Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Automat nie trzyma na podjezdzie
Autor Wiadomość
trzmi3lu 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-05-2011, 14:33   [3.2 DID] Automat nie trzyma na podjezdzie

Witam!!!
Objawy zaczęły sie pojawiac jakis czas temu, auto na podjezdzie takimi jakby skokami cofa się a przy zatrzymaniu sie np. na swiatłach i puszczeniu hamulca nie rusza płynnie tylko takimi lekkimi skokami - tylko na gorącym silniku. Na zimnym silniku ruszanie odbywa sie płynnie a cofania jakos sie nie odczuwa tak bardzo. Po wszelikich ZA i PRZECIW postanowiłem wymienic olej i filtr w A/T bo niby miało to pomóc, ale niestety nie pomogło jest dokładnie tak samo, poprawa natomiast nastąpiła w przełączaniu biegów (teraz odbywa sie to bardzo cicho i płynnie). Przy wymianie wylał się brązowy zuzyty olej i szlam. Teraz olej jest świeży a filtr czysty. Jezeli ktos ma jakies pomysły co moze byc powodem takiego zachowania sie skrzyni bede bardzo wdzieczny, może ktos ma taki sam objaw, moze niepotrzebnie sie tego czepiam?

pozdrawiam i dziekuje z góry
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-05-2011, 23:23   

Nie potrzebnie się czepiasz. Podzespoły skrzyni już są w pewnym stopniu zużyte, konwerter i elementy cierne zużywają się, więc powoli zbliża się czas ich wymiany i regeneracji konwertera, ale nie trzeba panikować, na podjeździe żaden automat nie trzyma auta to nie ręczny, ale za to na prostej po zwolnieniu hamulca auto powinno swobodnie ruszyć bez szarpania.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 08-05-2011, 08:56   

mario mario napisał/a:
na podjeździe żaden automat nie trzyma auta to nie ręczny


I tutaj się bardzo mylisz.

http://pl.wikipedia.org/w...nia_bieg%C3%B3w

P - Parking pozycja w której skrzynia jest w trybie neutralnym ("luz"), czyli nie przenosi obrotu i momentu na koła pojazdu, identycznie jak w pozycji N, a dodatkowo jest blokowana mechanicznie od strony kół, co blokuje też oś (osie) napędzane. Należy pamiętać, że koła nienapędzane mogą się nadal obracać. W pozycji tej jest możliwe uruchomienie rozrusznika, podobnie jak w N. Blokada jest czysto mechaniczna i nigdy nie wolno jej próbować włączyć w czasie, nawet bardzo wolnego, toczenia się pojazdu, gdyż grozi to jej zniszczeniem (np. koło zębate z 1cm zębem i zapadką będzie usiłowało natychmiast zatrzymać wielotonowy pojazd, co może zniszczyć zapadkę i jej obudowę). Z powyższego powodu zaleca się przed użyciem P wcisnąć hamulec główny, i zaciągnąć pomocniczy, aby odciążyć mechanikę zapadki (na przykład na stoku może być łatwo zablokować P, ale pod obciążeniem zapadki masą samochodu może być bardzo trudne lub niemożliwe jej proste odblokowanie).

Pozdrawiam.
_________________

 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-05-2011, 10:09   

romero napisał/a:
I tutaj się bardzo mylisz.

http://pl.wikipedia.org/w...nia_bieg%C3%B3w

P - Parking pozycja w której skrzynia jest w trybie neutralnym ("luz"), czyli nie przenosi obrotu i momentu na koła pojazdu, identycznie jak w pozycji N, a dodatkowo jest blokowana mechanicznie od strony kół, co blokuje też oś (osie) napędzane. Należy pamiętać, że koła nienapędzane mogą się nadal obracać. W pozycji tej jest możliwe uruchomienie rozrusznika, podobnie jak w N. Blokada jest czysto mechaniczna i nigdy nie wolno jej próbować włączyć w czasie, nawet bardzo wolnego, toczenia się pojazdu, gdyż grozi to jej zniszczeniem (np. koło zębate z 1cm zębem i zapadką będzie usiłowało natychmiast zatrzymać wielotonowy pojazd, co może zniszczyć zapadkę i jej obudowę). Z powyższego powodu zaleca się przed użyciem P wcisnąć hamulec główny, i zaciągnąć pomocniczy, aby odciążyć mechanikę zapadki (na przykład na stoku może być łatwo zablokować P, ale pod obciążeniem zapadki masą samochodu może być bardzo trudne lub niemożliwe jej proste odblokowanie).

Pozdrawiam.


