Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] kod błędu 12 w GDI
Autor Wiadomość
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-10-2010, 14:37   [Cari 1.8 GDI] kod błędu 12 w GDI

pisałem w innym temacie ale nie uzyskałem odpowiedzi a czas pili w Carismie 1.8 GDI zdiagnozowano błąd 12 (AFS) przeszukałem forum i znalazłem iż kod 12 - jest to dźwignia przestawna potencjometru niestety dotyczy to modelu TD . czy w tym wypadku to dotyczy również GDI czy w GDI jest to coś zupełnie innego
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-10-2010, 15:32   

Kod 12 to padnięty przepływomierz. Opisz objawy.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 27-10-2010, 15:33   

12- Air flow sensor system

Czujnik przepływomierza. Miałem taki błąd gdy odpiąłem przepływomierz :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2010, 15:40   

Air flow sensor system



Procedura sprawdzania opisana w Manualu, w dziale Suplement C, plik 13.pdf od 78strony, do badania potrzebny analizator.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-10-2010, 15:43   

rzecz polega na tym że padły wolne obroty . przyśpieszenie OK , spalanie ok , odpala bez problemu -przy dodaniu gazu ,na obroty wkręca się też bez problemu- nic nie przerywa i nic nie kicha wszystko płynnie - natomiast po zdjęciu nogi z pedału gazu spadają obroty i od razu gaśnie . przepustnica przeczyszczona , silniczek krokowy czyszczony, był odpinany przepływomierz ale nie był czyszczony (pewnie dlatego pojawił się błąd 12) pozostaje przepływomierz przeczyścić tak podejrzewam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-10-2010, 16:20   

Przepływomierza się nie czyści, a na 99% masz uwalony silniczek krokowy....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-10-2010, 23:16   

czy jest możliwość jego sprawdzenia czy od razu kupować nowy ? bo po podłączeniu pod komputer nie wykazało jego awarii .
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-10-2010, 11:10   

Skasuj błąd, jak pojawi się ponownie - na 90% przepływomierz do wymiany
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 28-10-2010, 18:31   

dzięki za podpowiedź .... chyba serwis w Rzeszowie mnie czeka ..... bo szkoda eksperymentować
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2010, 18:55   

Bartek napisał/a:
Przepływomierza się nie czyści
Jak jest uszkodzony to mu już nic nie zaszkodzi, a ponadto widziałem niejednokrotnie środki do czyszczenia układów dolotowych, są one w sprayu i ponoć nie zostawiają jakichś osadów, sam kiedys nawet przetestowałem to na przepustnicy w skodzie - komputer diagnostyczny pokazywal, że ten element jest uszkodzony, po podmiance na inny samochod jezdzil jak gdyby nigdy nic, więc z właścicielem postanowiliśmy się pobawić w czyszczenie, a raczej płukanie przeplywomierza, właśnie takim środkiem do układów dolotowych, no i nastał cud, auto jeździ juz pare miesięcy, a że nie szwankuje to właściciel (szwagier mojego sąsiada) wciąż nie może się zdobyć po kupno nowego, gdyż stwierdza, że zanim ona siądzie to on pewnie sprzeda to auto.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-10-2010, 20:18   

robertdg, zaufaj mi - czyszcząc vortexowy przepływomierz możesz łatwiej go uszkodzić, niż cokolwiek poprawić. Czyszczenie pomaga w panzerwagenach, banditenmotorwagenach i wszelkich innych mających każdą inną konstrukcję, poza miśkową ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2010, 21:40   

Bartek napisał/a:
zaufaj mi
ok ;-) ale jak się okaże, że przepływka uszkodzona, to zawsze można na niej pokombinować, a sam dobrze wiesz, że w sprawie przepływomierzy jakość wykonania ma kolosalne znaczenie, dlatego napisałem jak to przebiegło na wieśwagenie, była pewnośc to nie szkodziło spróbować ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 29-10-2010, 11:54   

tymczasowo załatwiłem temat tak że podciągnąłem linkę gazu o jakiś 1mm i czasowo (na święta ) będzie spokój ,byłem na komputerze i po ostatnim skasowaniu błędu (12) nic nowego się nie pojawiło. wiem że to nie najlepsze rozwiązanie ale na krzyżówkach nie będzie się człowiek drażnił.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 29-10-2010, 11:59   

który rok Twojej Carismy?
może dasz radę wymrugać błędy samodzielnie- nie musiałbyś tracić pieniędzy na podpięcie do kompa :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
wadliwiec 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 29-10-2010, 17:00   

nie ma już błędów zostały wykasowane (był 12) i więcej się nie pojawił a usterka została
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.