Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Znikajacy plyn chlodniczy
Autor Wiadomość
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 04-02-2011, 16:10   [3.2 DID] Znikajacy plyn chlodniczy

Witam,

Sprawdzajac filt paliwa zauwazylem, ze brakuje plynu chlodzacego (dolalem ok 2L) co ciekawe pod samochodem nie ma sladow wyciekow. Co prawda dawno nie sprawdzalem poziomu wiec nie wiem kiedy to sie zaczelo. Sprawdzilem olej i jest czarny a korek wlewu oleju nie ma sladow plynu. Olej mam syntetyczny a plyn to Petrygo, ponoc gdyby uciekal do oleju to powstalaby kawa z mlekiem i smietanka na korku. To potwierdzili mi w Orlenie kiedy zadzwonilem z pytaniem o mieszanie sie Petrygo z olejem. Wybieram sie na rentgen silnika czy ten model ma jakies slabe punkty w ukladzie chlodniczym?
 
 
santek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD / OIII PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2011, 20:03   

Lubią gnić stalowe rurki prowadzące do tylnej nagrzewnicy.

---
Pozdrawiam
Santek
 
 
Gęsior 
Nowy Forumowicz

Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 04-02-2011, 20:52   

Jeżeli płyn wycieka powoli, albo gdzieś tam kapie na silnik to od razu odparuje i nie będzie widać gdzie wycieka. Będzie tylko lekko mokre gdzieś na łączeniu. Pasowało by stwierdzić jak szybko ubywa płynu. Mi kiedyś ubywało na nieszczelnym połączeniu ok. litra na 200 km i nic nigdy pod samochodem nie było.

Poza tym jak samochód zimny stoi to nie ma ciśnienia w układzie i nie będzie wyciekało raczej no chyba że dziura jest naprawdę spora.



A kawa z mlekiem na korku to niemal w każdym silniku będzie się wydzielała jak samochód podjeżdża na krótkich odcinkach w zimie.
_________________
Tak to ja
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 04-02-2011, 22:42   Re: Znikajacy plyn chlodniczy

KrzysG napisał/a:
Witam,

Sprawdzajac filt paliwa zauwazylem, ze brakuje plynu chlodzacego (dolalem ok 2L) co ciekawe pod samochodem nie ma sladow wyciekow. Co prawda dawno nie sprawdzalem poziomu wiec nie wiem kiedy to sie zaczelo. Sprawdzilem olej i jest czarny a korek wlewu oleju nie ma sladow plynu. Olej mam syntetyczny a plyn to Petrygo, ponoc gdyby uciekal do oleju to powstalaby kawa z mlekiem i smietanka na korku. To potwierdzili mi w Orlenie kiedy zadzwonilem z pytaniem o mieszanie sie Petrygo z olejem. Wybieram sie na rentgen silnika czy ten model ma jakies slabe punkty w ukladzie chlodniczym?



witam ... ostatnio tez poruszałem ten temat w moim przypadku nastapiło pekniecie plastikowego elementu chłodnicy

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60383

na zimnym silniku nie ma szans by cos wyciekało gdy dostanie temp. sprawa wygladała juz inaczej po prostu po jezdzie zerknij czy nic nie kapie. W Moim przypadku pekniecie wystapiło na kolanku ...


Pozdro :wav:
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
BartekB 
Nowy Forumowicz
Bastek

Auto: Pajero 3,2DID 2000r 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Kamieniec Ząbkowicki
Wysłany: 19-02-2011, 20:34   

Sprawdź przy opaskach zaciskowych, okolice pompy i termostatu jak się tam będzie sączyło pozostaje taki zielononiebieski nalot i na bieżąco paruje dlatego pod spodem nic nie kapie.
_________________
Bartek
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 20-02-2011, 11:36   

Po sprawdzeniu szcelnosci ukladu okazalo sie , ze byl drobny wyciek. Zostaly wymienione oringi i powinno byc juz w porzadku. Pozostaje tylko monitorowac poziom plynu.
 
 
AKA 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2DID LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Ś_K
Wysłany: 01-03-2011, 16:50   

KrzysG napisał/a:
Po sprawdzeniu szcelnosci ukladu okazalo sie , ze byl drobny wyciek. Zostaly wymienione oringi i powinno byc juz w porzadku. Pozostaje tylko monitorowac poziom plynu.

Gdzie miałeś ten wyciek - niestety pojawiają mi sie bąble powietrza w chłodnicy i muszę poszukać przyczyny (zaczynam od najtańczych )
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 02-03-2011, 14:54   

Wyciek byl gdzies przy chlodnicy, niestety nie wiem gdzie bo oddalem do rentgena i wyjeachalem. Ujawnialo sie tylko przy wlaczonym silniku, wiec plam pod samochodem nie bylo, a i wyciek byl niewielki. Moj blad, ze nie monitorowalem stanu plynu chodniczego, a zobaczylem pusty zbiornik dopiero kiedy wymienialem filtr paliwa :)
 
 
AKA 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2DID LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Ś_K
Wysłany: 02-03-2011, 15:25   

ok - ja też nie widzę u siebie wycieku a co jest ciekawe powietrze pojawia się tylko na wolnych obrotach.
Jeżeli ktoś z czytających ma jakąś sugestię - proszę o podpowiedź.
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 03-03-2011, 08:28   

Moze masz przedmuchy w silniku. Niektore warsztaty maja miernik dwutlenku wegla w plynie chodzacym, babelki sa jak mowisz pytanie tylko jakiego typu.
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 03-03-2011, 09:25   

Sprawdz po przejechaniu padru kilometrow czy nie wypycha ci plynu do zbiornika wyrownawczego. Gdy silnik stygnie zasysa plyn spowrotem do ukladu i jezeli wyzuci ci plyn przez wyrownawczy to wciaga go spowrotem i masz braki. Przyczyn moze byc kilka, peknieta glowica, przedmuchana uszczelka pod glowica lub cos tak banalnego jak uszkodzony korek chlodnicy, mi przez zablokowany korek rozsadzilo ostatnio chlodnice. Jesli korek nie trzyma cisnienia to rowniez nie jest dobrze bo plyn jest z ukladu wyzucany przez w/w zbiornik wyrownwczy. Bable w ukladzie chlodzenia nie wroza nic dobrego :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.