 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym |
Autor |
Wiadomość |
JarekK [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2010, 09:17 [C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym
|
|
|
Witam,
ciąg dalszy zabaw z silniczkiem krokowym
mój niedziałający został wymieniony na inny (opór ma OK, przy podłączeniu do aku 6V rusza się) ale w aucie po 15 sekundach z kluczykiem na ON - nic, krokowiec ani drgnie a chyba powinien prawda?. Zgodnie z autodatą przeprowadziłem diagnozę wtyczki 6-cio pinowej i wszystko jest OK. Nie ma jednak testów do wtyczki 2-wu pinowej. Czy zwykły multimer cyfrowy wykryje napięcie (pewnie są to dość krótkie impulsy?) na tej 2-wu pinowej wtyczce co się podłącza do krokowca?
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez JarekK 14-03-2011, 14:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 27-07-2010, 10:28
|
|
|
Multimetr może nie nadążyć, ale zwykła żarówka powinna dać sobie radę. Raczej nie próbuj z diodą, bo w tej wtyczce występują różne polaryzacje, więc nie będzie pokazywał cofania silniczka.
Po przekręceniu zapłonu silniczek powinien wysunąć popychacz i po kilku(nastu) sekundach go cofnąć. Po uruchomieniu silnika i na przykład podczas kręcenia kierownicą powinien się wysuwać. Możesz też włączyć światła i wtedy silniczek też powinien podkręcić obroty.
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
JarekK [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2010, 20:15
|
|
|
niestety kicha - silniczek bez ruchu, żarówka podłączona do wtyczki tez się nie "odzywa"
Świeci się też ciągle check engine, ale wymrugałem sondę lambda oraz przepustnicę |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 27-07-2010, 22:32
|
|
|
Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
JarekK [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2010, 15:05
|
|
|
omenek napisał/a: | Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.
Pozdrawiam. |
od ecu do silniczka kable w stanie bdb
nie mam
może są jeszcze inne metody testowe
co ciekawe we wszystkich schematach silniczek wisi na 58 i 59 pinie ECU a u mnie na 58 i 66
sądząc po napisach na ECU był on kupowany na szrocie (napis pisakiem: "Lancer pełny 1,") - kondensatory były raczej wymienione
i bądź tu człowieku mądry |
|
|
|
 |
|
|