[C52A 1.5] chlapie olejem po wyjęciu bagnetu.... |
Autor |
Wiadomość |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-11-2010, 15:16 [C52A 1.5] chlapie olejem po wyjęciu bagnetu....
|
|
|
Witam,
Mam do Was pytanie - czym może być spowodowane zjawisko chlapania olejem po wyjęciu bagnetu z silnika podczas pracy na biegu jałowym? Pierwsze, co przychodzi na myśl to padające pierścienie, ale wtedy kompresja byłaby niższa, a u mnie jest odpowiednio: 11, 12, 12, 11. Takie zjawisko może też być spowodowane zapchaną odmą....i teraz pytanie czy to chodzi o odmę między pokrywą zaworów a kolektorem dolotowym??? bo ta, po zdjęciu wężyka od pokrywy zaworów, z jednej strony dmucha, a z drugiej zaciąga, czyli wygląda na drożną...
Proszę o pomoc bo auto niedawno kupiłem i nie wiem czy w nie inwestować czy raczej szukać czegoś innego... |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 20-11-2010, 16:35
|
|
|
nie wyjmuje się bagnetu podczas pracy silnika. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2010, 17:29
|
|
|
Tak jak kolega Miroslaw pisze... Pozatym za duze cisnienie wypychałoby Ci olej przez uszczelke korka wlewu oleju, spod pokrywy zaworów i w końcu wypychałoby Ci bagnet.... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-11-2010, 18:14
|
|
|
Przeczyść odmę, najprawdopodobniej jest przytkana i część korbowa nie jest w stanie się odpowietrzyć |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-11-2010, 18:25
|
|
|
normalnie nie powinno chlapać olejem....muszę zajrzeć do odmy, ale zastanawia mnie jedna rzecz...odma łączy pokrywę zaworów z kolektorem dolotowym więc gdzie jest związek z częścią korbową silnika??
Mateusz071 a jak jest u Ciebie? sprawdzałeś kiedyś? znasz jakiegoś konkretnego mechanika we Wrocławiu, który zna się na japońcach i który nie zedrze ze mnie wszystkich pieniędzy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-11-2010, 18:33
|
|
|
Odpowietrzanie części korbowej realizowane jest przez odme |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-11-2010, 18:40
|
|
|
narazie sprawdziłem odmę tak na szybko, czyli ściągnąłem ją od strony pokrywy zaworów i z jednej strony zasysała a z drugiej dmuchała.... czy takie sprawdzenie starczy, czy zdjąć ją całą? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2010, 20:12
|
|
|
Wystarczy tak sprawdzić. Najczesciej zatyka sie zawór PCV (to wkrecone w pokrywe i z tego wychodzi odma) , na stronce krzyzaka masz o tym. Nie wiem czy chlapie bo nigdy nie patrzylem, za to zatykalem odmy i wiem ktoredy wywala jak cisnienie jest za duze, a cisnienie jest za duze jak dmucha uszczelke najczesciej, jezeli chodzi o pierdzionki to te auta robia w husteczke KKm bez remontu. Na włączonym silniku moze nawet ci z odkreconego korka oleju chlapac. Tani mechanik a zarazem serwisant rajdowy i budowniczy rajdowek jest na bielanach wroclawskich, jedziesz jak na kudowe, mijasz kosciol ze swiatlami, i przed PAOLĄ a za dachami skrecasz w lewo w uliczke betonowa i na końcu masz zaklad mechaniki. tylko sie nie wystrasz bo porzadku tam nie ma Wrocławska 48 bielany wroclawskie |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-11-2010, 20:16
|
|
|
sprawdzę jeszcze odmę i ten zawór....a ten mechanik z bielan zna się na japończykach?? masz do niego jakiś tel.??
, |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-11-2010, 20:28
|
|
|
czubekxx napisał/a: | Pierwsze, co przychodzi na myśl to padające pierścienie, ale wtedy kompresja byłaby niższa, a u mnie jest odpowiednio: 11, 12, 12, 11 |
jest taka możliwość, że padają pierścienie, a kompresja wyjdzie dobra. Olej który dostaje się na tłoka doszczelnia pierścienie. Zrób pomiar kompresji na sucho i na mokro. Tylko w ten sposób będziesz miał pewność.
Najpierw zrób kompresję w normalny sposób, potem wlej na jeden cylinder trochę spirytusu. Zamiel silnikiem ze 2-3 obroty, żeby rozprowadziło spirytus i wtedy zrób kompresję na tym tłoku. Tak po kolei. Zobacz jaka jest różnica między pomiarem na sucho, a na mokro. Jak będzie taki sam wynik, to pierścienie są ok, jak inne wartości, to masz odpowiedź. |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-11-2010, 01:45
|
|
|
Martwic to sie mozna jak koszt oleju na 100km zbliza sie niebezpiecznie do kosztu benzyny W przypadku Colta C50 gdzie cale auto mozna kupic za 1000zl bawienie sie w remonty to przerost formy nad trescia, chyba ze mowimy o modelach GTI, natomiast w przypadku 1.5.... |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-11-2010, 10:15
|
|
|
Ten mechanik z bielan zna sie na robocie i nie jednego speca zagina (pozatym to moj znajomy ) Telefonu nie podaje (stacjonarny z internetu nie aktualny), poniewaz duzo osob dzwoni po porady i potem ma problemy z terminowoscia prac. Poprostu podjedź i sie umów albo od ręki zależy jaki natłok.
uszaty69,
Jak olejowe pierscienie nie zbieraja to olej doszczelnia cisnieniowe i wtedy jest wyzsza kompresja, ktora dmucha uszczelke pod glowica, jak doszczelnione pierscienie moga przepuszczac w korbe kompresje??? Spirytus zrobi brak smarowania na cisnieniowych i beda gładzie dostawać... Jak piierscienie ida to masz kompresje rzedu 15, 16. Natomiast Jeżeli ida pierscienie cisnieniowe to kompresja jest za mała i idzie w olej, wtedy lejesz troche oleju do cylindra przez gniazdo swiecy i mierzysz, jak wyjdzie wiecej znaczy ze pierscionki cisnieniowe ida. NIe zapomnijmy o sprawie nieszczelnych zaworów, gdzie trzeba cisnienie podać z zewnątrz i słychać gdzie syczy.... |
|
|
|
 |
|