Przeczytaj pierwszy post jeszcze raz i przeanalizuj swoją wypowiedź. Co do tego artykułu, to może i w jakiś sposób obrazuje jak działają skrzynie automatyczne i jak są zbudowane, ale od teorii do praktyki to przepaść. Jak przeczytałem ten artykuł 2 lata temu, też stanowił dla mnie jakąś podstawę, obecnie po dwóch latach przyglądania się skrzyniom automatycznym i analizując ich działanie w różnych autach i z różnymi silnikami, mam nieco odmienne zdanie co do teoretycznej zasady ich działania.

romero, czytaj jeszcze raz. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14-05-2011, 21:51   

mario mario napisał/a:
...na podjeździe żaden automat nie trzyma auta to nie ręczny, ale za to na prostej po zwolnieniu hamulca auto powinno swobodnie ruszyć bez szarpania.


A to ciekawe bo mój na podjeździe trzyma i nie drgnie o centymetr :mrgreen:
Oczywiście oszczędzam skrzynie i trzymam zawsze nogę na hamulcu, ale po zwolnieniu j.w.
_________________
Mikello
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-05-2011, 09:12   

mikello, albo ten podjazd to lekkie pochylenie nawierzchni i w rzeczy samej nie jest to podjazd albo kolega durnoty pisze i innych użytkowników forum wprowadza w błąd, co może skutkować, że czytając takie informacje będą się doszukiwać złego działania we własnych autach i przez to mogą doprowadzić do uszkodzenia i narazić się na koszty.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
trzmi3lu 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-05-2011, 15:19   

Jeśli chodzi o nachylenie podjazdu to około 30-40 st, wiadome jest ze na stromym wzniesieniu 2 tonowe auto nie bedzie wstrzymywane przez skrzynie.
Problem jest w tym ze auto jak sie nagrzeje to nie rusza płynnie do przodu po zdjeciu nogi z hamulca tylko powoli takimi skokami zaczyna sie toczyc. Sądze ze skrzynia jest juz w pewnym stopniu zuzyta i słabe cisnienie jest, ale to są tylko domysły, bo nie znam sie na automatach.

pozdrawiam
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-05-2011, 23:39   

trzmi3lu, Zużycie skrzyni nie wiele ma tu do rzeczy, można się czepiać konwertera, ale praca skrzyni na "drivie" jest uzależniona od obrotów. Podniesienie obrotów powoduje, że skrzynia zaczyna "ciągnąć" znaczy że konwerter zaczyna przekazywać moment obrotowy na wałek główny skrzyni, jeżeli tak można to nazwać. Na D skrzynia jest cały czas załączona, a ciśnienie oleju podawane na łopatki konwertera jest na tyle słabe, ze nie przenosi on takiego momentu obrotowego który dalej poszedłby na półosie napędowe czyli wyszedłby ze skrzyni. Napisz jaki masz zalany olej i napisz w jakim jest stanie, jak nie potrafisz określić to spuść olej do naczynia, daj mu "odstać" sprawdź co się znajduje na dnie naczynia, weź ręcznik papierowy i kilka kropli, najlepiej strzykawką zapodaj na ręcznik, zobaczysz co się osadza na ręczniku, oby nie było opiłków, ja opiłki znajdę na palcach, ty możesz tego nie zauważyć więc użyj papieru. Powąchaj olej, jak nie śmierdzi spalenizną to jest wszystko dobrze, gorzej jak olej będzie budził twoje podejrzenia. Nie sugeruj się wyglądem oleju na bagnecie pomiarowym. Jak spuścisz olej to sprawdź co znajduje się na magnesie korka spustowego, metaliczny szlam to norma, ale większe opiłki metalowe świadczą o zużyciu się elementów metalowych, wtedy trzeba zaglądać do skrzyni. To że ci na lekkim podjeździe nie ciągnie to nie znaczy że skrzynia jest zepsuta. Sprawdź jakie obroty powinny być na jałowym biegu, ustaw takie jak w manualu i wtedy na prostej drodze po puszczeniu hamulca skrzynia powinna ciągnąć jeżeli nie to konwerter nie przenosi odpowiedniego momentu, ale z tym można jeździć. Mo9że wystarczy tyko wymiana oleju, bo ten stary stracił już swoje właściwości.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
trzmi3lu 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-05-2011, 10:12   

