Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 12-05-2006, 11:10   Płyn hamulcowy

Witam

Kumpel sprzedal ostatnio autki i dal mi plyn hamulcowy co mial w bagazniku. Jest to dot-4 jakies 0,4l w butli 0,5l. Data produkcji IX 2004 jak dobrze pamietam z butelki i napisane trwałość 3 lata. Mowil ze jakies 9 miesiecy to wozil. Moge to wlac na roczek czy kupic w sklepie. Z kasa teraaz krucho tym bardziej ze przeglad mnie czeka do 20. V wiec wolalbym ten wlac a za jakies czas wymienic. Hamulce troche oslably - peal mi glebiej wchodzi niz kiedys wiec to moze tylko wina plynu. Nie wymienialem jeszcze po kupnie. No i w sumie taki ze sklepu tez nie wiadomo ile na polce stal...

I takie pytanko w kwestii technicznej ale odnosnie Colta C50. Da rade bez sciaganie kol wymienic plyn i odpowietrzyc uklad? Jaka jest jego pojemnosc? Aha i jeszcze jedno. Jak jest wspomaganie hamulcow to silnik mam odpalic czy na zgaszonym odpowietrzac? Jest jakas roznica? Moze byc na odpalonym? Jade w gory z kobieta i tam mam zamiar wymienic wiec jak bedzie pompowac to chyba lepiej na odpalonym zeby nie musiala mocno cisnac...

No i mam nadzieje ze dot-4 sie nadaje i moge mieszac z dot-3 bo taki chyba tam jest. Taki do sprzegla wlalem

Dziekuje za uwage

ps. gdzie oddac przepracowany plyn hamulcowy?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-05-2006, 13:15   

Dot4 jest śmiesznie tani - 10 zł za pół litra. Potrzebujesz ok. 0.6 litra, więc zostanie jeszcze na przepłukanie i sprzęgło. Ja bym tego nie lał - na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Jak długo stał i był słabo zamknięty, to nabrał wody i będzie DD. Hamulace mogły się zwyczajnie zetrzeć - stąd głębiej wchodzi pedał.
Możesz zmieniać nie zdejmując kół, ale musisz mieć kanał - inaczej ciężko będzie, szczególnie z tyłem. Przód można robić skręcając kierą. Zmieniasz na wyłączonym silniku, odpowietrzasz też. 3 z 4 bym nie mieszał - nie wiem, czy są skutki uboczne, ale przy tak niskiej cenie bym nie ryzykował.
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-05-2006, 14:34   

brodzky, Krzyzak dobrze godo i taka jest prawda. Skorka nie warta wyprawki a jeszcze mozna sobie klopotow narobic.
_________________
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2006, 20:24   

Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego - zrobi się taka fajna "kaszka" i zablokują Ci się hamulce - ćwiczyłem sam na własnej osobie.
Jedyną radą było płukanie układu denaturatem a gdy skończyłem (6godzin)śmierdziałem jak żul koniakiem faszystą.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2006, 21:21   

płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne, tylko po co to robić?
Są na bazie glikoli i generalnie różnią się temp. wrzenia
przecież na zbiorniczku płynu jest wytłoczony napis np.: tylko DOT4
DOT5 ma silikon i on spowoduje "zważenie się" mieszanych płynów.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2006, 21:22   

BodoV6 jak stało się to co opisywałem nie było jeszcze DOT 5 ani DOT5.1.
Zmieszałem 3 z 4 i qoopa.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2006, 06:11   

OK, no to w temacie.Ja u siebie nie mam pojecia jaki jest plyn :shock: Zamierzam wymienic, wiec co zalac do CJO?Od razu mowie ze nie jestem rajdowcem, tylko zwyklym poczciwym kierowca :wink:
 
 
swireek
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2006, 10:47   

No to ja sie podłacze do tego tematu.Do colcika CAO jaki plynik ? :roll:
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 14-05-2006, 11:23   

..a do Carismy 1.6 96r jaki??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2006, 11:36   

swireek napisał/a:
Do colcika CAO jaki plynik ? :roll:
DOT3 lub DOT4.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-05-2006, 12:27   

mozna tez wlac 5.1 byle nie 5, dot3,4,5.1 - te plyny sie nie roznia niczym oprocz wyzszej temperatury wrzenia
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-05-2006, 12:14   

he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy :)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
  Wysłany: 15-05-2006, 15:32   

Krzyzak napisał/a:
he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy :)



w smaku tez pewnie lepszy :P
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 17-05-2006, 00:02   

Hubeeert napisał/a:
Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego

BodoV6 napisał/a:
płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne

No to w koncu jak jest?
Jesli jest tak jak mowi Hubeert to troche to skomplikowane:
1. strzykawka wyciagnac z pojemnika
2. reszte wypompowac z ukladu (4 kola odpkrecic przykrecic)
3. wlac denaturat
4. przepompowac przez uklad
5. wlac DOT-4
6. odpowietrzyc

Jesli moge mieszac to tylko punkty 1, 4, 5, 6

Jak usunac denaturat? Nie zepsuje mi plynu hamulcowego? Jakies tam krople zostana przeciez w ukaldzie musalbym sprezonym powietrzem przedmuchac.

Hmm dzisiaj malo braklo a nie mialbym czego odpowietrzac. O dziwo jak kopnalem w pedal to az mi zablokowalo przod ale moze to przez to, ze zimowki i cieplo... Rozgrzany pret w D4 jeuopom z przyciemnianymi swiatlami! (bilans to uszkodzona prawa felga i poldogrzmotowy plastik na lewym blotniku i zlozone lusterko ufff)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 14-12-2011, 10:07   

czy w przypadku płynów hamulcowych marka ma znaczenie?
jesli tak, to co jest dobre ?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.