Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A] 1.8 gaśnie i wywala mnóstwo błędów :)
Autor Wiadomość
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-06-2011, 22:53   [E32A] 1.8 gaśnie i wywala mnóstwo błędów :)

Witam !

Mam oto z moim Galantem taki problem. Zaczęło się że klasycznie nie trzymał obrotów, przygasał aż do zatrzymania, potem kilkukrotnie pojawiło się spadanie obrotów do 600, potem niby wszystko ok, potem w trakcie jazdy znow to samo i maksymalne zmulenie samochodu, czasem problemy z odpaleniem zimnego, potem z odpaleniem ciepłego , po prostu losowo , potem znów ok. Wyczyszczona dokładnie przepustnica rozebrana totalnie ( syf na 1-2mm :D ) i chciałem zrobić regulacje obrotów bo palił się check engine i nagle wywala mi błędy :
-13 miernik temp powietrza
-14 czujnik przepustnicy
-15 - czujnik polozenia przepustnicy
-21 - miernik temperatury silnika
-25 - czujnik cisnienia powietrza

obecnie po podkreceniu śruby ustawilem go na 1000 obrotow i powyzej moc ma idealna tak na benzynie jak i gazie(sekwencja), ale oczywiscie przy jezdzie bez wciskania gazu juz wtryski ponizej 2ms nie schodzą bo otwarta przepustnica non toper.

Sprawdzilem np. czunik przepustnicy i wskazuje mi 0,1V ( otwarta przepustnica ), po przekreceniu nią wzrasta do 2V jakos w miare regularnie

Sprawdzilem czujnik temp i opornosc na nastawie bodaj 2k zmieniala sie od srednio ostygnietego 250 ohm do 270-280 ohm po uruchomieniu, czyli cos tam działa.


Wczesniej nigdy nie zapalala sie na benzynie check engine ( oprocz ostatniego dnia przed czyszczeniem przepustnicy ) czasem na gazie ale to z winy lambdy jak był zbyt ubogo wykalibrowany. Teraz po jednym z resetów kompa ( odlaczenie klemy ) pokazywal tylko czujnik przepustnicy ale po kolejnych i uruchomieniu znow cala litanię


Czy to możliwe że poleciało mi serią połowa czujników czy pierwszy podejrzany do jutrzejszego sprawdzenia - komputer ?????

aa i silniczek od przepustnicy na krótko podłączony robi bzyk bzyk, ale juz na kostce nie.

pomocy bo akurat postanowilem ze zostaje przy galancie i nie zmieniam go na nowszy model :/

[ Dodano: 02-06-2011, 22:55 ]
I ogólnie samochod jeździ
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2011, 15:11   

pada komputer, konkretnie część odpowiedzialna za stabilizację 5V
niedługo padnie całkiem i będziesz szukał kolejnego
wymień kondensatory w kompie, bo będzie "suabo"
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-06-2011, 13:00   

Cholera, wymieniłem kondensator nr 1 na 100uf 63V , nr 2 na 22uf 50V , przy nr 1 był rozlany elektrolit, wyszorowałem to szczoteczką i denaturatem i po chwili znów te same błędy :/ , Przy nr 1 było jakby przykopcone troche i rozlany elektrolit naokoło a nr 2 był ugotowany . Teraz nie wiem czy wymieniać nr 3 i 4 ktore wyglądają ok. Czy przez wylany elektro jakieś inne gówienka się popsuły.

Czy może ktoś z okolic 3 miasta ma zapasowy komputer sprawny abym mógł do niego podjechać i na miejscu podłączyć za flaszkę ?

Obecnie jest może ta różnica ( mimo że wyskakują te same błędy ) że po nagrzaniu trzyma obroty i jeździ dobrze.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-06-2011, 13:08   

zostały jeszcze 2 kondensatory do wymiany
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-06-2011, 10:10   

Ok to wymienię resztę i sprawdzę raz jeszcze

[ Dodano: 14-06-2011, 16:27 ]
Jednak po wymianie przez elektryka pozostałych kondensatorów ( musiał dorabiać ścieżki bo widać wcześniej ktoś już tam grzebał i były wypalone i porobione mostki z drutu.