Witam!!!
Dzieki "mario mario" za szybką odp. Olej i filtr został wymieniony około 500km temu, oczywiscie wymiana dynamiczna tak jak ma byc (wg wskazan p. Zbyszka) olej org.
Po spuszczeniu starego oleju, olej był koloru czekaladowo-czarnego, z węza pod chłodnicą wylało sie troche takiego szlamu w misce na magnesach było troszke metalicznego szlamu, ale opiłków nie znalazłem wogole, a sprawdzałem bardzo dokładnie wszystkie mozliwe miejsca. Samochod kupiłem w listopadzie miał wg. licznika przejechane 124 600 km i wowczas wszystko działalo jak nalezy trzymał na podjazdach czy to na zimnym czy nagorącym silniku, po przejechaniu 2k km zaczęło sie własnie od tego ze nie trzymał na podjazdach i przy ruszaniu (puszczeniu hamulca) nawet na prostej nie podjezdza płynnie tylko takimi lekkimi skokami az nabierze pewnej predkosci to wtedy juz jest lepiej. Na wsteczym jest czasami to odczuwalne i to bardzo lekko.
Jezeli masz jakies pomysły, co mazna by sprawdzic ewentualnie zrobic zeby to sprawdzic.

pozdrawiam
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-05-2011, 12:51   

Na d masz załączony pierwszy bieg, resztę robi konwerter. Dodajesz gazu pompa pompuje olej pod ciśnieniem na łopatki konwertera, który zaczyna przenosić więcej momentu na wałek główny i dalej na półosie napędowe.

[ Dodano: 17-05-2011, 12:53 ]
Olej czekoladowo-czarny to nie dobrze. A czuć było spaleniznę? Ponadto taki kolor oleju może mówić ze dostała się do niego woda. Jaki ten olej został zalany?
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
trzmi3lu 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-05-2011, 14:12   

Spalenizny to raczej nie czułem, choć olej wyglądał jak zuzyty olej silnikowy. Olej jaki zalałem to od p. Zbyszka (DiaQueen ATF SP lll). Zaznacze ze po kupnie samochodu sprawdzałem stan oleju i kolor był bardziej czysty, czuy jest taka możliwosc zeby po przejechaniu ok. 2-2,5 tys km olej tak sie zuzył a co za tym idzie elementy skrzyni ??? Jeżdze bardzo spokojnie i to na bardzo krótkich odcinkach 25km dziennie.
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-05-2011, 22:05   

mario mario napisał/a:
mikello, albo ten podjazd to lekkie pochylenie nawierzchni i w rzeczy samej nie jest to podjazd albo kolega durnoty pisze i innych użytkowników forum wprowadza w błąd, co może skutkować, że czytając takie informacje będą się doszukiwać złego działania we własnych autach i przez to mogą doprowadzić do uszkodzenia i narazić się na koszty.


1. nachylenie dosyć ze 25 stopni i muszę cie rozczarować ale nie drgnie w dół
2. obawiam się ze jednak zużycie pompy ma tutaj znaczenie
3. mario tak się zastanawiam patrząc na auta którymi jeździsz - jak się maja twoje doświadczenia zapewne duże do Pajero że tak autorytarnie się wypowiadasz? ;)

trzmi3lu - pytaleś Zbyszka o to?
_________________
Mikello
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-05-2011, 23:30   

mikello napisał/a:
1. nachylenie dosyć ze 25 stopni i muszę cie rozczarować ale nie drgnie w dół
2. obawiam się ze jednak zużycie pompy ma tutaj znaczenie
3. mario tak się zastanawiam patrząc na auta którymi jeździsz - jak się maja twoje doświadczenia zapewne duże do Pajero że tak autorytarnie się wypowiadasz? ;)


A czy ja gdzieś napisałem, ze moja wiedza pochodzi z doświadczenia użytkowania samochodów z asb?, ja tylko przy nich robię.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
trzmi3lu 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-05-2011, 12:30   

Mikelo mówisz o zużyciu pompy, tylko dlaczego ta pompa nie jest zuzyta na zimnym silniku tylko dopiero jak olej w skrzyni sie zagrzeje? Zrozumiałe jest to ze zimny olej ma wiekszą gęstosc a gorący jest rzadki, ale własnie cały temat polega na tym dlaczego tak jest i co jest przyczyną małego cisnienia, bo to najprawdopodobniej jest tego przyczyną.

ps. Pytałem p.Zbyszka o ten problem i stwierdził ze jest zbyt niskie cisnienie.

pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-05-2011, 12:43   

trzmi3lu napisał/a:
Mikelo mówisz o zużyciu pompy, tylko dlaczego ta pompa nie jest zuzyta na zimnym silniku tylko dopiero jak olej w skrzyni sie zagrzeje? Zrozumiałe jest to ze zimny olej ma wiekszą gęstosc a gorący jest rzadki, ale własnie cały temat polega na tym dlaczego tak jest i co jest przyczyną małego cisnienia, bo to najprawdopodobniej jest tego przyczyną.

ps. Pytałem p.Zbyszka o ten problem i stwierdził ze jest zbyt niskie cisnienie.

pozdrawiam

Tu nie chodzi o ciepły olej tylko inne parametry są na zimnym silniku inne na ciepłym. Do tego służą czujniki temp.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.