c52 - co to za model? |
Autor |
Wiadomość |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 21-07-2010, 22:49 c52 - co to za model?
|
|
|
Kupilem wlasnie takie cudo: LINK
Auta jeszcze nie widzialem a wlasciciel nie potrafi mi powiedziec czy jest to wtrysk czy gaznik. Model glx spotykam poraz pierwszy. Wogole w 91 zakladali jeszcze gazniki do 1.5? |
|
|
|
 |
stsko
Nowy Forumowicz
Auto: Colt GTi C53A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-07-2010, 04:13
|
|
|
w tych rocznikach były już 12-sto zaworowe na wtrysku wielopunktowym ale niech wysle Ci zdjęcia silnika to można będzie coś więcej powiedzieć |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 22-07-2010, 23:59
|
|
|
jakbym mial zdjecia silnika to bym nie pytal przeciez... zastanawia mnie model GLX raczej rzadko spotykany i czy moze w takim wtrysk siedziec czy nie... Jutro wieczorem bede go mial w swoich rekach to napewno podziele sie fotkami i wrazeniami z jazdy. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-07-2010, 01:58
|
|
|
1,5 w C52 nie było na gaźniku w żadnej wersji (nie licząc jakiśtam plymouth'ów czy dodge'ów z USA) |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 24-07-2010, 00:33
|
|
|
to was zaskocze. moj jest na gazniku. w dodatku bez zadnego komputera z vinu i papierow wynika ze jest z wrzesnia 91r. malo tego. jest to tylko 1499 egzemplarz jaki zjechal z linii! |
|
|
|
 |
stsko
Nowy Forumowicz
Auto: Colt GTi C53A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-07-2010, 02:59
|
|
|
no to możesz się cieszyć z tego że jesteś posiadaczem bardzo rzadkiego autka, tylko żeby nie było problemu z częściami |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 25-07-2010, 22:05
|
|
|
wygląda jak normalny "GLXi" tylko bez "i"
co ciekawe lotka (!)
no a progi w kolorze - były w wersji EXE i w GTi
może każdy kraj miał jakieś dziwne egzemplarze (kolega miał w Grecji CAx z ilnikime 1.5 na gaźniku, więc nic mnie nie dziwi) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 27-07-2010, 10:59
|
|
|
napewno jest to wyjatkowy model. ma bardzo bogate wyposazenie np. pelna elektryka, kierownica reg. w 2 plaszczyznach, wlew paliwa i bagaznik na linke, ladna granatowa tapicerka. co mnie zadzwilo najbardziej to przyspieszenie auta i fakt ze na 95 oktanowym paliwie slychac zawory przy depnieciu... cos mi sie wydaje ze to odbiega od norm ksiazkowych. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-07-2010, 12:02
|
|
|
fuegos napisał/a: | lychac zawory przy depnieciu |
do regulacji są |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 28-07-2010, 20:41
|
|
|
wiesz... nie jest to taki dzwiek luznych zaworow tylko jakby zbyt malo oktanow bylo... silnik pracuje calkiem cicho i zawory nie sa za bardzo slyszalne... no moze minimalnie... myslisz ze regulacja pomoze? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2010, 21:31
|
|
|
masz na myśli spalanie stukowe? sprawdź go Palmem - powinno pokazać, jeśli knock sensor coś wykryje
ew. zdarzyło mi się już kilka razy słyszeć stukanie z wnętrza silnika 4G15 12v - nie rozkręcałem tego nigdy, ale podejrzewałem jakiś luz na tłoku |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 28-07-2010, 23:04
|
|
|
Tak mam na mysli spalanie stukowe ktore wystepuje wylacznie w zakresie 1500-2000 obr./min przy gwaltownym wcisnieciu gazu podczas jazdy. Na postoju jest ok. Wkreca sie jak scigacz. Z palmem bedzie nie lada problem bo moje 4g15 jest bez zadnej elektroniki czy moze miec na to wplyw olej ktory zalalem? Mobil Super S 10w40. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2010, 09:33
|
|
|
A może to kwestia tylko zapłonu ? Wkręca się jak wyścigówka bo jest trochę za wczesny - i stąd też stuki ... Ja bym na Twoim miejscu opóźnił zapłon o kilka stopni, choćby dla testów.
Zaznacz sobie położenie aparatu zapłonowego, klucz 12, i przekręć go w prawo z centymetr i sprawdź. Jak nie pomogło to wróć do pierwotnego ustawienia. |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2010, 10:07
|
|
|
Przede wszystkim przy tak niskich obrotach nie wciska sie gwałtownie gazu. |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 29-07-2010, 22:23
|
|
|
wciskam gaz troche ale mocniej niz przy spokojniej jezdzie. auto wyrywa i graja zawory. normalne jest ze nie wciskam do podlogi. poza nadmiernym zuzyciem paliwa wiecej efektow takiej operacji nie znam. nie mam lampy tak bym sprawdzil zaplon widac ze przy aparacie nikt nie grzebal. nawet na gazniku jeszcze plomba siedzi. tak sie zastanawiam czy aby nie jest to przez zuzyty pasek rozrzadu ktory ma juz mikropekniecia i jest troszke za luzny... |
|
|
|
 |
|