 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Docieranie. |
Autor |
Wiadomość |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 10-01-2011, 23:37 Docieranie.
|
|
|
Witam. Będzie mnie teraz czekało docieranie silnika w moim bolidzie. Jaki jest według Was najlepszy sposób na docieranie? Ja znalazłem coś takiego:
The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:
To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.
For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.
Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.
Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.
W tłumaczeniu google to brzmi:
Dla wysokiej wydajności silnika ulicy wypełnić silnika z dobrą ocenę Mineral 20W-50 na bazie oleju. Wypełnienie filtra oleju z oliwek przed zainstalowaniem. Usunąć świece zapłonowe i korby silnika do ciśnienia oleju pojawia się na szerokość.
Reinstalacja świec zapłonowych. Teraz można ją rozpocząć. Uruchomić silnik i doprowadzić ją niezwłocznie do 2000 obr. / min. Zróżnicowanie prędkości obrotowej silnika od 2000 - 3000 obrotów na minutę przez około 30 minut. Po 30 minutach wyłączyć silnik, sprawdzić zawór bicz i ponownie moment obrotowy śruby głowę. Spuścić olej i wymienić filtr. Ponownie napełnić silnik z Mineral 20W-50 na bazie oleju.
Prowadzić samochód powoli przez około 500 mil utrzymanie obrotów pod 4.000. Nie lug silnika albo dlatego, że jest gorzej niż do silnika to ponad przywrócone. Po 500 mil wymienić olej i filtr ponownie. Możesz teraz używać oleju syntetycznego, jeśli chcesz. Użyj 20W-50 to olej i zmieniać co 3000 mil. Silnika jest teraz złamane w. |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 11-01-2011, 07:53
|
|
|
Krystian990 napisał/a: | Wypełnienie filtra olejem z oliwek przed zainstalowaniem |
No jak na oleju z oliwek to będzie zdrowo dotarty |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 11-01-2011, 10:12
|
|
|
Hehe to tylko błędne tłumaczenie google tłumacza Jeszcze jakieś uwagi co do docierania oprócz złego wpływu oleju z oliwek na silnik? |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 11-01-2011, 10:51
|
|
|
Z reguły robi się to tak jak opisałem niżej choć jest wiele szkół jak docierać.
1) zalewasz minerał, kręcisz 5-6 razy z odpiętą pompą i odpiętymi kablami zapłonowymi.
2) potem odpalasz i silnik ma pracować przez 30 min. na około 2000 obrotów nie dopuszczasz żeby chodził na wolnych obrotach, w międzyczasie sprawdzasz czy nie ma wycieków i obserwujesz ciśnienie oleju.
3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km.
4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 11-01-2011, 18:12
|
|
|
kochaj tak docieral swojego legnuma z tego co pamietam i auto chodzi swietnie. 1,2,3 do 6000RPM i hamowanie silnikiem i tka wkolko. musi pracowac pod obciazeniem |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
|
|