Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi i MiEV
Autor Wiadomość
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2006, 19:57   Mitsubishi i MiEV

Cytat:
Mitsubishi zaprezentowało pojazd testowy Mitsubishi Innovative Electric Vehicle (MiEV) – kolejny z serii, a pierwszy nowej generacji.

Samochód weźmie udział we wspólnym programie badawczym Mitsubishi Motors i firm energetycznych, które zaangażowały się w promocję pojazdów typu EV (z napędem elektrycznym). Firmy te przeprowadzą badania terenowe w celu zebrania danych o potencjalnych możliwościach wprowadzenia pojazdu na rynek. Mitsubishi dostarczy pojazdy na potrzeby badawcze i dokona analizy danych zebranych w trakcie testów.

i MiEV jest już trzecim pojazdem elektrycznym Mitsubishi z serii MiEV. Powstał on na platformie modelu i (mininicar). Konstruktorzy i MiEV zastąpili w nim konwencjonalny silnik spalinowy i zbiornik paliwa zespołem akumulatorów litowo-jonowych, przetwornikiem i innymi komponentami konstrukcyjnymi pojazdu typu EV w układzie z silnikiem umieszczonym z tyłu.



Konstrukcja zakładająca umieszczenie jednostki napędowej z tyłu posiada dwie zalety: pozwala zwiększyć przestrzeń w kabinie pojazdu oraz wygospodarować dużo miejsca dla elektrycznego silnika. Rozwiązanie umożliwia umieszczenie mechanizmu przeniesienia napędu przed osią tylną, dzięki czemu zwiększa się przestrzeń w kabinie pasażerskiej (4 miejsca). Rozwiązanie pozwala też bardzo zwiększyć przestrzeń w przedziale akumulatorów, co w rezultacie poprawia dzienny zasięg pojazdu. Umieszczona na pokładzie ładowarka akumulatorów pozwala doładowywać je przez zwykłe gniazdka elektryczne. Poza walorami praktycznymi i MiEV cechuje się w kilku kategoriach parametrami lepszymi w porównaniu z modelem bazowym. Dotyczy to wyższej wartości momentu obrotowego i niższego poziomu hałasu i wibracji (naturalne zalety wszystkich pojazdów typu EV).




Ciekawe czy kiedyś do Lancera Evo wstawią silnik elektryczny :roll:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
dager
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2006, 20:15   

niezły ,tylko ciekawe kiedy wejdzie do produkcji :lol:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-10-2006, 21:36   

To tak jak z hybryda Toyoty Prius chyba, dobre w miescie w korkach, a tak to sie szybko rozładuje i nici z oszczedności.
Eaton opracował hybryde dla DAF (małej ciężarówki) wyniki sa zsakakujące oszczedności na poziomie chyba 27%, to uuż jest sporo, ale ciezrówka to nie osobówka, czasem moze słuzyć jako dzwig i działać z elektrycznrgo silnika. A osobówka jednak tylko jezdzisz....
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-2006, 02:08   

Wcześniej Mitsubishi opracowało małe silniki elektryczne, które mieściły się w kołach. Wykorzystując je, zrobili EVO MIEV z napędem na 4 koła - każde koło miało osobny silnik. Poza oczywistymi ograniczeniami, taka furka miałaby kilka istotnych zalet: brak strat na przeniesieniu napędu, bardzo ładny przbieg momentu obrotowego i rewelacyjny napęd na 4 koła. Po co komu jakieś aktywne dyfry? Przecież można sterować silnikiem w każdym kole z osobna, uzyskując kontrolę trakcji nieporównywalną ze wszystkim co było do tej pory.
Ciekawe czemu zarzucili projekt tych małych silników i w tym modelu wsadzili jeden większy silnik?
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-10-2006, 07:24   

Mając niezależne małe silniki elektryczne dla każdego koła - mogli dołożyć jakiś spalinowy mały dizel który by obracał mocnym generatorem prądu ładującym akumulatory i zasilającym te silniki. Dizel mógłby się włączac gdy trzeba i wtedy chodzić na optymalnych obrotach i wcale nie trzeba by robić z niego przeniesienia napędu na koła bo i po co. Jeśli Każde koło miało by np. silniczek elektryczny 30kW to w sumie mając 120kW i to z taaaakim momentem to ciężko by było by jakieś autko spod świateł dało radę :lol:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.