REMONTOWAĆ CZY ZMIENIĆ?.... DYLEMAT STRASZNY:( |
Autor |
Wiadomość |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-03-2011, 12:21 REMONTOWAĆ CZY ZMIENIĆ?.... DYLEMAT STRASZNY:(
|
|
|
WITAM WSZYSTKICH MANIAKÓW:)
Rozpiszę się trochę , by przybliżyć mój problem.
Mam colta c52 1988 1,5 8V przebieg 6 razy dookoła globu,mam go od kilku lat i bardzo z żoną go lubimy.ostatnio urodziło się nam dziecko no i trza by było cosik większego bo jeszcze duży piesek i takie tam,w colcie chyba troszkę już uszczelniacze zaworowe przepuszczają albo kompresja bo oleju ubywa,do roboty są progi tylne nadkola i chyba kielichy pod maską,nie bardzo znam się na blacharce ale podejrzewam że przy taki zakresie prac to trzeba chyba go całego po wszystkim polakierować .No i jak bym już sie za remont brał to oczywićie felge by trzeba i zawieszenie także wyszło by sporo....to minusy
teraz plusy; solidny,wiem co mam,jak sobie wyremontuje to będzie na 10 lat i więcej a najbardziej nam się podoba niespotykany już prawdziwy JAPOŃSKI klimat i wygląd.
KURCZE motam się czy kupić galanta czy remontować colta a wiem że galant do tanich nie należy(a jeszcze w miarę wygląda)a colt mnie nigdy nie zawiódł nie bardzo też wiem z jaką sumą na remont muszę się liczyć w założeniu ,że robię dla siebie więc solidnie....ehhhhh CO ROBIĆ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2011, 12:35
|
|
|
mam podobną sytuację - C52 spisuje się bez zarzutu od lat, przejechane 360 000 km, rdzewieje, silnik na syntetyku nie bierze oleju, kompletnie zmienione zawieszenie, hamulce, sprzęgło itd.
za to blacha siada strasznie - na szczęście nie podłoga
też ciężko się zmieścić z dużym wózkiem i gadżetami dla dziecka
ALE:
Galant - rekin, jest dużo bardziej awaryjny, wersja sedan ma duży bagażnik ale kompletnie nieustawny (w Colcie mieści się wózek, w Galancie trzeba koła zdejmować a i tak ledwo wchodzi), Galant - psuje się duuużo bardziej niż Colt
blacharki nie opłaca się robić, do tego dochodzi niski komfort latem - przyzwyczaiłem się do klimatyzacji; i spory hałas w środku
moim 3-cim wyjściem będzie kupno kombi, ale 4x4 bo zimą na wsi bardzo by się przydało - rozglądam się za foresterem... niestety z rozsądku a nie uczucia... |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2011, 17:42
|
|
|
BLUŹNIERSTWO!!! SUBARU!! NA STOS!!!! Nie lepiej Pajero?? :> Dziwne, że wam tak rypie rdza auta... mój colcik stoi pod chmurką, lata po szutrach i innych ciekawostkach i nie gryzie ruda :/ zawsze mozecie sprzedawac na części. Z propozycji to polecam Carismę II GDI, bagażnik zaskakuje, czesci pojawiaja sie juz w zamiennikach i jest niezawodna a w wersji Comfort jest super ;] |
|
|
|
 |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2011, 17:49
|
|
|
Cari to już nie Japonia......i jak dla mnie nie wygląda tak dobrze. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2011, 13:32
|
|
|
Japan japan, tylko podloga Volvo ;] Cari II wygląda juz przyzwoicie ;p Wiadomo ze to nie rekin ale... mechanicznie duzo lepiej. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-03-2011, 08:00
|
|
|
Mateusz071, niestety nie tylko podłoga Volto, skrzynia Renault, hamulce Volvo, jedyne co japońskie to chyba tylko silnik i to też nie zawsze (diesel renault)
A, no i najważniejsza rzecz - Carisma nie była składana w Japonii tylko w Holandii |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2011, 08:34
|
|
|
To żeś mnie ucieszył a łudziłem sie że tylko podloge mam szwedzką a ma tak japońsko niebeskie wnetrze Czyli prawie japan w 50% i składany w Holandii Ktoś chce kupić Cari GDI w wersji comfort z 2000 roku (żart nie sprzedaje- puki co) ?:D |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-03-2011, 14:24
|
|
|
No GDI ma japońską skrzynię. Ale tylko GDI |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2011, 14:50
|
|
|
Hmmm... Maretzky85, a silniki!?
Podłoga i karoseria w Carismach jest lepsza niż w Lancerach czy Galantach - przynajmniej nie rdzewieje.
Ja ogólnie zawsze będę bardzo polecał Carismy z silnikami 4g92 i 4g93... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-03-2011, 08:52
|
|
|
kuzi, Przecież napisałem wcześniej, że diesel jest od Renaulta, benzyniaki są na szczęście od Mitsu
kuzi napisał/a: | Ja ogólnie zawsze będę bardzo polecał Carismy z silnikami 4g92 i 4g93... |
Ja nigdy nie polecałem i nie będę polecał Carismy Z żadnym silnikiem a w szczególności dieslem
No ale co kto lubi, każdy ma swój gust jak to mówią |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 23-03-2011, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2011, 12:22
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja nigdy nie polałem i nie będę polecał Carismy Z żadnym silnikiem a w szczególności dieslem |
A Lancery i Colty z tymi silnikami są ok?
Potrafisz jakoś uzasadnić dlaczego nigdy nie będziesz polecał Carismy? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2011, 14:36
|
|
|
Ja po prawie dwuletnim używaniu mogę w 100% polecić Carismę, jak ją kupiłem to miała przejechane 160tys km. Na początku wymieniłem tylko rozrząd, filtry i płyny a dalej tylko zwykła eksploatacja. Jeśli ktoś nie lubi LPG to GDI jest świetnym silnikiem bo 1.6 przy komplecie w kabinie i z czymś w bagażniku robi się jednak mało dynamiczny. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:24
|
|
|
kuzi, nie zrozum mnie źle, nie chodzi o to, że odradzam bo cośtam - po prostu nie polecam
Z powodów wyżej wymienionych - generalnie nie japońska, brzydka i ma kupę śrubek pokroju 13, 18 i takie tam, ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, które przeważnie wydaje mnóstwo dziwnych odgłosów i jest drogie.
A poza tym wszystkim po prostu jestem uprzedzony do Cari
Co do silników - cóż, dla mnie po prostu nie są udane i tyle. Wiele rozwiązań jest po prostu o wiele gorsza niż w poprzednich silnikach. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:40
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Co do silników - cóż, dla mnie po prostu nie są udane i tyle. Wiele rozwiązań jest po prostu o wiele gorsza niż w poprzednich silnikach. |
Jednostki SOHC przynajmniej są bardzo trwałe i świetnie znoszą instalację LPG. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-03-2011, 08:28
|
|
|
kuzi, tak, ale i tak im daleko chociażby do 4g37, który też znosił bezproblemowo LPG a był 100 razy przyjemniejszy w obsłudze... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|