Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
[I 2.0] Wymiana świec, czy warto? |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-12-2010, 19:16 [I 2.0] Wymiana świec, czy warto?
|
|
|
Witam, zbliża mi się książkowy okres wymiany świec i odnoszę wrażenie że od roku pali ciut więcej. Na próbę wykręciłem stare świece, pomierzyłem i wyszło że jedna z nich ma już 1.25mm (wg serwisówki > 1.3mm do wymiany). Pozostałe są ok 1.0-1.1mm. Na żadnej nie widać jakiś mechanicznych uszkodzeń ani upaleń, nie ma nagaru. Czy warto już wymieniać czy poczekać jeszcze trochę? Auto odpala za pierwszy razem, nie czuć jakiegoś mulenia. Komplet świec do O1 to jakieś 200zł, czy wymiana świec w czymś pomoże? |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-12-2010, 21:52
|
|
|
pierwsze bym się zastanowił, dlaczego jedną wypaliło w inny sposób niż 3 pozostałe... |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 18-12-2010, 15:26
|
|
|
uszaty69 napisał/a: | pierwsze bym się zastanowił, dlaczego jedną wypaliło w inny sposób niż 3 pozostałe... | Też to dziwne, ale może wada fabryczna końcówek świecy. Dzisiaj spróbuje ponownie wykręcić i pomierzyć szczelinomierzem, poprzednio mierzyłem z użyciem różnych blaszek i suwmiarki.
PS z użyciem szczelinomierza wyszło że mają średnio 1.35mm czyli kwalifikują się do wszystkie wymiany. Zamówiłem nowe świece 200zł w plecy. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-12-2010, 04:58
|
|
|
elektryk napisał/a: | uszaty69 napisał/a: | pierwsze bym się zastanowił, dlaczego jedną wypaliło w inny sposób niż 3 pozostałe... | Też to dziwne, ale może wada fabryczna końcówek świecy. Dzisiaj spróbuje ponownie wykręcić i pomierzyć szczelinomierzem, poprzednio mierzyłem z użyciem różnych blaszek i suwmiarki.
PS z użyciem szczelinomierza wyszło że mają średnio 1.35mm czyli kwalifikują się do wszystkie wymiany. Zamówiłem nowe świece 200zł w plecy. |
Czyli NGK z irydowymi końcówkami
I do najbliższej (a może być za 80 kkm ) wymiany rozrządu , święty spokój. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 04-01-2011, 10:59
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez elektryk 31-03-2014, 00:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-01-2011, 08:38
|
|
|
Nigdy nie zaszkodzi wymienić świec może tak zapobiegawczo je wymienię |
|
|
|
 |
Piterer
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: mazury
|
Wysłany: 25-09-2013, 14:58
|
|
|
Czy do 2.0 świece muszą byc irydowe. W sklepie dobrali mi DENSO TT. Dużo tańsze, ale czy sie sprawdza ? czy jednak muszą byc irydowe ?? |
|
|
|
 |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 25-09-2013, 17:17
|
|
|
Ja wyminiłem u siebie na nowe irydowe, jakoś rok temu (bo przebieg "na liczniku" przekroczył 90kkm), nie odczułem ani lepszej kultury pracy silnika ani zmniejszonego spalania. Kupiłem nówki, irydowe, numer katalogowy jak oryginaly. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 25-09-2013, 23:22
|
|
|
Ja u siebie wymieniłem przy okazji rozrządu, przy tym wymieniłem oleje w napędach, skrzyni itp... ale czy spadło spalanie... trudno powiedzieć, wiem natomiast jedno, nie warto kupować świec BOSH'a, niby katalogowo to samo co NGK, ale auto gubiło zapłon, jak się okazało, wadliwe świece i producent oddał mi pieniądze. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Piterer
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: mazury
|
Wysłany: 29-09-2013, 23:58
|
|
|
Przymierzam sie sam wymienić święcę. Moze ktos sie podzielić rada rak sie do tego zabrać. ?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-09-2013, 09:17
|
|
|
Piterer napisał/a: | Przymierzam sie sam wymienić święcę. Moze ktos sie podzielić rada rak sie do tego zabrać. ?? | Nic specjalnego, kluczyk nasadowy 10, odkręcasz osłonę plastikową na czubku głowicy 4x sruby, potem odkręcasz 2 fajkocewki (każda 2 śruby) i wyciągasz 2 przewody między fajkocewkami a drugimi świecami. A na końcu wykręcanie świec, standardowym kluczem 21mm. |
|
|
|
 |
Piterer
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: mazury
|
Wysłany: 01-10-2013, 18:20
|
|
|
Wymieniłem na te tańsze TT. Pali, czuję poprawę przy zimnym silniku. komplet 52 zł, a nie 200. Może bedzie jeździł
Znajomi czarodzieje z warsztatu powiedzieli, że irydowa rożni sie tylko trwałością, a przy lpg i tak trzeba częściej świece wymieniać. |
|
|
|
 |
|