Carisma 1,6 tuning |
Autor |
Wiadomość |
Piacho
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 24-10-2010, 20:31 Carisma 1,6 tuning
|
|
|
Witam! Mam pytanie. Co dałaby zmiana wtryskiwaczy i na jakie zmienić? Dodatkowo zmienie wyczynowe świece+sportowy dolot+strumiennica i inna końcówka wydechu. Mam carisme 1,6 90KM o ile moc wzrosłaby po takich przeróbkach? Wiem że jak podnosze moc to powinienem zmienić hamulce i tak też już zrobiłem(z przodu Mikoda GT+trw+nowe tłoczki+nowy płon o wyższej temp. wżenia). Zmianie ulegnie też zawieszenie na twardsze i obniżające o 4 cm. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-10-2010, 20:36
|
|
|
na oko +10 procent
[ Dodano: 24-10-2010, 20:36 ]
sprzedaj i kup gdi |
|
|
|
 |
Piacho
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 24-10-2010, 20:37
|
|
|
No ale jakie wtryskiwacze dać? od czego będą pasowały? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:27
|
|
|
Spróbuj od 1.8 msx
[ Dodano: 24-10-2010, 21:29 ]
nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM
[ Dodano: 24-10-2010, 21:30 ]
nadal proponuje zmienić na gdi lepsze przyspieszenie i spalanie mniejsze |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:35
|
|
|
Piacho napisał/a: | Co dałaby zmiana wtryskiwaczy |
Nic. Podejrzewam, że ich wydajność i tak starczy nawet jakbyś miał 130KM. A + 30 % to ty w wolnossącym silniku nie uzyskasz.
Piacho napisał/a: | sportowy dolot |
To może dać Tobie z 5%. Tylko musi być zrobiony dobrze a nie wciśnięcie stożka gdzie się da. Ważny by powietrze zasysane przez silnik nie było ciepłe.
Piacho napisał/a: | strumiennica |
To nic nie da. Możesz jedynie odczuć przypływ mocy związany z wywaleniem zapchanego katalizatorem. nic więc.
Piacho napisał/a: | nna końcówka wydechu |
To może Tobie dać +10% ale do lansu
Możesz poczytać sobie ile pracy włożył <b>pawela<b> w swojego Colta by uzyskać parę KM. Koszty IMHO trochę nie adekwatne do mocy uzyskanej. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 25-10-2010, 17:20
|
|
|
Piacho kup GDI. Wyjdzie cię najtaniej i bez zbędnej pracy i od razu po jednym podpisie na umowie zyskasz 34KM. Więc to chyba najrozsądniejsze wyjście.
pawelsonx napisał/a: | nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM | |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-10-2010, 17:52
|
|
|
siwek napisał/a: |
pawelsonx napisał/a: | nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM | - |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma
1,6 moc 90KM przy 5500 obr/m do setki ma 12s
1,6 moc 99KM przy 5750 obr/m do setki ma 12,1s
druga generacja
1,6 moc 103KM pzy 6000 obr/m do setki 12,4s
[ Dodano: 25-10-2010, 17:59 ]
N=M · n
gdzie:
N - moc,
M - moment,
n- prędkość obrotowa. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:01
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | N=M · n
gdzie:
N - moc,
M - moment,
n- prędkość obrotowa. |
Na co ten wzór Gdzie jednostki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:21
|
|
|
robertdg napisał/a: |
Na co ten wzór Gdzie jednostki |
a jaki jednostki cie interesują konie mechaniczne waty czy
momennt Nm lb/ft kGm
wszystko jest do wyprowadzenia ja tylko wskazuje że jak ma się więcej koni przy większej ilości obrotów wtedy krzywa mocy jest przesunięta i ma się inną krzywą momentu dlatego takie różnice w przyspieszeniu
http://wasze.motofakty.pl...t_obrotowy.html
[ Dodano: 25-10-2010, 19:25 ]
gigant87 napisał/a: | zwróć jeszcze uwagę na przełożenia skrzyni biegów, bo te są inne |
skrzynie jb3-254(F5MR1)
raczej chodzi o to że zwiększając moc przy wyższej liczbie obrotów zwiększyli przy tym samym przełożeniu większą prędkość max |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:35
|
|
|
pawelsonx, ale ten wzór jest niepełny i zbyt uogólniony, a dlaczego jednostki, bo moc można oznaczyć w [KM], [kW], Moment obrotowy można określić w [Nm], [lb/ft], [kGm], prędkośc obrotową mozna okreslić w [obr/h], [obr/min], [obr/s].
Więc tymbardziej bez podania jednostek ten wzór nie ma jakiegokolwiek zastosowania. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:42
|
|
|
to się zgadza ale można za pomocą niego wykminić że moc jest adekwatna do momentu przy pewnej ilości obrotów
a przekształcając go że moc dzielona przez obroty wykazuje że więcej obrotów dla danej mocy nie daje większego momentu |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2010, 09:42
|
|
|
Piacho, silnika 4G92 nie ma sensu tuningować. Szkoda kasy. Bardziej opłacalny jest swap lub zmiana samochodu.
pawelsonx napisał/a: |
nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM |
Tak, bo:
1) ma dłuższy drugi bieg
2) poliftowa Carisma jest cięższa o mniej więcej 100 kg
Mimo wszystko różnica jest niewielka... |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 28-10-2010, 11:10
|
|
|
kuzi napisał/a: | 2) poliftowa Carisma jest cięższa o mniej więcej 100 kg |
Cari przed liftem też maja po 99 KM |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Piacho
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 03-11-2010, 19:21
|
|
|
Aha, ok. A jaki silnik bez większych problemów podejdzie do Carismy? chodzi mi o jednostkę do tuningu. A i pytanie mam jakie zawieszenie gwintowane pasuje gdo niego? Tzn od jakiego auta nie licząc volvo s40/v40. |
|
|
|
 |
|