Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Jak wymienic amortyzatory ze sprezynami?
Autor Wiadomość
beno729 
Mitsumaniak


Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Żywiec / Warszawar
  Wysłany: 19-08-2009, 22:16   [EAxx] Jak wymienic amortyzatory ze sprezynami?

Hej pany, z gory przepraszam - nie uzylem wyszukiwarki z premedytacja :twisted: jestem za granicą i korzystam z internetu 3g - z komorki, aby zalozyc ten temat potrzebuje ok 20min...

zamowilem sobie 4kyb excel'e + 4lesjofors w pon chcialbym sobie to wymienic, najlepiej sam.
Akurat amorow nigdy nie wymienialem, aczkolwiek ogolne pojecie na temat majsterkowania mam, takze mysle ze z Wasza pomoca bedzie to pestka, tudziez czysta przyjemnosc. Moze macie jakies linki do tutoriali, ew ktos moze zechce poswiecic troche czasu i opisac dokladnie caly zabieg tak, aby kolejne osoby mogly z tego skorzystac. Moj gal to se 2.0 benz 98r sedan.

z gory dziekuje i jesli zasmiecam - rowniez przepraszam i prosze o zrozumienie.
pzdr maniaki!
_________________
JDM baby!
Ostatnio zmieniony przez Owczar 20-08-2009, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-08-2009, 10:58   

beno729, bez odpowiednich narzędzi nie jest to zbyt proste. Przede wszystkim czy masz zaciski do sprężyn?
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 20-08-2009, 12:35   

Bez odpowiednich narzędzi wymiana jednego amorka z tyłu zajęła mi pół dnia :D udać się udało ale trochę nerwów straciłem... Narzędzia to podstawa, zaciski będą potrzebne a czy jest tutaj co opisywać to nie wiem. Jak zdejmiesz koło i postawić samochód na lewarku wszystko będziesz widział. W mojej wersji Galanta z silnikiem 2.0TD z tyłu wymiana amorka to była kwestia wykręcenia jednej śruby u dołu i chyba jak dobrze pamiętam dwóch nakrętek u góry. Później zaciski do sprężyn i uwolnienie amortyzatora ze sprężyny. Tutaj było trochę problemów, bo nakrętka i gwint na amortyzatorze były solidnie skorodowane więc w ruch poszła kątówka. Generalnie wszystko po kolei rozłożyłem i patrzyłem aby tak samo to poskładać no i z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej od razu zaopatrzyć się również w nowe odboje i osłony amortyzatorów, stare u mnie to było próchno. Jak masz pojęcie o majsterkowaniu i nie boisz się takich robótek to dasz radę. W Galancie amortyzatory wymieniałem tylko z tyłu, z przodem bawiłem się w Astrze a to nieco inna konstrukcja :wink: ale zasada była ta sama - wystarczy popatrzeć i wszystko widać jak na dłoni.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2009, 17:03   

Jestem właśnie po samodzielnej wymianie amorków, i będzie Ci potrzebnych kilka narzędzi.
Po primo najważniejsze ściskacze do sprężyn - ja kupiłem na allegro za kilkadziesiąt PLN. Kiepsko się nimi robi, ale najważniejsze że się da :)
Klucz nastawny, klucze płaskie oczywiście, klucz dynamometryczny się by zdał, ale nie jest niezbędny. Może jeszcze kątówka, jeśli nakrętka na amorku będzie skorodowana.

Przy składaniu uważaj na ustawienie górnego mocowania amorka w stosunku do dolnego.

Jeśli idzie o mnie, to odboje IMO były ok i je zostawiłem, natomiast osłony musiałem wymienić. Dobrałem w IC jakieś na szerokośc i długość, odciąłem trochę i są super.

Natomiast zerknij najpierw na górne mocowanie, pod gumami. Jeszcze w autku (musisz zdemontować tylne siedzenie). Ja miałem mocno skorodowane. Niestety, nie dało rady nigdzie dokupić, i musiałem 'zregenerować' (brunox :) ).
Więc zerknij zanim zaczniesz robić z autem, jak będzie sama rdza, to lepiej kup nowe.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
beno729 
Mitsumaniak


Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Żywiec / Warszawar
Wysłany: 20-08-2009, 20:07   

odboje to elastomer na tloku amortyzatora? z watku wynika ze ciezko dostac odboje i oslony do galanta? czy sa po prostu drogie? czym mozna je zastapic? ze sciskaczem nie bedzie problemu - znajomy ma warsztat samochodow offroadowych, proponowal nawet wymiane na gratisa, ale zosia samosia ze mnie to se sam wymienie :biggrin: zatem do poniedzialku, wlasnie wtedy rozgrzebuje temat:) dziekuje wszystkim!
_________________
JDM baby!
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 16-09-2009, 15:21   

Witam!!
Wymiana amortyzatorów z tył nie jest taka trudna, po warunkiem, że ma się ściągacze do sprężyn np firmy Yato ok 60zł i komplet kluczy nasadowych z grzechotką.
Najlepiej kupić od razu odboje i osłony.Komplet w serwisie kosztuje 400zł na 2 strony.
Dochodzi do tego cena 2 amortyzatorów firmy Kayaba 200zł sztuka.Czas pracy ok 2 godz.
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 24-07-2010, 19:09   

witam.
powiecie mi gdzie jest górne mocowanie amortyzatora w sedanie? :wink: w bagażniku nie znalazlem wiec musze wyciągnąć kanape i ten boczek kanapy?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-07-2010, 19:14   

Znajduje się za boczkiem oparcia tylnej kanapy, boczek jest przykręcany pod siedliskiem kanapy, śruba na klucz 12 albo 14
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 24-07-2010, 22:14   

Matik608 napisał/a:
powiecie mi gdzie jest górne mocowanie amortyzatora w sedanie?
Tu... :wink: Dasz radę bez odkręcania, tylko tan plastik za kanapą trzeba zdjąć.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 26-07-2010, 19:13   

ok dzieki wielkie :) dzisiaj udało mi sie zdemontować i dobrać sie do mocowania :wink: pozdrawiam :)
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.