 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
sprężarka klimatyzacji i inne wywody |
Autor |
Wiadomość |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2010, 23:03 sprężarka klimatyzacji i inne wywody
|
|
|
Padła mi sprężarka klimy ! W trasie ,żeby nie było łatwo to w nocy na totalnym zadupiu na Słowacji . Dym z pod maski ,zgrzyt i koniec jazdy ! wulgaryzm czemu ten samochód jest taki niewdzięczny ? Dbam o tego złoma , wszystkie przeglądy mu robię , wulgaryzm w niego kupę kasy i wulgaryzm z tego ! Nie ma miesiąca żeby się coś ni wulgaryzm ! A części drogie do tego szajsu ,że głowa boli . Mam tego syfa dwa lata z hakiem i ciągle się coś wulgaryzm . Albo przerdzewieje bak albo coś huczy , albo się czeck zapala , albo wulgaryzm już wulgaryzm nie jestem w stanie wszystkich awarii wymienić . Czy ten model to taki szajs czy ja mam pecha . Mam Forda Tranzita z 96 roku i nic z nim się nie dzieje ! Wymiany oleju filtrów i to wszystko a ten syf Mitsubishi Pajero DiD już mnie do szewskiej pasji doprowadza !! Jedyne co pozytywne to to forum na którym zawsze można liczyć na pomoc ! A naprawa tego syfa w ASO i i ich stawki 170 zł za godzinę roboty - wulgaryzm ręce opadają ! Kumpel też kupił DiDa z 2003 pół roku temu i co ? - więcej stoi w serwisie niż jeździ . Robił już słynną z tego modelu pompę a teraz padła mu turbosprężarka . Co jeszcze mi się wulgaryzm ? Kiedy ja wyjadę gdzieś dalej i nic mi się nie wulgaryzm . Strach tym syfem jechać gdzieś dalej ! A wogóle czy są teraz samochody które się nie psują ? Pozdrawiam i przepraszam za wulgaryzmy ale bez nich nie sposób opisać desperacji . |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 21-11-2010, 08:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-11-2010, 23:19
|
|
|
butyński napisał/a: | Dbam o tego złoma , wszystkie przeglądy mu robię , wulgaryzm w niego kupę kasy i wulgaryzm z tego ! |
może wina poprzedniego właściciela, jeżeli poprawnie serwisujesz klimę. Sprężarka się zatarła. Zazwyczaj winny jest brak wymiany oleju PAG krążącego w układzie klimatyzacji. Dlatego powinno się robić obsługe klimy raz do roku. Nie ważne, że jeszcze chłodzi. Ważna jest zmiana oleju, który także smaruje sprężarkę. I niedaj Boże jechać do warsztatu, gdzie pan podpina się z butli, ładuje do 6 barów czynnika i uważa obsługę za zakończoną. Prawidłowa obsługa to wyciagnięcie czynnika, zrobienie próżni (im niższe cisnienie, tym woda wrze w niższej temperaturze - w ten sposób wytwarzając podciśnienie wyparowujemy wodę - suszymy i czyścimy układ), zrobienie testu szczelności, wpuszczenie świeżego oleju PAG i dopiero czynnika, po czym test działania wentylatorów i efektywności klimy.
[ Dodano: 20-11-2010, 23:23 ]
aha. jakbyś wymieniał teraz sprężarkę, to ważne, żeby wypłukać układ. Albo każdy element trzeba wymontować i go płukać osobno, albo są agregaty do płukania specjalnym preparatem. Ważne, żeby płukanie było 2 stronne. I nie daj się skusić na płukanie agregatem do obsługi klimy. One nie mają funkcji płukania w 2 strony. Nadaja się tylko do płukania wymontowanych elementów. Chyba, że tniesz koszty, to lepiej tak, jak w ogóle...
Jeżeli nie wypłukasz porządnie opiłków z układu, to jest duże prawdopodobieństwo, że kolejna sprężarka się zatrze. Taka rada...
