Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Koło na "tylnej klapie"
Autor Wiadomość
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-07-2010, 20:56   [3.0 V6] Koło na "tylnej klapie"

Spotkał ktoś możliwość przeniesienia na np. dodatkowy stelaż koła zapasowego na tylna klapę?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2010, 09:09   

Przy konstrukcji klapy i zderzaka w fabrycznym Pajero Sport jest to raczej niewykonalne. Czemu chcesz wywalic kolo zapasowe spod podwozia? Potrzebujesz miejsce na dodatkowy zbiornik czy masz moze tak duze kola, ze zapas sie nie miesci. Najprostrzym ale i malo praktycznym rozwiazaniem jest przelozenie kola zapasowego do wnetrza auta. Najczesciej spotykanym wyjsciem jest instalacja "czegos" na dachu i wozenie zapasu na gorze. Jesli auto ma byc do turystyki lub na powazne eskapady jest to calkiem dobre wyjscie choc podnosi srodek ciezkosci auta i zwieksza opory powietrza.
Nie pamietam juz gdzie ale wydaje mi sie, ze wlasnie na Pomorzy ktos z posiadaczy K90 mial dorabiane stalowe zderzaki. Na bazie takiego zderzaka udalo sie dorobic uchwyt do kola zapasowego.
Nie wiem jak to robilo w praktyce ale to chyba jedyny patent dla kogos kto musi miec zapas na klapie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2010, 09:43   

Planuję instalację LPG, i szukam ew. rozwiązania by nie wozić koła w bagażniku (rozmiar fabryczny).
Oczywiste jest że amortyzatory tylnej klapy nie uniosą koła, ale myślałem o dodatkowym stelażu otwieranym na bok, jak tylne drzwi w normalnym pajero.
Gdzieś w sieci widziałem takie rozwiązanie, ale nie mam pojęcia po jakiej nazwie tego szukać.
Butla w bagażniku odpada, ponieważ popsuje całkowicie funkcjonalność tego auta.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2010, 10:16   

Taki stelaz w fabrycznym samochodzie nie ma racji bytu. Zwyczajnie konstrukcja Sporta nie przewiduje instalacji takiego osprzetu. Profile, blacha i zderzak nie sa wzmacniane. Moze jest jakis patent ale jedyny, ktory widzialem byl zastosowany w Sporcie, w ktorym zmieniono zderzak na stalowy.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2010, 10:43   

Ok.
Na krótkie trasy będzie "koło w sprayu"
Na dłuższe, mocowanie pionowo w bagażniku.

Dzięki.
Pozdrawiam
 
 
PiotrBe 
Mitsumaniak
- ogrodnik


Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 273
Skąd: Śrem
Wysłany: 14-09-2010, 22:51   

dziś przypadkiem natrafiłem na temat kola na klapie.
Przeważnie trzymam się mojego zwyczaju niewypowiadania się w tematach aut, których nie użytkuję. Tym razem złota zasadę postanowiłem złamać, bo widzę że dyskutant nie zajarzył do końca tematu, lub go nie zna :lol:

Jeśli nadal interesuje Cię machnięcie koła na tylnej klapie, to polecam przejrzeć jakiekolwiek forum jeepa. Zarówno cherokee, jak i grand cherokee maja klapy jak P Sport, a w dodatku koło postawione w bagażniku. Zapewne chęć posiadania bagażnika powoduje, ze teo typu mocowania sa w jeepie bardzo ppularne.
Rozwiązać da się to nawet z fabrycznym zderzakiem, pozostaje tylko kwestia estetyki. W jeepie mocowanie koła mocuje się do podłużnic pod budą auta. W przypadku pajero montaż możńa wykonac bezpośrednio do ramy nośnej pojazdu.
Pozdrawiam
_________________
GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką

2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-10-2010, 19:25   

Pewnie że można :D

link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.