 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi i MiEV |
Autor |
Wiadomość |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2006, 19:57 Mitsubishi i MiEV
|
|
|
Cytat: | Mitsubishi zaprezentowało pojazd testowy Mitsubishi Innovative Electric Vehicle (MiEV) – kolejny z serii, a pierwszy nowej generacji.
Samochód weźmie udział we wspólnym programie badawczym Mitsubishi Motors i firm energetycznych, które zaangażowały się w promocję pojazdów typu EV (z napędem elektrycznym). Firmy te przeprowadzą badania terenowe w celu zebrania danych o potencjalnych możliwościach wprowadzenia pojazdu na rynek. Mitsubishi dostarczy pojazdy na potrzeby badawcze i dokona analizy danych zebranych w trakcie testów.
i MiEV jest już trzecim pojazdem elektrycznym Mitsubishi z serii MiEV. Powstał on na platformie modelu i (mininicar). Konstruktorzy i MiEV zastąpili w nim konwencjonalny silnik spalinowy i zbiornik paliwa zespołem akumulatorów litowo-jonowych, przetwornikiem i innymi komponentami konstrukcyjnymi pojazdu typu EV w układzie z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Konstrukcja zakładająca umieszczenie jednostki napędowej z tyłu posiada dwie zalety: pozwala zwiększyć przestrzeń w kabinie pojazdu oraz wygospodarować dużo miejsca dla elektrycznego silnika. Rozwiązanie umożliwia umieszczenie mechanizmu przeniesienia napędu przed osią tylną, dzięki czemu zwiększa się przestrzeń w kabinie pasażerskiej (4 miejsca). Rozwiązanie pozwala też bardzo zwiększyć przestrzeń w przedziale akumulatorów, co w rezultacie poprawia dzienny zasięg pojazdu. Umieszczona na pokładzie ładowarka akumulatorów pozwala doładowywać je przez zwykłe gniazdka elektryczne. Poza walorami praktycznymi i MiEV cechuje się w kilku kategoriach parametrami lepszymi w porównaniu z modelem bazowym. Dotyczy to wyższej wartości momentu obrotowego i niższego poziomu hałasu i wibracji (naturalne zalety wszystkich pojazdów typu EV). |
Ciekawe czy kiedyś do Lancera Evo wstawią silnik elektryczny |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
dager [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 20:15
|
|
|
niezły ,tylko ciekawe kiedy wejdzie do produkcji |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-10-2006, 21:36
|
|
|
To tak jak z hybryda Toyoty Prius chyba, dobre w miescie w korkach, a tak to sie szybko rozładuje i nici z oszczedności.
Eaton opracował hybryde dla DAF (małej ciężarówki) wyniki sa zsakakujące oszczedności na poziomie chyba 27%, to uuż jest sporo, ale ciezrówka to nie osobówka, czasem moze słuzyć jako dzwig i działać z elektrycznrgo silnika. A osobówka jednak tylko jezdzisz....
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-10-2006, 02:08
|
|
|
Wcześniej Mitsubishi opracowało małe silniki elektryczne, które mieściły się w kołach. Wykorzystując je, zrobili EVO MIEV z napędem na 4 koła - każde koło miało osobny silnik. Poza oczywistymi ograniczeniami, taka furka miałaby kilka istotnych zalet: brak strat na przeniesieniu napędu, bardzo ładny przbieg momentu obrotowego i rewelacyjny napęd na 4 koła. Po co komu jakieś aktywne dyfry? Przecież można sterować silnikiem w każdym kole z osobna, uzyskując kontrolę trakcji nieporównywalną ze wszystkim co było do tej pory.
Ciekawe czemu zarzucili projekt tych małych silników i w tym modelu wsadzili jeden większy silnik? |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-10-2006, 07:24
|
|
|
Mając niezależne małe silniki elektryczne dla każdego koła - mogli dołożyć jakiś spalinowy mały dizel który by obracał mocnym generatorem prądu ładującym akumulatory i zasilającym te silniki. Dizel mógłby się włączac gdy trzeba i wtedy chodzić na optymalnych obrotach i wcale nie trzeba by robić z niego przeniesienia napędu na koła bo i po co. Jeśli Każde koło miało by np. silniczek elektryczny 30kW to w sumie mając 120kW i to z taaaakim momentem to ciężko by było by jakieś autko spod świateł dało radę |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|