Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Spore problemy z Lancelotem
Autor Wiadomość
Winter 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 28-12-2010, 20:43   [CK1A 1.3] Spore problemy z Lancelotem

Witajcie,

Jestem tu nowy i prosiłbym o pomoc w kilku kwestiach.

Mam Lancerka 1.3 GL z 1998 roku w wersji Timber Green (tak, bardzo ładny zielony :) ), ale mam z nim spore problemy ostatnio:

- sprzęgło dziwnie się zachowuje, jak zmieniam biegi to strasznie mi szarpie samochodem, przy ostatnim przeglądzie gość coś tam dokręcał i sprzęgło chodziło elegancko, teraz już trochę kiepawo
- gałka od biegów ma luzy, nie daję biegu, a ona chodzi na wszystkie strony, po ostatnim przeglądzie była w jednej pozycji i nie można było jej ruszyć, teraz bardzo "lata"
- mam duże spalanie na silniku 1.3, na pełnym baku robię prawie 500 km, filtry i olej wymieniane, ale nic to nie dało, możliwe, że to sonda lambda, ale samochód ma 70 tyś. przebiegu od nowości (auto zakupowe :P )
- mam opony 13" 175/55, chcę tam zapodać zimówki, ale 14 i nowe felgi założyć, jakie felgi tam dać i jakie opony mogę dać, czy muszą być 175 czy mogę dać 195 14?
- samochód zaczął od jakiegoś czasu dziwnie chodzić, możliwe, że to od jeżdżenia po nierównościach, słyszę dźwięk, jakby jakiejś części (może śrubki) w środku, silnik chodzi, jak w dieslu, kumpel twierdzi, że musiała się odkręcić jakaś nasadka spod spodu i ona taki dźwięk wydaje
- czy to normalne, że maska mi wibruje przy starcie na 1 i przechodzeniu na dwójkę? W zimie samochód odpalam i grzeję go na 5-10 minut, na zimnym silniku rwie nim niemiłosiernie
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2010, 23:16   Re: Spore problemy z Lancelotem

Winter napisał/a:
- sprzęgło dziwnie się zachowuje, jak zmieniam biegi to strasznie mi szarpie samochodem, przy ostatnim przeglądzie gość coś tam dokręcał i sprzęgło chodziło elegancko, teraz już trochę kiepawo
coś z pompą??

Winter napisał/a:
gałka od biegów ma luzy, nie daję biegu, a ona chodzi na wszystkie strony, po ostatnim przeglądzie była w jednej pozycji i nie można było jej ruszyć, teraz bardzo "lata"
- zdjąć obudowę (plastiki dookoła) i może wystarczy dorkęcenie

Winter napisał/a:
mam duże spalanie na silniku 1.3, na pełnym baku robię prawie 500 km, filtry i olej wymieniane, ale nic to nie dało, możliwe, że to sonda lambda, ale samochód ma 70 tyś. przebiegu od nowości
tu przyczyn może być cała masa -również nieumiejętne jeżdzenie miśkami ;) potrafią sporo spalić jak sie źle jeździ. Skoro ma 70tyś to na pewno nie sonda padła, za szybko.

Winter napisał/a:
mam opony 13" 175/55, chcę tam zapodać zimówki, ale 14 i nowe felgi założyć, jakie felgi tam dać i jakie opony mogę dać, czy muszą być 175 czy mogę dać 195 14
opony dedykowane to 185,65,r14 -takie mam letnie na alusach i jeździ sie bardzo dobrze.
Winter napisał/a:
czy to normalne, że maska mi wibruje przy starcie na 1 i przechodzeniu na dwójkę? W zimie samochód odpalam i grzeję go na 5-10 minut, na zimnym silniku rwie nim niemiłosiernie
- nie normlane zjawisko -rwanie silnika na zimnym-typowy objaw dla kabli- wymień kable i świece a może zniknie latanie maski, rwanie i wysokie spalanie jednocześnie :wink:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-12-2010, 07:40   

Z tym sprzęgłem to szarpie bardziej przy ruszaniu i przy zmianie na niższych biegach czy na wszystkich? jeśli tylko przy ruszaniu i przy zmianie z 1 na 2 to może być wina docisku sprzęgła, albo się nierówno zużył lub pękł. Jeśli była by wina pompy a sprzęgło by do końca nie wysprzęglało to nie mógłbyś wrzucić biegu na odpalonym silniku i przy zmianie biegów były by zgrzyty.
A z tym drżeniem na zimnym silniku (auto nie chodzi na wszystkie cylindry) to rzeczywiście może być wina przewodów lub świec lub kopułki i palca jeśli są w tym silniku. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?
 
 
Winter 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 29-12-2010, 16:01   

W Holandii mieszkam, tutaj jest inna wilgotność, w lecie nie ma takich problemów, jedynie jesienią i zimą.
Świece, kopułki - nic nie wymieniałem.

Chcę najpierw wymienić moje letnie oponki na zimówki, bo nie mogę zrobić przeglądu w Polsce - w Niemczech są wymagane zimówki i w razie kontroli wiecie co będzie ;)

[ Dodano: 29-12-2010, 16:04 ]
Samochód szarpie przy ruszaniu, jedynie na jedynce i dwójce, widzę wtedy, że maska wibruje. W ogóle to samochód rozgrzewam najpierw na 10 minut, bo przy zimnym silniku rwie mi samochodem, jak cholera, jest 20 km/h, a widać jak nie może dojść do 30 :)
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2010, 23:06   

Winter napisał/a:
W Holandii mieszkam, tutaj jest inna wilgotność, w lecie nie ma takich problemów, jedynie jesienią i zimą.

Elektryka....... wymień świece i kable na początek
 
 
myniak 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.3 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-12-2010, 17:26   

Co do szarpania to mysle ze beda to kable mialem podobna sytuacja , po wymianie jest ok.
A spalanie 500km w trasie czy miescie bo jesli w miescie to calkiem nieżle . moj misiek w zimie w miescie pali 10l i tak jest u wiekszosci miskow zimowa pora 10 to norma.
Ps czy napewno ten misiek ma 70tys
 
 
Radeon 
Forumowicz
Radeon


Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 119
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 02-01-2011, 11:27   

Masz spore problemy bo auto nie ma 70 tys przebiegu :wink: .Luzy na biegach, coś stuka pod maską...Sprawdz jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego, niewiele roboty a efekt często powalający.Jeżeli masz zaśniedziałe styki w aparacie to wystarczy je drobnym papierkiem ściernym lekko przeczyścić.Miałem szarpanie swego czasu w wilgotne dni,Po wymianie kabli, świec i wyczyszczeniu kopułki jak ręką odjoł , jest tam też zatyczka gumowa można doraźnie prysnąć kontaktem(taki sprej do styków elektrycznych):mrgreen:
_________________
Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto"
 
 
Winter 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 30-01-2011, 18:27   

Wymieniłem kable zapłonowe i problem znikł, ale wydaje mi się, że dziura w rurze od tłumika hamuje moc auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.