Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd 301 - wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-08-2010, 22:04   Błąd 301 - wypadanie zapłonu

Cari 1,6, 2001 r., 103 PS.

Jakiś czas temu założyłem LPG. Instalacja sekwencyjna. Wszystko śmiga wzorcowo. Zakładał renomowany gazownik.

Problem to zapalający się check. Odczyt to błąd 301 bodajże - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Gazonik zapewnia, że wszystko ze strony LPG jest ok. Padło podejrzenie na instalacje zapłonową - wymieniłem więc świece, podmieniane były cewki i kabel WN. Błąd dalej wyskakuje.

Najgorsze jest to, że brak jakiegoś klucza, regularności. Gdyby wyskakiwał ciagle na LPG to byłbym pewien, że to wina instalacji. Było jednak już tak, że jeździłem 3 tygodnie bez chcecka a potem znienacka znów zaświecił się dwarazy w krótkim odstepie czasu Nie mam w ogóle żadnej pewności, czy przyczyna leży po stronie instalacji LPG, czy jednak układu zapłonowego silnika.

Załączeniu się chcecka najczęściej nie towarzyszą jakiekolwiek negatywne objawy ze strony silnika. Jedynie dwa lub trzy razy zdarzyło sie, że silnik jakby się przytkał na chwikę. W colcie podobny objaw miałem, kiedy nawalała kopułka. Jeszcze jedna obserwacja - ten check często zalącza się przy ruszaniu z miejsca, np. po starcie na światlach.

Co moge jeszcze sprawdzić. Gdzie szukac tropu ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-08-2010, 22:33   

Instrukcja obdukcji kodu błędu:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-08-2010, 10:46   

To że gazownik twierdzi że wszystko jest ok nie znaczy że tak naprawdę jest. Jeśli check nie zaświecił ci się nigdy na benzynie to wina tylko i wyłącznie gazu. Pierwszym krokiem będzie zamiana miejscami wtrysków i jak check będzie pokazywał inny cylinder to będziesz pewny że to wina wtryskiwacza. Jak pokaże dalej 301 to szukaj w tej wtyczce i ogólnie w kablach do tego wtrysku i cylindra (u mnie właśnie nie łączyły wtyczki i takie cyrki miałem).

ps. nie napisałeś jakiej firmy instalacja, jakie wtryski, gdzie montowana
 
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 14-08-2010, 15:03   

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi.

Sprawa wygląda tak, że auto ostatnio, mimo trybu pracy gaz, jeżdziło (nie wiem, czy cały czas) na benzynie. Do tego przytykało się czasem a check świecił non stop tydzień. Wywalił wypadanie zapłonu i coś nie tak z mieszanką.
U gazownika okazało się, że nawalił czujnik temperatury gazu, który decyduje m.in. kiedy gaz w ogóle podawać oraz jest jednym z parametrów, który decyduje o ilości wtryskiwanego gazu. Czujnik oczywiście wymieniony w ramach gwarancji. Pytanie, czy czasem nie nawalał już wcześniej i stąd te moje przygody.
Poobserwuję teraz i dam znać.

Moja instalacja to:
- rduktor Megic III,
- układ sterujący: STAG 200-4 Plus,
- wtryskiwacze: megic jet.
Kosztowała mnie coś ok. 2550 zł.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-08-2010, 17:26   

juar_78 napisał/a:
układ sterujący: STAG 200-4 Plus,


Z tego co wiem to nie ma 200 plus. Jest albo sam 200 albo jak plus to mozesz miec 300. Musisz sie zdecydowac :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-08-2010, 20:47   

PRszepraszam pomyłka. STAG 300-4 Plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.