie najłatwiej się to robiło łapiąc kombinerkami za gwint i elektrodę ujemną. Tylko jak to zrobisz nieumiejętnie to możesz uszkodzić gwint. Stukania świecą w cokolwiek nie polecam:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 18:41
|
|
|
ok, tą jedną co mi się tak jak by wbiła wymienię, ale mam pytanko, czy jeśli ustawiłem sobie 0,8mm to mogę je rozgiąć i ustawić 0,9? czy oznacza to że muszę kupować zupełnie nowy komplet? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 30-06-2010, 20:21
|
|
|
tttwm napisał/a: | czy jeśli ustawiłem sobie 0,8mm to mogę je rozgiąć i ustawić 0,9? |
Pewnie że możesz:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 21:25
|
|
|
ok w takim razie jutro wieczorem jak wrócę z pracy i samochód sobie ostygnie to zrobię to. Chyba nic takiego się nie stanie przez tą 0,1 mm różnicy |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 30-06-2010, 21:29
|
|
|
tttwm napisał/a: | sorry za nazewnictwo, ale nie wiem jak to opisać lepiej. |
Obejżyj i posłuchaj a dużo się dowiesz
http://www.ngkntk.pl/file...nu.html?lang=pl
a świeca na złom |
_________________  |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 23:20
|
|
|
tttwm napisał/a: | ustawiałem sobie przerwę na 8 mm na świecy |
A co z normalną świecą i normalną fabryczną przerwą jest nie tak ?
Świecę wyrzuć. Najlepiej kup cały komplet i nie wal w nie młotkiem |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2010, 07:21
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | przerwą jest nie tak ? |
LPG - 0,9 mm
Fabryczna 1,1 mm |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-07-2010, 08:05
|
|
|
Nadal - co z przerwą fabryczną jest nie tak ?
Nie ma czegoś takiego, że LPG to 0,9. Tak samo, że niby świece 3 czy 4 elektrodowe są niby super lepsze.
A jak już koniecznie chcesz mieć przerwę mniejszą, to są świece dla naiwniaków ze zmniejszoną przerwą |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2010, 08:13
|
|
|
Ok kłucić się nie będę bo bazuję na waszej wiedzy, tylko że nie w jednym temacie na forum było o tym pisane że do LPG trzeba zmieniejszyć przerę świecy, nawet w ostatnim warsztacie w którym miałem wymieniane swiece przy innej robocie (warsztat mitsubishi polecany na forum gdzies koło al. Krakowskiej - nie pamiętam dokładnie) też ustawili mi mniejszą przerwę.
Odnośnie mniejszej przerwy na świecy przy LPG niech się może wypowie ktoś kto wie czemu takowa ma być, ja tylko podejrzewam że ma to ułatwić zapłon mieszanki która z racji gazu ma może gorsze włąsciwości niż przy benzynie.
Maretzky85 napisał/a: | niby świece 3 czy 4 elektrodowe | tutaj raczej nie chodzi o to ile mają elektrod, za naiwniaka się nie uważam, ale z własnego doświadczenia wiem że jest różnica między świecami zwykłymi i przeznaczonymi do LPG. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-07-2010, 08:22
|
|
|
tttwm napisał/a: | jest różnica między świecami zwykłymi i przeznaczonymi do LPG. |
To dlaczego kupujesz normalne i je przerabiasz zamiast kupić od razu takie przeznaczone do LPG, które tak na prawdę różnią się tylko odstępem od elektrody.
Sprawdzałeś chociaż jak chodzi silnik bez majstrowania ze świecami ?
Nie? to ja Tobie podpowiem - dokładnie tak samo
Możliwe, że zmniejszanie odstępu od eletrod ułatwia spalanie mieszanki gazowej, ale w mocno wysilonych silnikach, albo turbo. Ale do zwykłego silnika to po prostu nabijanie w balona. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2010, 09:05
|
|
|
Aby iskra przeskoczyła w lpg przy takiej samej przerwie na świecy to potrzeba wyższego napięcia co za tym idzie głównie cewki zapłonowe są w takiej sytuacji bardziej wysilone i dlatego zmniejsza się przerwę żeby zmniejszyć wartość napięcia jakie muszą wygenerować cewki do przeskoku iskry i tyle. Auto będzie miało takie same osiągi czy na mniejszej czy też na większej przerwie ale przy mniejszej układ wysokiego napięcia trochę dłużej nam posłuży. |
|
|
|
 |
|