[ Dodano: 20-11-2010, 23:24 ]
butyński napisał/a: | A wogóle czy są teraz samochody które się nie psują ? |
kup se francuza to sie dowiesz i będziesz chwalił Mitsubishi |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 21-11-2010, 08:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-11-2010, 23:42 Re: sprężarka klimatyzacji i inne wywody
|
|
|
butyński napisał/a: | Padła mi sprężarka klimy ! W trasie ,żeby nie było łatwo to w nocy na totalnym zadupiu na Słowacji . Dym z pod maski ,zgrzyt i koniec jazdy ! wulgaryzm czemu ten samochód jest taki niewdzięczny ? Dbam o tego złoma , wszystkie przeglądy mu robię , wulgaryzm w niego kupę kasy i wulgaryzm z tego ! Nie ma miesiąca żeby się coś ni wulgaryzm ! A części drogie do tego szajsu ,że głowa boli . Mam tego syfa dwa lata z hakiem i ciągle się coś wulgaryzm . Albo przerdzewieje bak albo coś huczy , albo się czeck zapala , albo wulgaryzm już wulgaryzm nie jestem w stanie wszystkich awarii wymienić . Czy ten model to taki szajs czy ja mam pecha . Mam Forda Tranzita z 96 roku i nic z nim się nie dzieje ! Wymiany oleju filtrów i to wszystko a ten syf Mitsubishi Pajero DiD już mnie do szewskiej pasji doprowadza !! Jedyne co pozytywne to to forum na którym zawsze można liczyć na pomoc ! A naprawa tego syfa w ASO i i ich stawki 170 zł za godzinę roboty - wulgaryzm ręce opadają ! Kumpel też kupił DiDa z 2003 pół roku temu i co ? - więcej stoi w serwisie niż jeździ . Robił już słynną z tego modelu pompę a teraz padła mu turbosprężarka . Co jeszcze mi się wulgaryzm ? Kiedy ja wyjadę gdzieś dalej i nic mi się nie wulgaryzm . Strach tym syfem jechać gdzieś dalej ! A wogóle czy są teraz samochody które się nie psują ? Pozdrawiam i przepraszam za wulgaryzmy ale bez nich nie sposób opisać desperacji . |
Tak jak napisał przedmówca.
Ale łączymy się z tobą w bólu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 21-11-2010, 08:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2010, 23:49
|
|
|
Dziękuję Zbyszku ! Na Ciebie zawsze można liczyć . Dzięki Uszaty za rady skorzystam z nich tylko muszę trochę ochłonąć .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-11-2010, 08:52 Re: sprężarka klimatyzacji i inne wywody
|
|
|
butyński napisał/a: | Padła mi sprężarka klimy ! W trasie ,żeby nie było łatwo to w nocy na totalnym zadupiu na Słowacji . Dym z pod maski ,zgrzyt i koniec jazdy ! |
To na pewno sprężarka od klimy była ? Objawy dosyć drastyczne, jak na jej zatarcie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2010, 08:53
|
|
|
butyński płacisz rachunek za zaniedbania poprzedników. Współczuję.
Za te wulgaryzmy to jeszcze kiedyś porozmawiamy dawno nie miałem tyle do edycji.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2010, 09:50
|
|
|
Szyszkowa napisał/a: | Objawy dosyć drastyczne, jak na jej zatarcie. |
dlaczego drastyczne? Sprężarka staje zatarta na ośce, a elektrosprzęgło jest zapięte. Padek chce napędzić sprężarkę, która mechanicznie jest zablokowana. Dlatego pasek zaczyna się ślizgać i palić na kole od przężarki. wystarczy, że poszarpany pasek jak pęka wkręi się gdzieś i zatrzyma silnik, to masz jeszcze zgrzyt i stop. Silnik nie do uruchomienia. Standart przy zatartej sprężarce. |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2010, 10:15
|
|
|
Dokładnie tak palił się pasek na sprężarce . Dopiero interwencja mechanika ( który przeciął pasek ) pomogła i dojechałem do domu . W poniedziałek wyciągnę to ustrojstwo i zobaczę co się stało . I tu pytanie czy sprężarkę da się regenerować ? Czy tylko wymiana ? |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2010, 11:01
|
|
|
po zatarciu raczej nie. Spytaj w warsztacie, gdzie robią sprężarki, ale ja bym szukał używki/po regeneracji. Chyba, że koszty Cie nie odstraszą, to nową. |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-11-2010, 11:58
|
|
|
Pytałem, bo na sobie przerabiałem zatarcie, tyle że u mnie było w formie łagodnej- objawiło się oczywiście brakiem chłodzenia i przepalaniem bezpiecznika.
Szukaj używki- ona i tak kosztuje pewnie grubo ponad 1000 zł. Ja zamknąłem się w jakieś 3.5 tys (sprężarka, zawór rozprężny, parownik, płukanie, napełnianie itp). |
_________________
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2010, 19:10
|
|
|
Witam . Proszę o podpowiedź co oznaczają cyferki na naklejce od sprężarki . Które z nich muszą być takie same jak w mojej a które wskazują na wiek lub kolejność produkcji . Widzę ,że na wszystkich stały numer to 447220 a pozostałe się zmieniają . Z góry dziękuję . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|