Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa olejowa
Autor Wiadomość
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 19:29   pompa olejowa

po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada
czy ktos wymienial
ile taka pompa kosztuje i ile kosztuje wymiana?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2006, 19:33   

Łukasz W napisał/a:
po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada

Potrafi paść - zwłaszcza jak samochód jeździ na niezmienianym, starym, kiepskim oleju - ale to ekstremum - jak chcesz widzieć czy padła sprawdź cisnienie
Łukasz W napisał/a:
czy ktos wymienial
Na pewno - w moim samochodzie była zmianiana (znaczy mechanik wymieniał) w service manualu masz pokazane co i jak
Łukasz W napisał/a:
ile taka pompa kosztuje
Tel do japaneze
Łukasz W napisał/a:
ile kosztuje wymiana?
Tel do warsztatu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 19:42   

mierzylem cisnienie w silniku bylo 1,6bara na cieplo jak dobrze pamietam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-10-2006, 19:46   

A zawór przelewowy OK?
A panewki OK (na początek do sprawdzenia korbowe i wałków balansowych o ile występują, bo nie pochwaliłeś się czy masz 4g67 czy 4g93)?
Nic nie puka w silniku?

Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane zwiększonym przepływem oleju, a nie niewydolnością pompyl,
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 19:50   

z tego nic nie wiem,prubuje wciaz ustawic sobie plan robocizny bo chcem pozbyc sie stukania popychaczy(wiem ze bede musial napewno je wymienic)

[ Dodano: 05-10-2006, 19:53 ]
silniczek 4g93
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-10-2006, 19:58   

Stukanie popychaczy może być skutkiem niskiego ciśnienia oleju - pamiętaj o tym.

Po 2 jazda z niskim ciśnieniem powoduje megaszybkie zużycie silnika - smarowanie swożni tłokowych odbywa się nie kanałem w korbowodzie, tylko rozpryskiem oleju, który musi mieć odpowiednio silny strumień, żeby dolecieć do swożnia i go smarować

[ Dodano: 05-10-2006, 20:00 ]
Ja bym się skupił na ciśnieniu - problem popychaczy sam może się rozwiązać ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 20:04   

ale czy 1,6bar na cieplym silniku jest ok?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-10-2006, 20:43   

Wstyd się przyznać ale nie znam dolnej granicy.....ale wydaje mi się, że 1.6 bar to mało
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2006, 21:08   

Ja tu widzę kilka "Pomógł" - dlaczego nie nagradzasz ludzi, którzy starają się pomóc? Sądzę, że im się należy.
Ode mnie - pompę oleju możesz sprawdzić na występujące w niej luzy, ew. regulator ciśnienia (z reguły koło czujnika ciśnienia). Do pompy dostaniesz się zdejmując rozrząd i boczną pokrywę bloku silnika, ew. od środka - zdejmując miskę olejową. Potem szczelinomierz i do roboty. Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 06-10-2006, 09:35   

Krzyzak napisał/a:
... Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93.


j/w napisał/a:
silniczek 4g93
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 12:53   

1,6 Bara - no i co ta dana mówi... troche mało,... bo

Jeżeli 1,6 bara na wolnych obrotach to jak najbardziej jest OK... w normie i to w górnej granicy... napisz czym i w którym miejscu robiłeś pomiar....

Jeżeli na wysokich obrotach w sensie 3000rpm jest 1,6 bara - wtedy już powinna otwierać sie upustówka przy sprawnej pompie - to pompa szrot... i najprawdopodobniej połowa silnika również,,,,,....

Co do stukania szklanek....ja bym tam winy na pompe nie zganiał... bo jakby tak było to szklanki cichnęłyby na wysokich obrotach a dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczynałyby stukać... - jaki przebieg silnika??

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 15:42   

1,6 bara w gti to troszkę mało powinno być 1,8, a przede wszystkim jakie są pomiary z każdego gara, jak jest pomiar na jednym to nic nie mówi. A jak są duże różnice to pierścienie.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 15:43   

kostuch, hmmm niby taaak ale tu jest mowa o ciśnieniu oleju na magistrali....
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 16:39   

wiecej precyzji jaki olej uzywasz podaj parametry? przebieg?Łukasz W, czym i gdzie dokonales pomiaru cisnienia?
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 19:46   

dzis mierzylem na zupelnie zimnym silniku bylo 6bar, jak dodalem lekko gazu to skoczylo na 7bar,
ten pomiar 1,6bar byl robiony na rozgrzanym silniku(miernikiem do pomiaru cisnienia oleju,mam taki u siebie w firmie w ktorej pracuje,miezymy nim cis ol w silnikach dizla)minelo 10min jak przyjechalem do pracy i zgasilem silnik potem dokonalem pomiaru.

przebieg auta jest 106000km , ale nie warto w to wierzyc,tak mysle, przeciez jest to 94rocznik

wczesniej lalem MOBIL 10W40 SUPER S , moj mechanik zmienil na ELF 10W40 COMPETITION STI (w zwiazku z tym stukaniem)

od czasu gdy jestem wlascicielem auta zrobilem ponad 6000km i wymienilem dwa razy olej,wpierw MOBIL potem ELF i teraz znow sie przymiezam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.