 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gdi POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
mikron-82
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis; Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: Aaaa
|
Wysłany: 30-09-2010, 17:33 Gdi POMOCY!!!
|
|
|
Witam. Mam problem z MSW 2.4 Gdi, polega on na tym, że po odpaleniu po pewnym czasie zapala się kontrolka CheekEngine, auto wkręca się wtedy do 3000 max z dynamiką fiata 126p. Po kilkakrotnym zamknięciu i otworzeniu samochodu z pilota udaję się go normalnie uruchomic z tym że normalnie pracuje jakieś kilka minut po czym znowu ta sama procedura. Dodam jeszcze że męczę sie już tak jakieś dwa lata. Przez zimę jest tragedia, latem jakoś dało się jechac. Obecnie auto prawie w ogóle nie jeździ. Proszę o jakąś podpowiedz lub ewentualnie kontakt do kogoś kto już przerabiał coś podobnego. Ratujcie dobre imię marki... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2010, 22:09
|
|
|
Podjedź na kompa i dowiedz się z czym wiązą sie błędy, ewentualnie spisz te błedy i podaj na forum, wtedy coś wymodzimy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mikron-82
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis; Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: Aaaa
|
Wysłany: 01-10-2010, 17:01
|
|
|
A czy można zrobic zworkę i odczytac kody z mrugającej lampki? |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
|
|
|
 |
mikron-82
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis; Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: Aaaa
|
Wysłany: 04-10-2010, 20:22
|
|
|
Witam. Dziś zrobiłem zworkę i wybłyskało 77 i 78. Zabieram się teraz do identyfikacji w/w kodów za pomocą instrukcji przywołanej przez Skull'a. Może któryś z Was będzie wiedział co może stanowic problem? |
|
|
|
 |
japaneze
Nowy Forumowicz

Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 22 Skąd: inąd (UĆ)
|
Wysłany: 05-10-2010, 10:01
|
|
|
Problem jest w czujnikach (potencjometrach) pozycji pedału gazu znajdujących się na prawym dzwonie- puklu, jeśli piszesz że problem powraca w okresie jesienno-zimowym to przyczyną jest wilgoć, z autopsji wiem że pomaga wyjęcie całego zespołu ( nie zdejmować potencjometrów tylko cały zespół, późniejsze zestrojenie graniczy z cudem:) wygrzanie w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 50" przez jakieś 3 godziny. jeśli problem powróci trzeba wymienić cały zespół. Jeszcze pytanie o rok produkcji auta ? bo do 99 był zespół 2 potencjometrów, a po 99 jeden duży. |
_________________ Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T. |
|
|
|
 |
mikron-82
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis; Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: Aaaa
|
Wysłany: 05-10-2010, 13:06
|
|
|
No właśnie tylko że ja już te potencjometry poprzestawiałem w każdy możliwy sposób. Dzis rano ustawiłem ten z trzema pinami na wartośc napięcia 0.5V i po zresetowaniu kompa i ponownym zapaleniu się kontrolki CHECK ENGINE wygenerowało mi już tylko 78 kod usterki. Nie wiem czy to tak przypadkiem czy to moje ustawienie pomogło. Szukam teraz jak ustawic ten pierwszy potencjometr. Dodam tylko że auto jest sprzed 99r. więc występuje tu zespól dwóch potencjometrów. Może któryś z Was mógłby mi sprawdzic jak jest ustawiony w jego własnym samochodzie?
[ Dodano: 06-10-2010, 18:16 ]
Niestety proces wygrzewania w piekarniku nie przyniósł pożądanych zmian, problem powraca niczym nocny koszmar. Jak już wcześniej wspomniałem te potencjometry zostały przeze mnie wcześniej przestawione więc może teraz to już tylko kwestia ich ponownego zsynchronizowania? Ponawiam więc swoja prośbę o instrukcję jak mam je ustawić?
[ Dodano: 08-10-2010, 13:45 ]
Zmierzyłem napięcie na potencjometrach. Samochód chodził na wolnych obrotach. Na pierwszy ogień poszedł ten z 3 kablami, a pomiar był prowadzony na 2 pierwszych od lewej strony kablach (czarnym i zielonym).
U mnie było 0,69 V:
Następny był ten z czterema kablami, a pomiar był prowadzony na pierwszym i trzecim (brązowy i siwy):
U mnie było 1,39 V:
Przepraszam za jakośc zdjęc.
Będę Ci ogromnie wdzięczny za wszelką pomoc.
[ Dodano: 09-10-2010, 19:56 ]
Poprosiłem Skulla aby zmierzył u siebie nastawy tych potencjometrów. Okazało się że u Niego ten z czterema pinami jest ustawiony na 0.75 V a u mnie jest obecnie 1.39V. Przy takiej konfiguracji auto jeżdzi normalnie tylko nie ma wolnych obrotów (2000). Nie da się również przestawic TPSa bo skończyły się fasolki i nie można dalej przesunąc w celu obniżenia obrotów. Dziś rano ustawiłem wszystko tak jak napisał Skull a TPSa na 0.42 V czyli tak jak książka pisze, samochód chodził pięknie, znalazły się wolne obroty tylko po jakichś 5 minutach jazdy znów zapalił mi się CHECK ENGINE i znowu tryb awaryjny.Podpiąłem zworkę i wybłyskało 78 kod usterki. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie czujników położenia pedału gazu? Czy są jeszcze jakieś sposoby aby zdiagnozowac problem? |
|
|
|
 |
bracianka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Paź 2010 Posty: 1 Skąd: Stąd;-)
|
Wysłany: 09-10-2010, 22:07
|
|
|
A skąd wiesz, że to wina tych czujników? |
|
|
|
 |
|
|