 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wałek balasowy-problem |
Autor |
Wiadomość |
Gruby86
Nowy Forumowicz
Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 25-03-2011, 11:03 wałek balasowy-problem
|
|
|
Witam Kolegów! Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post.
Z góry zaznaczam, że niestety o naprawianiu samochodów wiem tyle co świnia o komosie, niemniej potrzebuje porady.
mam problem z wałkiem balansowym. została uszkodzona panewka, i wałek tarł o blok silnika. niestety uszkodzenia na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka nie wchodzi w grę, konieczne szlifowanie i większa panewka lub wymiana bloku lub całego silnika.
słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-03-2011, 11:24
|
|
|
Jak już to bez obu wałków. W Eclipse częsty zabieg "tuningowy" - schemat działania ten sam:
- zasklepić kanały olejowe do panewek wałków
- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.
- zaślepić dziury po wałku napędzanym osobnym paskiem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Gruby86
Nowy Forumowicz
Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 25-03-2011, 11:56
|
|
|
Wielkie dzięki Kolego Bartku.
A czy znasz jakiś link do dokładnego opisu??
I czy możesz mi precyzyjniej opisać 2 punkt, tj:- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.
no wiesz jak to z laikami |
|
|
|
 |
mechanio
Nowy Forumowicz
Auto: Ela 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 21 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 29-03-2011, 14:39
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jak już to bez obu wałków. W Eclipse częsty zabieg "tuningowy" - schemat działania ten sam:
- zasklepić kanały olejowe do panewek wałków
- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.
- zaślepić dziury po wałku napędzanym osobnym paskiem |
Kolega dobrze mówi powinno być dobrze |
_________________ Przez błota lasy śniegi by Ela 200 |
|
|
|
 |
Gruby86
Nowy Forumowicz
Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30-03-2011, 07:53
|
|
|
a jeszcze takie pytanko,trochę inaczej.
Zakładając,że wałki są sprawne, to jeśli niechce żeby chodziły to czy muszę je demontować?? czy może wystarczy tylko ściągnąć pasek, żeby się nie kręciły i tyle??
jeślibym tak zrobił to będzie ok? czymś to grozi?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-03-2011, 08:14
|
|
|
Gruby86 napisał/a: | będzie ok |
nie
Wałki balansowe są 2 - jeden napędzany osobnym paskiem, drugi napędzany via pompa oleju z paska głównego. Jak zdejmiesz pasek, to drugi wałek dale się będzie kręcił powodując wibracje.
Drugą sprawą jest ciśnienie oleju, które będzie uciekało przez uszkodzoną panewkę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Gruby86
Nowy Forumowicz
Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30-03-2011, 09:49
|
|
|
no dobrze Kol. Batrku,
ale jeśli bym jednak unieruchomił oba wałki, i ten uszkodzony uciął na krótko i zaspawał przewód olejowy, a ten sprawny zostawił tak jak jest, tylko by się niekręcił, to będzie to działać?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
|
|