 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CK1A 1.3] Termostat |
Autor |
Wiadomość |
pandik
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 75KM 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 20 Skąd: Czerwionka
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:03 [CK1A 1.3] Termostat
|
|
|
Cześć.
Podejrzewam termostat. Po uruchomieniu silnika, silnik nagrzewa się w normalnym czasie do swojej temperatury (wskazówka na połowie) wskaźnik temperatury się dalej nie podnosi ale górny szlauch z chłodnicy jest twardy i gorący, dolny natomiast zimny.
Kiedy odkręcam korek chłodnicy, wali para.
Wymontowałem termostat i wsadziłem do miski z gorącą wodą ale nic się nie stało (miałem nadzieję że coś tam się wysunie
Także obstawiacie walnięty termostat?
pozdrawiam.
[ Dodano: 05-07-2010, 22:15 ]
Oooo.
Teraz pogotowałem go troszkę zamiast polewać wrzątkiem i okazuje się że się otwiera.
Zapowietrzony układ? Jutro spuszczę stary płyn i zaleję nowym, zobaczymy.
Pozdro. |
_________________ Pandik. |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:26
|
|
|
zmień termostat powinno pomóc |
|
|
|
 |
pandik
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 75KM 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 20 Skąd: Czerwionka
|
Wysłany: 10-07-2010, 18:29
|
|
|
Hej.
Sprawa rozwiązana. Przyczyną było zapowietrzenie układu chłodzenia.
Po spuszczeniu starego płynu wlewałem wodę aby trochę wszystko wypłukać, tylko że wchodziło jej jakoś mało Rozpocząłem oszukiwania i Eureka! w obudowie termostatu (tam gdzie przychodzi rura z chłodnicy, mamy na samej górze (najwyższy punkt w układzie chłodzenia) śrubę, którą należy odkręcić a następnie lać do chłodnicy płyn/wodę tak długo aż się z tej dziurki po śrubie nie zacznie ulewać.
Zakręcamy dziurkę i ole.
pozdro. |
_________________ Pandik. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-07-2010, 19:26
|
|
|
pandik, ta eureka jest dokładnie opisana w manualu do tego silnika...
wystarczyłoby zrobić wymianę zgodnie z zaleceniami fabryki i byłoby od razu OK |
|
|
|
 |
pandik
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 75KM 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 20 Skąd: Czerwionka
|
Wysłany: 11-07-2010, 13:01
|
|
|
Cześć.
Z pewnością jest i opisane jeszcze w wielu innych miejscach, widzisz Krzyżak mi jednak sprawia frajdę zabawa przy tym samochodzie i odkrywanie wszystkiego na zasadzie doświadczeń i poszukiwań Naprawiam je dla naprawiania, nie aby je naprawić, takie mam hobby od pewnego czasu i świetnie mnie ono relaksuje. Jak mi przejdzie to kupię inne a te dam na przykład bratu, dosyć często poruszam się samochodami służbowymi tak więc i śpieszyć się z niczym nie muszę. Garażyk, piwko, radyjko i relaks
pozdro.
ps. w sumie może sobie manuala no poduchy poczytam |
_________________ Pandik. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-07-2010, 17:39
|
|
|
pandik napisał/a: |
ps. w sumie może sobie manuala no poduchy poczytam |
Warto. Naprawianie stanie sie jeszcze przyjemniejsze, a ryzyko zepsucia autka gwałtownie spadnie |
|
|
|
 |
|
|