Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wałek balasowy-problem
Autor Wiadomość
Gruby86 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 25-03-2011, 11:03   wałek balasowy-problem

Witam Kolegów! Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post.
Z góry zaznaczam, że niestety o naprawianiu samochodów wiem tyle co świnia o komosie, niemniej potrzebuje porady.
mam problem z wałkiem balansowym. została uszkodzona panewka, i wałek tarł o blok silnika. niestety uszkodzenia na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka nie wchodzi w grę, konieczne szlifowanie i większa panewka lub wymiana bloku lub całego silnika.

słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi ;-)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-03-2011, 11:24   

Jak już to bez obu wałków. W Eclipse częsty zabieg "tuningowy" - schemat działania ten sam:
- zasklepić kanały olejowe do panewek wałków
- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.
- zaślepić dziury po wałku napędzanym osobnym paskiem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Gruby86 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 25-03-2011, 11:56   

Wielkie dzięki Kolego Bartku.
A czy znasz jakiś link do dokładnego opisu??
I czy możesz mi precyzyjniej opisać 2 punkt, tj:- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.

no wiesz jak to z laikami :wink:
 
 
mechanio 
Nowy Forumowicz

Auto: Ela 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Zambrów
Wysłany: 29-03-2011, 14:39   

Bartek napisał/a:
Jak już to bez obu wałków. W Eclipse częsty zabieg "tuningowy" - schemat działania ten sam:
- zasklepić kanały olejowe do panewek wałków
- z wałka na pompie oleju trzeba zrobić ośkę dla zębatki pompy lub kupić tzw. eliminator kit.
- zaślepić dziury po wałku napędzanym osobnym paskiem

Kolega dobrze mówi powinno być dobrze
_________________
Przez błota lasy śniegi by Ela 200
 
 
 
Gruby86 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-03-2011, 07:53   

a jeszcze takie pytanko,trochę inaczej.
Zakładając,że wałki są sprawne, to jeśli niechce żeby chodziły to czy muszę je demontować?? czy może wystarczy tylko ściągnąć pasek, żeby się nie kręciły i tyle??
jeślibym tak zrobił to będzie ok? czymś to grozi??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-03-2011, 08:14   

Gruby86 napisał/a:
będzie ok


nie

Wałki balansowe są 2 - jeden napędzany osobnym paskiem, drugi napędzany via pompa oleju z paska głównego. Jak zdejmiesz pasek, to drugi wałek dale się będzie kręcił powodując wibracje.

Drugą sprawą jest ciśnienie oleju, które będzie uciekało przez uszkodzoną panewkę
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Gruby86 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-03-2011, 09:49   

no dobrze Kol. Batrku,
ale jeśli bym jednak unieruchomił oba wałki, i ten uszkodzony uciął na krótko i zaspawał przewód olejowy, a ten sprawny zostawił tak jak jest, tylko by się niekręcił, to będzie to działać??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2011, 12:19   

Gruby86, poczytaj:
http://www.4g63turbo.com/...ft-removal.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.