Drgania przy hamowaniu z dużych prędkości |
Autor |
Wiadomość |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 24-07-2010, 09:29 Drgania przy hamowaniu z dużych prędkości
|
|
|
Problem mam od zakupu, od ok 160km/h przy hamowaniu ida straszne drgania w kierownice az chce ja wyrwac i w auto. Wymienione klocki p i t, tarcze z przodu po przetoczeniu aby byly rowne. Myslalem, ze to tuleje przednie przedniego wahacza ktorych nie umialem dostac, ale w koncu udalo sie dorobic , tak wiec wymienilem tuleje przedniego wahacza przednie i tylne. Reszta zawieszenia jak sprawdzali na warsztacie to ok, jedynie te podpory walu do wymiany, ale to nie powinno miec wplywu na to. Ma ktos pomysl co to moze byc ?
Chodzi o tt vr4 91r |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 24-07-2010, 12:29
|
|
|
Wentylowanych tarcz się nie stacza to zwykłe druciarstwo, tym zabiegiem uczyniłeś pokrzywioną i przegrzaną tarcze jeszcze cieńszą i podatniejszą na wykrzywienia przy hamowaniu zużyte tarcze się wymienia na nowe a nie stacza, robisz to nie tylko dla własnego bezpieczeństwa ale także innych uczestników ruchu w końcu to HAMULCE. Objaw który opisujesz wskazuje na krzywe, przegrzane tarcze lub skrzywioną piastę ale to zdarza się tylko po wizycie w dużej dziurze lub po ostrym spotkaniu z krawężnikiem. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
Ostatnio zmieniony przez n3000 24-07-2010, 13:16, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 24-07-2010, 12:36
|
|
|
wlasnie problem w tym, ze tarcze nie wydawaly sie krzywe, poprzedni wlasciciel wymienial je krótko przed zakupem, dokupilem tylko nowe klocki, a tarcze przetoczylem, do rownosci. Chyba zmienie jeszcze warsztat pojade na inny, neich posprawdzaja jeszcze raz wszystko.
Jesli nic nie wykryja, zaczne od wymiany tarcz, od razu wyladuja nawiercane z mikody, w SL sie sprawdzaja. Nie wiem czy na drgania moze miec wplyw tez zbieznosc, bo przydalo by sie u mnie zrobic.
Wlasnie dzwonilem do specialistycznego warsztatu, na wtorek jestem umowiony, maja maszyne do sprawdzania tarcz, wiec wyjdzie czy w tym jest problem. |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 24-07-2010, 12:47
|
|
|
Od wymiany tarcz powinieneś zacząć bo jak ci napisałem wyżej wentylowane tarcze się wymienia na nowe gdy są zużyte czy zwichrowane, przetaczanie tarcz to podcieranie dupy szkłem. Seryjne tarcze to badziewie można je przegrzać i pokrzywić jednym ostrym hamowaniem z dużej prędkości. O ile dobrze pamiętam to kupiłeś anglika a te auta przywożą na części więc wątpię by ktoś wymieniał tam tarcze przed sprzedażą. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 24-07-2010, 14:03
|
|
|
faktycznie seryjne tarcze sa...
Kupilem irlandczyka, tylko ten nie mial isc na czesci. Jakie sa wymiary tarcz przednich w tt 91r ? |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 24-07-2010, 15:35
|
|
|
Przód 296mm średnicy i 30mm grubości. Tył 284mm średnicy i 20mm grubości. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-07-2010, 14:39
|
|
|
Orientuje sie ktoś gdzie dostane nawiercane tarcze z mikody ? Rozmawiałem z osoba u której kupowałem nawiercane do SLa, jednak do VRka nie maja |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-07-2010, 15:09
|
|
|
nie ma na stronie producenta do 3000gt |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 26-07-2010, 15:33
|
|
|
Oni do vr4 nie robią, mają tylko do sl bo ten sam wymiar pasuje do sigmy i chyba do niektórych modeli eclipse, pozostaje ci ebay jak szukasz tańszych jak nie to u nas dostaniesz ebc od reki. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-07-2010, 15:49
|
|
|
Chyba trzeba będzie zwykłe zamontować, na ebayu nawiercane też tanio nie wychodzą |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:15
|
|
|
Seryjne też nie są tanie i nie nadają się do szybszej jazdy kilka hamowań z dużej prędkości i są przegrzane i pokrzywione, nawiercane i nacinane z ebaya są lepsze od tych mikody. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
Ostatnio zmieniony przez n3000 26-07-2010, 17:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Devill
Forumowicz

Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 306 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:20
|
|
|
tylko problem w tym, ze tez tanie nie sa, do tego wysyłka też droga |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:28
|
|
|
No niestety tak to już jest z 3kgt vr4 wymaga sporych nakładów finansowych żeby jeździło jak trzeba. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2010, 01:59
|
|
|
Devill-----Problem mam od zakupu, od ok 160km/h przy hamowaniu ida straszne drgania w kierownice az chce ja wyrwac i w auto.
A próbowałeś wyważyć pożądnie koła? Mi też od ok. 160 km/h tłukło kierownicą, po pożądnym wyważeniu, na specjalistycznej wyważarce (taka do szerokich felg, więcej niż 8"), wszystko się unormowało. Kompletnie żadnych drgań od układu kierowniczego. |
|
|
|
 |
|