 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 17:40 |
zimno w galu... |
Autor |
Wiadomość |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 21:11 zimno w galu...
|
|
|
szukalem, nie znalazlem wiec pytam - jaka moze byc przyczyna?? ogrzewanie wnetrza pozostawia wiele do zyczenia kontrolka temperatury silnika zachowuje sie jak zwykle (okolo polowy), plyn chlodniczy jest a w autku zimnooo!!! Powiedzcie co to moze byc i jak sie do tego zabrac?
Z gory dzieki!! |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2006, 22:31
|
|
|
Zatkana nagrzewnica, zepsuty termostat, bo jest chyba 2? lub linki/przełacznki nawiewu ciepło zimno sie zacieły. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bele [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2006, 09:44
|
|
|
a co w momencie jak gal traci temperature.
ustawiam na 23 i jest cieplo nastepnie jak go wylacze i wlacze przy tej samej temp. leci zimne powietrze i musze podniesc do np. 26.
co w tej sytuacji moze byc popsute |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2006, 10:10
|
|
|
remkowsky:
1. zasyfiona nagrzewnica (do czyszczenia) - zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz - niestety dostęp i wyjęcie to naprawdę sporo pracy
2. odpięte/urwane cięgno do mieszalnika, który powinien dawać ciepłe powietrze przy odpowiednim ustawieniu, a tego nie robi |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2006, 12:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | remkowsky:
1. zasyfiona nagrzewnica (do czyszczenia) - zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz - niestety dostęp i wyjęcie to naprawdę sporo pracy
2. odpięte/urwane cięgno do mieszalnika, który powinien dawać ciepłe powietrze przy odpowiednim ustawieniu, a tego nie robi | Oj roboty jest naprawdę sporo z wyjęciem nagrzewnicy. Nie wiem czy warto stosować ale wiem że są jakieś środki czyszczące nagrzewnice dodaje się je do płynu ale sam nigdy nie stosowałem, może wie ktoś coś na ten temat. |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:14
|
|
|
wyglada na to ze obejdzie sie bez dostwania sie do nagrzewnicy, rzeczywiscie nie jest to proste... okazalo sie ze konsolka z pokretłami popekala w miejscu mocowanie linki zimno/cieplo no i nie dziala tak jak nalezy! niestety nie obejdzie sie bez nowej konsolki...
dzieki za pomoc!! |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:38
|
|
|
bele, zmierz jakimś termometrem, jaką w danej chwili masz temperaturę w aucie. Prawdopodobnie czujnik wykrywa, że jest już ustawione 23*, więc obniża temperaturę nawiewu, by już nie nagrzewać wnętrza, a utrzymać zadaną temperaturę. Ale to występuje tylko wtedy, gdy masz sterowanie elektroniczne. Jeśli u Ciebie nawiewy są sterowane pokrętłami, to nie mam pojęcia, co może dolegać Twojemu autku. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:33
|
|
|
Przyłączę się do wątku i zapytam, czy takie zachowanie, jak opiszę jest normalne.
Odpalam zimne autko, temp. mam ustawioną np. na 24oC. Wciskam AUTO ale wyłączam klimę, automat działa nadal, bo:
Póki silnik zimny nadmuch jest na minimum, a kierunek na szybę i nogi. Po dojsciu wskazówki temp. płynu chłodniczego mniej więcej do 1/4 zaczyna dawac ognia. Tzn. zwiększa nadmuch do 4-5 kresek. Po jakimś czasie sukcesywnie zmniejsza nadmuch spowrotem do jednej kreski, przy czym tez zamyka odpowiednio dopływ ciepłego powietrza, bo z kratek leci dośc chłodne powietrze.
Podejrzewam, że zmniejszenie temp. wdmuchiwanego powietrza i siły nadmuchu jest po to, by utrzymac temp. wewnątrz auta. Jedyne co drażni to to, że powietrze jest dość chłodne i odczuwalnie nieprzyjemne, po silnym nadmuchu ciepłego powietrza wczesniej.
Czy zatem tak działa automat, czy jest z nim coś nie tak, czy może ja mam coś z własnymi organicznymi receptorami temp. ? |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 31-10-2006, 21:40
|
|
|
Tak właśnie jest, wszystko jest ok. A przynajmniej ja tak mam u siebie. Automat utrzymuje zadaną temperaturę, zaś manual dmucha cały czas powietrze o danej temperaturze nie bacząc na wskazania czujników (bo takowych nie posiada ). Oto różnica |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
bele [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 12:31
|
|
|
Tylko, że je nie używam climatronic tylko ustawiam wszystko recznie i to jest dziwne, calkiem mozliwe, że jest tak jak piszesz kamilek, w aucie jest ciepło a ja jestem rozgrzany a z kratki leci zimne. |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 09-11-2006, 08:12
|
|
|
kamilek chyba jednak cos nie tak z tym automatem u mnie. Zachowuje się tak, że najpierw dmucha ciepłym powietrzem, potem stopniowo obniża temp. powietrza i w końcu dmucha zimnym (jakby całkowicie zamknięty dopływ ciepłego powietrza) i w zasadzie tak już do końca, czyli zatrzymania ostygnięcia i ponownego uruchomienia.
Zastanawiam się, czy jakiś czujnik temp. wewnatrz nie wypadł ze swego miejsca i nie lezy np. na końcówce mocy radia Ile i gdzie znajdują się te czujniki temp wewnątrz? |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 09-11-2006, 20:35
|
|
|
Ale ma prawo dmuchać zimnym powietrzem (oczywiście na najsłabszym nadmuchu), żeby utrzymać temperaturę. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, to zmierz temperaturę w środku wtedy, jak zaczyna dmuchać zimne, a następnie po np. 20 minutach. I zobaczysz, że jest taka, jaką ustawiłeś!
No a jeśli jednak będzie zimniej, niż ustawiłeś? Cóż, tzreba pokombinować. Gdzie są czujniki? U Ciebie nie wiem, gdzie mogą być. U mnie czujnik odpowiedzialny za temperaturę powietrza wdmuchiwanego do kabiny jest umiejscowiony na podsufitce, między przednimi siedzeniami.
Sprawdź, czy na innych nawiewach (na nogi, na szybę) również jest wdmuchiwane zimne powietrze. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
bele [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 17:29
|
|
|
dzisiaj otrzymalem info, ze w moim climatronicu zostal przeczyszczony czujnik temp. a auto nadal nie trzyma temp, co jakis czas trzeba podwyzszac, podobno jakas klapa temp. mogla sie popsuc, ktora sie zamyka przy odpowiedniej temp. np 25c i wieje chlodne powietrze, po obnizeniu 25c wieje nadal zimne powietrze |
|
|
|
 |
|
|