I jednak po zrobieniu wyskakują te same błędy

Do momentu rozgrzania ledwo go odpalić można i dotknąć gaz, potem po nagrzaniu chodzi jak z fabryki. Trzyma idealnie obroty itd.

Ew. Od jakiego samochodu pasuje komputer, czy lepiej iść z tym do specjalisty aby dobrał coś podobnego ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2011, 11:05   

Isajew napisał/a:
Do momentu rozgrzania ledwo go odpalić można i dotknąć gaz
do wymiany czujnik temp. silnika - przy termostacie, ten na 2 styki
zamiennik EPS kupisz za 40 zł
częsta usterka E3x (na szczęście jedna z nielicznych)
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-06-2011, 17:52   

Dziękuje za rady

Zamówione :) 65zł w Intercarsie numer mitsubishi : MD069879 jakby ktoś szukał kiedyś


Jeżeli uda mi się go naprawić to rezygnuje z kupna rocznika 1996- :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-06-2011, 21:51   

Isajew napisał/a:
rezygnuje z kupna rocznika 1996-
Uwierz mi, że dobrze robisz.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2011, 06:45   

Isajew napisał/a:
Jeżeli uda mi się go naprawić to rezygnuje z kupna rocznika 1996-

jeśli lubisz się grzebać z częstymi usterkami, to 8 generacja jest dla Ciebie
a jeśli chcesz auto kompletnie bezawaryjne, to tylko E3x (ew. Colt C5x - ale te niestety rdzewieją)
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2011, 15:40   

Ja przed Galantem miałem VOLVO S40 , VW Bore, Ładę 2107 i powiem szczerze z E32A jestem najbardziej zadowolony pod względem całościowym. I najmniej awaryjny jest to z poprzedników mimo 10 lat więcej na karku. A to jest pierwszy psikus Od 12 miesięcy.

[ Dodano: 16-06-2011, 15:39 ]
Po wymianie bez różnicy i znów te same błędy 13 , 14, 15 , 21 , 25
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2011, 22:20   

Isajew napisał/a:
znów te same błędy 13 , 14, 15 , 21 , 25

pisałeś, że teraz został tylko problem z odpalaniem na zimno
wszystkie te błędy to uszkodzone zasilanie 5V w komputerze - masz niesprawne ECU i tyle
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-06-2011, 12:25   

Jeżeli więc posiadam MD165144 to jest gdzieś może jakiś spis kompatybilnych ECU ?

Czy np. MD192684 ktory jest identyczny zewnętrznie i ma te same kostki ale jest od rocznika 92-96 i silniko 2.0 i 2.5 moze podejsc ? http://allegro.pl/mitsubi...1632656008.html
albo starszy numer MD14... http://allegro.pl/sterown...1646080088.html

Pozdrawiam :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-06-2011, 12:55   

192684 nie pasuje

jedyne, co pasuje to:
MD 155144 oraz MD175515
od biedy MD167736 - jest od 2.0 8v i na pewno odpali na nim
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 18-06-2011, 12:36   

Isajew napisał/a:
jest gdzieś może jakiś spis kompatybilnych ECU ?

tak tu masz liste jakie mogą być do twojego auta
http://www.eps-elektronik...euergeraete.php
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
Isajew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-06-2011, 10:59   

Krzyzak napisał/a:
jedyne, co pasuje to:
MD 155144 [..]


Nie jest to może błąd jakiejś cyfry ? bo w googlach nie wyskakuje nic o takim numerze
i nie ma go na spisie podanym przez Crosbiego


natomiast do galanta 1.8 88-92 w spisie jest :

MD 153669
MD 155679
MD 166252
MD 168735
MD 175515
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.